Gewoon even de plaatselijke dierenbescherming bellen, Bernadette. Die kunnen een vangkooi bij jow in de tuin neerzetten.
Als de kat gechipt is, kunnen ze ter plaatse zien wie de eigenaar van de kat is. De kosten van de ambulance-rit en de tijd dat de kat in het asiel zit, zijn voor de eigenaar.
Over de belasting, tsja, normaal gesproken zijn katten dieren die je binnen houdt en op de kattenbak gaan. Ze horen niet buiten te lopen. Dus waarom dan belasting betalen?
Stel nou dat je “kattenbelasting” gaat betalen… dan zou dat dus betekenen dat katten in het vervolg gewoon maar op straat mogen lopen en dan krijg je nog mee overlast. Lijkt me niet dat mensen met hun kat aan een riempje een stuk gaan wandelen. Zo'n kat wil op strooptocht, da's nu eenmaal hun instinct.
Met hondenbelasting heb ik geen problemen. Dat calculeer je in als je een hond aanschaft. Net als de dierenarts kosten en het voer voor de beestjes. Ik heb 3 honden en ik heb me er nog nooit druk om gemaakt over die belasting die ik ervoor betaal.
Als je je aan belasting wil gaan ergeren… of het gebrek eraan voor andere diersoorten… tsja, dan kun je je overal wel druk om gaan maken, zonde van je energie 
Ik vind het wel zonde voor je Koi. Echt… bel de dierenbescherming eens voor die vangkooi. Dat is ècht een oplossing!