Irritatie

• allerliefste

Jeetje zeg, dan kun je wel op alle (of is het elke of iedere) slak zout gaan leggen zeg! Het komt er gewoon op neer dat ze er behoorlijk de pest over in heeft (of is het van baalt) dat die kl*te katten haar vissen opvreten (of is het eten, vroten oppeuzelen).

Ik dacht dat er in Nederland inmiddels naar gestreefd (of is het met een T) werd om in begrijpelijke taal te spreken en schrijven. Doe dan op zo'n bord alstublieft (of alsjeblieft of a.u.b.) NIET ZO MOEILIJK ZEG!

• Bern@dette

Of ik me nu erger of irriteer Channah . Ik weet dat je een welbespraakte dame bent

Maar om nu te spreken over een kat die diverse koi van mij geconsumeerd heeft vind ik wat te chique zeg maar , ik praat liever in termen van afgeslacht of vermoord .

Zeker omdat diverse koi van mij het tienvoudige gekost hebben dan zo,n straatkat :( Bernadette

• Patricia

Ach erger…..of irriteer als we daar over gaan vallen zitten we dan niet op het verkeerde bord?

Ik snap het, jij snapt het, zei snappen het… klaar

Nu moet de straat kat het nog even snappen dat jouw tuin verboden terein is…

hondjes vaker in de tuin? Misschien helpt dat, zit even mee te denken

• serine

we eten vanavond bij det…geroosterde kat gevuld met koi karper… gaat dat worden denk ik..:D

• Bern@dette

Nouhhhhhhh hier zat in de jaren 80 een chinees die kat serveerde …….

Kon zijn zaak sluiten , schijnt goed vlees te zijn . Mager en mals . Gevuld met koi weet ik natuurlijk niet .

:D groetjes Bernadette

• Sandy

Sommige vinden de inhoud niet leuk van deze topic, en gaan dan buigen…

Maar ik snap je wel hoor..zijn gewoon soms echte K beesten….die katten…..

Mee eens, en ze zijn negen van de tien keer idd ergens gratis opgehaald. Das een hard gelach als je dure koi hebt. In mijn oude buurtje had de buurman stroom gezet bij de volière van zijn dure vogels. Kattemenjes in de buurt over de zeik, maar ja..wat moet je dan? Steeds je vogels van de leg, je vissen aan stukken……? Tis een moeilijke kwestie, en voor mij een reden om na deze kat nooit meer aan een kat te beginnen, deze is oud, wil niet buiten de tuin. Moet er niet aan denken boze buren aan de deur om een kat…nee, begin ik niet aan….auto's beschadigd waar ze op liggen, tuinen die onder gescheten zijn, vijverranden stuk. Allemaal dingen waar ik buren zonder katten over hoor klagen. Vandaar dat ik blij ben een oude niksnut van een kat te hebben…..

San

• An

Gewoon even de plaatselijke dierenbescherming bellen, Bernadette. Die kunnen een vangkooi bij jow in de tuin neerzetten.

Als de kat gechipt is, kunnen ze ter plaatse zien wie de eigenaar van de kat is. De kosten van de ambulance-rit en de tijd dat de kat in het asiel zit, zijn voor de eigenaar.

Over de belasting, tsja, normaal gesproken zijn katten dieren die je binnen houdt en op de kattenbak gaan. Ze horen niet buiten te lopen. Dus waarom dan belasting betalen?

Stel nou dat je “kattenbelasting” gaat betalen… dan zou dat dus betekenen dat katten in het vervolg gewoon maar op straat mogen lopen en dan krijg je nog mee overlast. Lijkt me niet dat mensen met hun kat aan een riempje een stuk gaan wandelen. Zo'n kat wil op strooptocht, da's nu eenmaal hun instinct.

Met hondenbelasting heb ik geen problemen. Dat calculeer je in als je een hond aanschaft. Net als de dierenarts kosten en het voer voor de beestjes. Ik heb 3 honden en ik heb me er nog nooit druk om gemaakt over die belasting die ik ervoor betaal.

Als je je aan belasting wil gaan ergeren… of het gebrek eraan voor andere diersoorten… tsja, dan kun je je overal wel druk om gaan maken, zonde van je energie ;)

Ik vind het wel zonde voor je Koi. Echt… bel de dierenbescherming eens voor die vangkooi. Dat is ècht een oplossing!

• Sandy

Voor het geval dat je je middelvinger bij wilde roeren->Haal maar weer binnen want volgens mij zeg ik nergens dat jij dat doet. Ik vind het aso gedrag,,

net ff anders

:P

• iso

Wat is vroten? ;)

Iso

• Sandy

DAs een regeling die in Hengelo geldt, en zeer zeker niet overal. De kooi kun je bij de gemeente ophalen, voor 25 Euro kun je je kat ophalen, en dat is bewijs zodat je het baasje aansprakelijk kunt stellen. Maar mocht het baasje denken->Bekijk het, hou dat beest, houdt het op.

Overigens worden dit soort dingen dus bekostigd van de hondenbelasting in Hengelo.

san