Irritatie

• serine

in ons dorp geen honden belasting :)

zou ook een beetje gek staan…wel honden belasting en geen paarden belasting? die beesten schijten nog het meest :D

maar wat betreft de honden belasting….die stampt nog uit de tijd dat de honden voor de kar liepen…

een heleboel gemeenstes hebben dat afgeschaft,en hebben daar meteen door de gemeentelijke belastingen wat opgeschroeft…want ze willen toch geen gat in de begroting

met andere woorden…ik betaal geen honden belasting…maar een beetje meer gemeente belasting…het heeft gewoon een ander naampie..

en als je ook kijkt…is dat niet meer dan eerlijk…want waar word de honden belasting voor gebruikt?…niet om poep mee op te ruimen…nee daar worden speel plaatsen van gemaakt een gemeente huis van gebouwd..en een fietspad voor aangelgd…

wat niet eerlijk is ,is dat in de honden belasting gemeenten…de mensen met honden iets meer mee betalen aan dat zelfde fietspad…dan de mensen die geen hond hebben maar wel fietsen..

dus honden belasting is een oneerlijke regel waar we met zijn allen van af moeten..

ik woon in zon gemeente..waar iedereen even veel betaald aan zon fietspad of het nieuwe gemeente huis…

en de poep? in het dorps blaadje word gevraagd of je je hond in de berm wil laten poepen langs de weg en niet op de stoep…

Het leuke van dit verhaal?…ik heb hier nog nergens een stoep gezien…:D

en on topic…mijn katten blijven binnen of in de ren en zijn alle drie gechipt…dat chippen is wat met zou moeten verplichten..

het moet voor ezels..dus waarom niet voor katten?

• iso

Onze katten komen niet verder dan onze tuin, daarvan heeft niemand last.

Daarentegen hebben wij wel last van honden die voor onze voordeur of tuinpoort sch**ten !

Dat is dus eigenlijk hetzelfde als wat jij stelt, wij zorgen dat onze dieren geen overlast bezorgen maar een ander doet dat niet.

In een bericht hierboven werd al uitgelegd hoe de hondenbelasting is ontstaan en dat die van gemeente tot gemeente verschilt.

(Eigenlijk zou een mensenbelasting meer op zijn plaats zijn, zij zorgen ervoor dat hun dieren anderen last kunnen bezorgen.)

Iso

• Adnil

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4588339/__Vraag_aan_alle_kattenbezitters__.html

Vind dat mw helemaal gelijk heeft. en persoonlijk mogen ze ook katten belasting betalen. Onze tuin is sinds Boris katteloos. Hij laat geen kat meer binnen :D

Onze buurvrouw 2 deuren verder laat haar kat aangelijnt buiten lopen. zij vind dat anderen geen last hoeven te hebben van haar kat. En het kattenvrouwtje die gooit de katten naar buiten en haar boiet het weinign waar de katten hun behoften doen. Gelukkig voor haar zitten ze 9 van de 10 keer in haar grote groenten tuintje dat ze aan de overkant van de straat voor haar huis heeft.

• Bern@dette

Een reiger kan hier inmiddels niet meer landen , er zitten op 2 meter hoogte twee netten van zes bij tien meter . Dus die reiger houd het wel voor gezien .

De kat niet , waar water is .. zijn ook veel vogels en dat vind dat beest wel aantrekkelijk .De honden van mij komen niet in dat gedeelte dus we gaan inderdaad zo,n stroom pakket kopen .

Een beetje Koi is schrikbarend duur .

Er zijn genoeg kattenbezitters die wel rekening houden met andere , zoals ik met mijn honden me aan de regels hou . Geen overlast veroorzaken .

Maar je zou ze de kost geven die hun kat overal laten sch…ten en van dat soort eigenaars baal ik als een stekker , groetjes Bernadette

• Bern@dette

Mooi stukje :D en wel erg toevallig …

Maar het is een waarheid als een koe , hup kattenluikje in de muur en de katten zijn vrij om te gaan .

Mijn dochter liet vorige week een van mijn vijftal een stukje in de polder loslopen er kwam een man op haar af die haat waarschuwde dat de gemeente hier fel was met bonnen uitschrijven .

Hij had zijn 2 teckeltjes los laten lopen en was 120 eurie kwijt , nou ja zeg groetjes Bernadette

• Sandy

Mijn kat komt niet buiten onze tuin. Maar ben het met je eens. Heb lang een hond gehad, en werd dood en doodziek van de katten die alles onder poepte, de tuin op zijn kop zette, de hond in alle staten, die die kat doodbijt, en ik een bekeuring…voor zo'n K.kat die maar rondloopt. Ja sorry begrijp mij niet verkeerd, maar ik kreeg echt een spuughekel aan die beesten. Iig aan hun baasjes.

Vooral omdat ik het opvallend vind dat kattenmensen altijd lopen te zeuren als er een hond los loopt, of aan komt gerend enthousiast. Gevaarlijk, vies, onbesuisd etc….nee…die vieze kattestront in je tuin die walgelijk stinkt is lekker…..

Ik vind het belachelijk, dat er wel hondenbelasting betaald moet worden, en geen kattenbelasting….

Overigens vind ik zeggen dat je geen hond hebt, terwijl je hem wel hebt om geen belasting te betalen, meer dan asociaal. Net zoals een kat die een ander zijn tuin onder zeikt…..

San

• serine

dat begrijp ik goed hoor

• Bern@dette

Dat kan ik goed begrijpen hoor Iso, ook dat is te goor voor woorden .

Bij mijn voordeur was het jaren terug ook telkens raak . Iedere dag om dezelfde tijd .

Toen hebben we de eigenaar een keer opgewacht en hem een plastic zakje gegeven , hij mocht de warme hap zelf opruimen .

Met een rode kop en een warme hand droop hij af :D groetjes Bernadette

• serine

nee weet je wat asociaal is?

gemeenstes die nog steeds honden belasting vragen…terwijl onze honden niet meer voor een kar lopen zoals vroeger..

en de hondenbelasting ook niet gebruikt word om poep van op te ruimen

maar in de pot gaat…waar ook alle andere gemeente belastingen in terrecht komen..

waarom moet iemand met hond meer betalen aan het nieuwe gemeentehuis of een fietspad dan iemand die geen hond heeft?

das gewoon echte larie…en oneerlijk…

iedereen moet daar even veel aan betalen.

onze belatingen zijn misschien iets hoger…maar we betalen allemaal net zo veel..

hondenbelasting wat een giller..

nogmaals dan mag je ook paarden en koeien belasting in gaan voeren en kanarie belasting…want dat zand komt immers ook in de afval bakken terecht…net als mijn katten grind en de strond van mijn katten die ik zelf opruim.

ik ga echt geen katten belasting betalen hoor…maar goed ik betaal dus ook geen honden belasting…

er was een gemeente ambtenaar die het eens voorstelde….maar die had zelf paarden…dus zijn collega's wezen even naar zijn paarden…toen was het plan weer van de baan ;)

want zo is het toch!

• serine

gisteren komt mijn dochter naar mij toe

ma…de buurvrouw laat steeds haar hondje achter jou auto schijten…en dan staat ze te wachten tot hij is uitgepoept..

(de heks die een hekel heeft aan mijn herders,ik wissel al jaren geen woord met deze muts. ze heeft haar huis al 4 jaar te koop staan…toen ik terug van vakantie kwam en onderweg mijn hond op had gehaald bij de fokker zag ik bij thuis komst een te koop bord bij haar voor aan het pad staan.maar verteld op feestjes in de streek dat ze haar huis te koop heeft staan vanwegen onze hond…:D was ze zeker helderziend…;) )

dus mijn dochter zag dat gisteren weer gebeuren en is aan haar gaan vragen…(mevrouw heeft u wel een zakje bij u? )

mens keek kwaad liep weg en bleef kwaad kijken zegt mijn dochter…die dit dus heeeeeeel asociaal vind…

kind weet ook niet beter dat waneer wij op pad gaan van die kartonnen zakjes mee hebben om de strond op te pakken en weg te gooien…zo is zij opgevoed…en kan zich hier dus regelrecht aan irriteren…:D