in ons dorp geen honden belasting
zou ook een beetje gek staan…wel honden belasting en geen paarden belasting? die beesten schijten nog het meest
maar wat betreft de honden belasting….die stampt nog uit de tijd dat de honden voor de kar liepen…
een heleboel gemeenstes hebben dat afgeschaft,en hebben daar meteen door de gemeentelijke belastingen wat opgeschroeft…want ze willen toch geen gat in de begroting
met andere woorden…ik betaal geen honden belasting…maar een beetje meer gemeente belasting…het heeft gewoon een ander naampie..
en als je ook kijkt…is dat niet meer dan eerlijk…want waar word de honden belasting voor gebruikt?…niet om poep mee op te ruimen…nee daar worden speel plaatsen van gemaakt een gemeente huis van gebouwd..en een fietspad voor aangelgd…
wat niet eerlijk is ,is dat in de honden belasting gemeenten…de mensen met honden iets meer mee betalen aan dat zelfde fietspad…dan de mensen die geen hond hebben maar wel fietsen..
dus honden belasting is een oneerlijke regel waar we met zijn allen van af moeten..
ik woon in zon gemeente..waar iedereen even veel betaald aan zon fietspad of het nieuwe gemeente huis…
en de poep? in het dorps blaadje word gevraagd of je je hond in de berm wil laten poepen langs de weg en niet op de stoep…
Het leuke van dit verhaal?…ik heb hier nog nergens een stoep gezien…
en on topic…mijn katten blijven binnen of in de ren en zijn alle drie gechipt…dat chippen is wat met zou moeten verplichten..
het moet voor ezels..dus waarom niet voor katten?