Irritatie

• Bern@dette

Zo langzamerhand begint het mij behoorlijk te irriteren dat er door de wetgever of plaatselijke overheid onderscheid gemaakt word tussen kattenbezitters en honden bezitters .

Ik heb vijf honden waarvoor ik behoorlijk wat belasting betaal . Ze uiteraard aangelijnd hou en de uitwerpselen achter hun opruim .Doe ik dat niet dan kost me dat behoorlijk wat geld .

Vandaag maar weer eens de plaatselijke overheid gebeld met de vraag waarom de katten van de buurt bij mij in de tuin mogen vissen , de zoveelste dure koi weg foetsie

Hun uitwerpselen mogen deponeren waar ze maar willen en het liefst niet thuis op de kattenbak maar bij mij in de tuin .

De plaatselijke overheid wijst met het vingertje naar de wetgever . Dus het is aan ons nu om mijn vijver optimaal te beschermen

Waarom wel hondenbelasting en geen kattenbelasting ???????? groetjes Bernadette

• Patricia

Tja Det, waarom? kan je er helaas geen antwoord op geven vind het ook erg krom

Ik ben best een kattelief hebber zelf ook 3 gehad, kwamen wel buiten maar niet verder dan mijn schuurdeur deden het nooit in de tuin maar netjes op de bak

niet dat je dat kan leren want eigenlijk zijn het de meest eigenwijze beesten die er zijn…

En nu soms is de lucht in me tuin niet te harde, of je bent lekker in je tuin bezig en jaaaa hoor gatverdegat….

Balen zeg, want die koikarpers kosten aardig wat…

Heb je enig idee wie de eigennaar is van die kat? of net als hier kunnen er wel 20 zijn

• paul

Ik betaalde helemaal geen honde belasting…….. totdat de controleur kwam, toen begon die ( mijn hond ) te blaffen, tja en ontken

dan maar dat je een hond hebt :S Je kunt misschien nog wel zeggen: het is de hond van de buren, maar die wonen hier een kilometertje verderop, dus dat is ook niet geloofwaardig :(

• Patricia

Ehhh daar ging het volgens mij niet helemaal over Paul

Maare werd je niet gelijk ook voor alle andere huisdieren aangeslagen?;)

• Bern@dette

Zijn ook eerg eigenwijze beesten Tries .

Mijn vijftal konijnen zijn zelfs zindelijk ook al hebben ze zoals je weet een grote ren ieder heeft zo zijn eigen bakje , maar dat zijn best schone dieren .

Ik weet welke kat het doet , maar nog niet waar zijn/haar .

thuisfront is .

Het beest heeft waarachtig alle vijvers in de buurt leeggevreten , die hebben inmiddels hun vijvers opgedoekt.

Alleen zover zal ik het niet laten komen . De uitwerpselen zijn smerig en meestal net onder de oppervlakte begraven dus een gore hand , bah

Kattenbelasting leverd de staat een hoop extra inkomsten op . Bovendien voorkomt ook een hoop ongemak .

Mijn vriendin is vrijwilligster bij de plaatselijke dierenbescherming en zij is dus continue bezig met het vangen van verwilderde katten . Ze worden gesteriliseerd of gecastreerd

en weer teruggezet om zo te voorkomen dat het uit de hand loopt .

Wist je trouwens dat er al een katten -aids huis is :D groetjes Bernadette

• Bern@dette

Je had moeten zeggen dat ie miauwde of dat je niet wist van wie die hond was , groetjes Bernadette

• paul

ja, ik weet het Tries, hier ging het niet helemaal over, maar ik vind hondebelasting een hele oneerlijke en onterechte belasting ,om bij het

onderwerp te blijven. :)

En over de landbouwhuisdieren die ik heb, hoef ik geen belasting te betalen, wel l indirect inkomstenbelasting, hoewel dit voor dit jaar

nihil is, omdat er momenteel flink geld bij moet. :(

• paul

Bernadette, mijn hond kent mij te goed, om te ontkennen dat ie me kent ;)

Eigenlijk ben ik geen baasje voor hem, maar een beetje zijn vriend.

• serine

die is lekker…>:D<

ik vind het heel erg zonde van je koi karper hoor…

maar mijn katten zitten in een ren buiten…dus zie het nut niet in van belasting betalen voor mijn katten om dat jij last hebt van de katten van jouw buren…

en als ik 6 honden had ..vroeg ik een kennelnaam aan..das voordeliger..of ik ging verhuizen naar een honden belasting vrije gemeente…zoals ik dat ook daadwerkelijk gedaan heb.

en nee ik heb geen koi's..maar ik weet wat ze kosten…en ja ik ruim ook wel eens poep van een ander zn kat op..

mits ik de honden buiten heb…die dulden geen vreemde katten op het erf…:D

africhten dus die roedel..:D

heb je gezien welke kat het was? kan je misschien nog de schade verhalen bij de eigenaar van de kat…maar voor het zelfde geld was het een rijger..die zijn ook gek op karpertjes

maar om verdere ellende te voor komen is misschien je vijver onder stroom zetten het beste…je vissen blijven gewoon doorzwemmen…maar de visser krijgt een optater..X(

• serine

als je weet welke kat het is…hou je hem heel even met zijn kop in die vijver en geef je hem tegelijkertijd een paar flinke tikken op zijn reed…

ik wed dat ie dan het lef niet meer heeft.