Moedeloos.....

• Marjorie

Dames :)

Ik neem aan dat er momenten zijn dat de drang om te ‘kluiven’ er soms niet is en soms hevig toeslaat. Gebeurt dit bvb als jullie tv kijken? Dus gewoon tijdens prive-momenten (sorry, zit voor/op/achter een laptop en ik kan de accentjes niet vinden) en niet tijdens werk?

Misschien naief, maar zouden pleisters op de gevaarlijke momenten helpen?

• Dikkertje Dap

Is zeker niet naief van je hoor. Maar een echte nagelbijter bijt desnoods de pleisters er nog af. Op dat moment is de geest zwak en hebben pleisters geen zin. Dat is hetzelfde met bitex, dat proef je, het is smerig, maar het maakt je geen ene bal uit. Als die nagel er maar af gaat, hoe dan ook!!!!!!!!

DD

• decency

Meestal op een moment dat je niet nadenkt omdat je tv zit te kijken ofzo.

• Desiree2

nou ik kan je melden dat ik wat dat betreft ben afgeschreven totdat er daadwerkelijk een remedie voor is

• Desiree2

JUISSSSSSSSSSSSSSSSSSSSTTTTTTTTTTTTTTTTT zo is het , het MOET en daar zit um dus de qrux!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en dat is het allerzwakste moment waar wij niet tegen bestand zijn, is dat schandalig?? nee in mijn ogen niet want ik denk dat er in onze vroege jeugd, de orale fase, iets is gebeurd waardoor dit is ontstaan, als het niet familiair zou zijn

• Dikkertje Dap

Wat zonde! Ik beloof ook niet dat ik het ga volhouden, maar ik ga het wederom proberen! Tsja, roken doe ik nog wel, maar niet alles tegelijk dan maar.

Ik ben van mening dat ik mijn eigen gedachten de baas moet kunnen en dat ik moet kunnen stoppen, maar ja, de praktijk levert vaak wat anders op. Ben bezig met de zoveelste poging. Ben nu zover dat ik hoe dan ook ergens een kaartje met pijn en moeite vanaf kan krabben. Het bloederige is weg, ik zie de maantjes weer in mijn nagels en ach…. Lukt het niet, dan heb ik het geprobeerd Dees. Het is een enorm rare gewoonte die ook erfelijk schijnt te zijn. Op internet genoeg te vinden over het fenomeen nagelbijten. Heel gek, dat je daar als kind zijnde al mee begint. We gaan het beleven!

Liefs DD

• Desiree2

een behoorlijke stress situatie of zo, tenminste dat denk ik dat bij mij zou kunnen zijn

• Desiree2

ik ben nu bijna 14 maanden gestopt met roken met behulp van ZYBAN capsules na 45jaar te hebben gerookt ik rookte de laatste paar jaar zelfs zware Javaanse, ik rook nu dus echt niet maar ik wil wel elke dag gaan roken, het is een dagelijkse strijd bij mij en niet bepaald leuk te noemen

• Dikkertje Dap

Snap ik Dees. Gek ha, jij werkt toch met verslaafden? Of zit ik er nu naast?

En jezelf dan te betrappen op iets wat je niet laten kunt. Is het chocola, nagelbijten, roken, noem maar op. Verslaving aan iets is een raar iets. Ben er wel achter dat er dan toch in de hersenen iets ontbreekt. Maar wat ik al zei; ik ben ook van mening dat de gedachte van een mens groter is dan dat ie zelf weet!

• Marjorie

Dat dacht ik al. Afleiding zoeken op het moment dat het kluifduiveltje toeslaat? Dit hielp erg bij het stoppen met roken…:

Keukenkastjes schrobben? Tuin wieden? Bezig blijven!