Moedeloos.....

• Alessia

Hoor wel vaker verhalen van extreme nagelbijtsters dat zij na het plaatsen van acryl/gel nagels nagenoeg toch stoppen met het bijten …

misschien toch een optie?

• Dikkertje Dap

Fijn een soortgelijk verhaal te horen. Heb allang gedacht aan acryl nagels maar het is zo vreselijk duur!!!! Dat weerhoudt mij ervan….. En dan blijf ik maar proberen tegen beter weten in!!!

• Desiree2

eerlijk gezegd ben ik een ultra extreme nagelbijter, nagelbijten is een neurose en kan ook familiair zijn, ik doe het al vanaf mijn 3de jaar, erafkomen zal niet gaan lukken jammer genoeg, tis zoals het is en errrrug lelijk

• Desiree2

nagelbijten is ook een vorm van auto mutilatie, jaja en DAT geeft te denken he

• decency

hhhahaha het is zo, mijn broer, moeder en ik zaten altijd knagend op de bank. Mijn zoon deed het op hele jonge leeftijd ook, tot bloedens toe totdat hij naar een andere school ging, toen was het afgelopen. Maar moeders zit nog steeds te knagen. Ach, Clown Bassie heeft ook geen nagel om aan z'n k*nt te krabben ;) Het is een gewoonte die niet makkelijk af te leren is. Zo heb ik één jaar niet meer zitten bijten, ik had mooie lange nagels bij m'n trouwen maar de laatste maanden pffffff

• Kaat

Mijn ervaring: ik heb ook jaaaaaaaaaaaaaren nagels gebeten, afgescheurd enz.

Geen idee hoe ik het heb voor elkaar heb gekregen maar opeens had ik zoiets van: nu nooit meer!

Ik ben ze gaan lakken, veilen, fijne handcreme gekocht, op het tafeltje in de huiskamer staan de atributen en ipv bijten grijp ik ze!

Heel enkel keer ga ik de mist in maar zeldzaamheid.

Mijn advies: ga ze lekker vertroetelen!

• charlene

Heb er ook flink last van heb gel nagels gehad en ja hoor voor het eerst in me lven lange nagels .Wat schertst mijn verbazing ze braken spontaan af.Het was nog zo dun.Maar als je kalk tabletten slikt worden ze wel sterker.Het werkt gewoon als een verslaving dat hele nagelbijten.En komt voor bij stres of hele nerveuze mensen.Maar verder kan ik je geen oplossing geven ben zelf ook een nagelbijter en van alles al heeft geprobeerd.Maar misschien in de toekomst probeer ik weer gel nagels en als ze uitgegroeid zijn laat ik op me eigen nagels een hard laagje zetten.

• Beheerder

Ook ik beed op mijn nagels maar sinds ik jaren geleden een tube handcreme bij me droeg en elke keer als ik de neiging had te gaan bijten een beetje op mijn handen deed en inwreef is het bijt gevoel geslonken. Verder gebruik ik nagelharder om de 2 dagen en vijl ik mijn nagels met een speciaal glazen nagelvijl.

• greet

hier nog zo 1 ik bijt al vanaf mijn 4e jaar nagels ben nu bijna 51.

ik heb ooit harsnagels gehad en je zal het niet geloven ik was gewoon gehandicapt.

ik kon geen bed op maken mijn rits van mijn broek dichtdoen was een drama.

ik vond ze wel heel mooi maar ik kon ze er wel afbijten.

dit is alweer jaren geleden hoor en ik probeer het ook wel eens te stoppen maar ik ga dan allerlei andere dingen doen erg wiebelen met mijn benen en toch aan mijn vingers bijten tot bloedens toe.

ik weet niet of het me ooit lukt om te stoppen het is zo ingeburgerd in mij.

ik vind mijn handen vreselijk lelijk verstop ze ook altijd zodat niemand die afgloven stompies ziet.

ook heb ik bytex geprobeerd at ik ook gewoon op ik ben echt erg ik weet het.

dus ik lees vol verwachting mee wie weet zit de gouden tip er tussen.

groetjes greet

• Beheerder

Je moet dan niet alegrisch zijn voor acryl of gel. Dat ben ik helaas wel dus waren die voor mij geen optie vandaar dat elke dag of beter gezegt een paar keer per dag handcreme smeren en om de 2 dagen lakken met nagelharder de oplossing was voor mij.