Moedeloos.....

• decency

Tjeetje ik ken dat, als je dan niet wil bijten ga je velletjes strippen he? Ik verstop mijn handen ook altijd. Zodra ik weer een beetje nagel heb voel ik me wel meer vrouw en durf ik mijn handen weer te tonen.

Gaan we met z'n allen stoppen? Maken we een foto van hoe het nu is, zetten we die op het buroblad van onze eigen computer….. haahhahahahaha Ik ben weer over de streep heen, ik zeg tegen mezelf…… afgelopen met het kluiven, dat ik verslaafd ben aan roken moet al erg genoeg zijn en dat kluiven is een slechte eigenschap. Ik begin vandaag…. doen jullie mee?

Misschien wil het samen beter lukken?

• Desiree2

ik zal je ff uit de droom halen, men weet nog niet voor de volle 100% precies wat de oorzaak is van het nagelbijten, zodra men dat weet ben ik zeker de eerste die aan een behandeling gaat mee werken

• Miriam

acrylnagels laten zetten, die bijt je niet snel af….

• decency

Ik denk dat het een gewoonte is, de een wiebelt altijd met z'n been als ie zit te nixen en de ander frunnikt aan z'n haar en weer een ander zit z'n neus uit te baggeren …. tenminste dat denk ik.

• Dikkertje Dap

Dees,

Wat bedoel je hiermee. Dat het eigenlijk een vorm van zelfverminking is. Tsja zit wat in!!!!

• Dikkertje Dap

Hoi hoi,

We kunnen mekaar de hand schudden, ook hier een rookverslaving naast dat vieze kluiven. Ik ben “nog” gestopt. Zodra er maar iets van een randje te zien is ben ik weer positief. Ik las op het pb ook iets over kalktabletten, zal dat morgen is navragen bij de drogist en als dit helpt zal ik deze gaan slikken. Gebruik dagelijks een beker melk, maar na jaren van kluiven is dit niet voldoende.

Op internet is er veel te vinden over nagelbijten en het valt me nu op hoeveel mensen deze verslaving hebben. Ik ben jaloers op mensen met mooie nagels pffffff.

Ik heb met mezelf afgesproken, heb ik voorgaande keren ook gedaan, dat ik voorlopig mijn pinkjes mag blijven kluiven teneinde de andere nagels te besparen.

Je moet toch wat ha? Laat me ff weten of je gestopt bent en laten we elkaar dan maar tot steun zijn in deze strijd.

Liefs en sterkte DD

• decency

Ik heb vanavond nog niet gebeten, ik heb de tandenstokers in de aanslag, elke keer als ik wil bijten ga ik op een tandenstoker kluiven! :)

• Dikkertje Dap

Mijn vader kwam vroeger altijd met zoethout aanzetten, op zich lekker en ook goed te knagen lijkt mij!!!! Ik wil het zo graag volhouden dit keer, jij ook hoor!!!!!!!

Als het eerste kleine randje er maar weer aanzit. Proberen er niet aan te denken in ieder geval, vijl altijd bij je houden voor de hapertjes die gaan optreden. Ik ga morgen ook weer een vijl halen (de zoveelste inmiddels), het is toch te gek dat we hier niet vanaf kunnen blijven!!!!!!!

Lol, tandenstokers, nooit aan gedacht. Mijn bijten is onbewust volgens mij. Het heeft volgens mij niet echt met stress te maken maar is pure gewoonte geworden. Zucht…… zullen we het volhouden Decency!!! WE gaan ervoor Oke!!!!!

Liefs DD

• decency

Misschien hebben WE hier wat aan??

http://www.nagelsbijten.nl/bijten.html

Ik had zo'n rubber vijl toen ik een tijdje niet beet, die nam ik altijd in de hand als ik tv zat te kijken, en daarmee kon je ook glans op je nagels krijgen. Nu maar eerst weer eens een randje kweken.

• decency

Oh heb ik nog een gewetens vraag voor je…. die ik bedenk van vroeger. Terwijl mijn moeder ook stiekem knaagde gaf ze mij wel eens een tik op de vingers als ik aan het bijten was of ze zei er wat van en dan werd ik BOOOOOOOOOS! En dan ging ik heel stiekem on-opvallend knagen…. ken je dat????