Zullen we het weer ff over Joran hebben

• purk

Ik hoop dat ze die jongen ooit kunnen oppakken, want sporen doet ie niet

• Hyperactief A-P

I.D.D. stuntelig Bernadette, wat betreft je laatste zin, die deel ik niet. Eén van de grootste criminelen destijds van Amsterdam heeft in mijn buurt gewoont. En deze man heeft zo'n beetje voor hij geliquideerd werd de helft van zijn leven vast gezeten. Deed alles wat God verboden had, toch heeft die een paar voorbeeld kinderen op deze aardkloot gezet, die nog geen kaugommetje mochten jatten. Zelf zette die de laatste jaren van zijn leven zich maatschappelijk in, oftewel alles kan, behalve Wim Kan, die kon.;) Groetjes v Hyperactief

• purk

“” Dat eerste mag, dat tweede is grote onzin, criminelen worden niet geboren maar gemaakt…"

ONEENS!!!! ik ken een verhaal, van een geboren crimineel. Ouders die al jaren aan de bel trokken, jeugdzorg die vanalles achter hield aan informatie, omdat anders instellingen het ventje nooit zouden opnemen.

Uiteindelijk sloeg hij voor 10 gulden iemand zijn harses in met een waterpomptang, om vervolgens zijn hoofd in te tapen met ducktape. Heeft hem letterlijk laten doodbloeden.

Deze jongen had ernstig zuurstoftekort tijdens zijn geboorte, en weigerde de eerste weken zelf te ademen. Is constand in leven gehouden. Na enkele weken kon hij eindelijk zonder de slangen, en is, volgens ouders, altijd een draak geweest,

met alle gevolgen vandien

• Hyperactief A-P

Moreel gezien is het beslist geen hoogstandje Tries, die mening deel ik ook. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Hoi Purk, kinderarts Herman van Tinteren heeft in het boek “ADHD - niet alleen maar druk” heel goed weergeven dat zuurstofgebrek hetgeen jij beweerd niet aangetoond heeft. Eerst had je MBD wat stond voor Minimal Brain Damage, toen die term niet meer houdbaar was, werd het: MBD wat stond voor Minimal Brain Dysfunction. Ook die term is verlaten omdat het wederom niet houdbaar was. Het etiketje van nu ADHD is trouwens ook allang niet meer houdbaar, maar wordt nog als zodanig gebruikt. Om een lang verhaal kort te houden, heb je net zoveel kinderen die ook met zuurstof tekort ter wereld gekomen zijn, maar normaal functioneren. Als het in het geval wat jij noemt waar is, dan spreek je over een aantoonbare hersenbeschadiging. Zo woonde er in mijn buurt een volstrekt normale sociale jongen die een zwaar bromfietsongeluk kreeg. Des tijds was de helm nog niet verplicht, die hij dan ook niet op had. Zijn schedel werd gelicht omdat zijn hersens gevaarlijk opzwelde en dat zijn dood kon betekenen. Om een lang verhaal kort te houden, hebben ze hem gered. Daarna was het een geweldadig agressief en onberekenbaar persoon, met dien verstande, dat zijn hersenbeschadiging aantoonbaar was/ is. En in het algemeen bij zuurstof gebrek is het dat niet. Groetjes v Hyperactief

• purk

ik had het niet over adhd. Zuurstofgebrek heeft hij gehad. Hij zag niet blauw meer maar zwart. Als daarna je beentjes het niet doen, is het duidelijk, als je geweten het niet meer doet, duurt het , voor sommige instanties, wat langer.

Maar toen het ventje 6 jaar was, heeft hij zijn zusje al bewerkt met een mes, sliepen ouders en zusje samen op een kamer met de deur op slot, etc etc etc

• Swartdam

Oke ,

Deze knul kwam bij mij over als niet erg slim dat bedoelde ik er eigenlijk mee te zeggen , het zou mij niet verbazen als hij wat mensen om zich heen heeft die continue de vuiligheid wegwerkt , gr Bernadette

• Tries

hmmmm zelfde idee!

Tries

• Tries

ehhh aantoonbaar hyper? wanneer is aantoonbaar?

op foto?

• Hyperactief A-P

Is goed mogelijk Bernadette, zijn vader is toch rechter ??? Groetjes v Hyperactief