iemand verstand van?

• An

Hoi DD,

Ik hoop niet dat je je aangesproken voelde door mijn reactie. Ik reageerde eigenlijk op iemand anders en niet op jou.

Ik begrijp best dat je niet altijd in staat bent om de telefoon op te nemen, maar ik vind het wel een slechte mentaliteit om de tel. bewust niet op te nemen omdat je er niet toe verplicht bent naar je werkgever toe. Als je dan van mensen hier op het prikbord zulke adviezen krijgt, dan word ik best nijdig, want dat soort adviezen vind ik gewoon erg kortzichtig.

• Dikkertje Dap

Heeee An,

Als mijn diensttelefoon door omstandigheden niet was achtergebleven, had ik deze ook doodgewoon beantwoord. Ziek of niet….

Maar de situatie is even niet anders.

En nee, ik ken mijn eigen situatie en voel me niet aangesproken An.

Liefs DD

• An

Gelukkig dat je je niet aangesproken voelde ;)

Ik hoop dat het inmiddels beter met je gaat en dat je dit probleem op een fatsoenlijke manier met je werkgever hebt kunnen oplossen.

Groetjes,

Angelique

• serine

ok je baas heeft je naar huis gestuurd…je telefoon is op de zaak maar die had je graag opgenomen…

wat is het punt van je vraag dan?…van wie kwam dat verwijt dan?

• Dikkertje Dap

Serine,

dit verwijt kreeg ik schriftelijk van mijn werkgever, vandaar mijn vraag in hoever je verplicht bent je telefoon op te nemen als je ziek naar huis wordt gestuurd.

Blijkbaar was mijn werkgever niet op de hoogte dat mijn telefoon nog op het werk lag. Maar buiten dat, voor hetzelfde geldt laat ik standaard mijn diensttelefoon op de zaak liggen, en ben ik de volgende morgen ziek. Dan kan ik ook niet beantwoorden. Mijn vriend zet zijn foon om 15.30 uur uit, legt hem in zijn kastje en zet hem de volgende morgen gewoon weer aan. Hij neemt het ding niet eens mee naar huis, hij heeft werk en prive ook gescheiden.

Dus wat al ik vroeg/zei, in hoeverre moet je het ding antwoorden als je ziek bent…………….

DD

• maia

En toch ligt dit in sommige situaties anders dan je denkt An.

In sommige beroepen zet je je werktelefoon na je dienst uit/dan kun jij wel nijdig worden maar zo is het nu eenmaal.

Ik heb een prive telefoon en prive email ,waar ik altijd bereikbaar op ben,ben ik niet thuis kan men de voice mail inspreken.

Dus ben ik altijd bereikbaar.

Mijn werk telefoon daar kan ik niets mee als ik ziek ben want ik kan niet meteen handelen en moet men toch via de zorgcentrale of kantoor bellen.

Mijn werk email doe beantwoord ik wel als ik ziek ben op de tijden dat het mij uitkomt.

Nijn man werkt in een ziekenhuis en laat de werktelefoon op zijn werk ,en indien zeer nodig of bij calamiteiten is hij mobiel en thuisbereikbaar.

Zolang je maar te bereiken bent door je werkgever ,zaken kun je als je ziek bent niet doen en daarom dus werktelefoon uit,prive telefoon aan

• Dikkertje Dap

(tu)Mee eens Maia

• An

Daar kan ik wel inkomen, hoor Maia.

Ik snap best dat je na werktijd je werktelefoon uit zet.

Waar ik nijdig om werd is dat er gezegd werd dat je je werkgever niets verplicht bent.

Dat vind ik een slechte mentaliteit.

• serine

heeft jou werkgever 2 gezichten?

• serine

ik bedoel daar dus geen chronische zieken of gehandicapten mee..