ik heb er een…die heeft een contract van 6 maanden en is al 4 x ziek geweest..
de arbo arts hebben wij er achteraan gestuurd…dan overspannen dan in zn rug dan een verkoudheid,….
ok..je rug kan je dan niks aan doen…(tenminste.,…ik heb hem gevraagd..heb jij lichamelijke klachten die jou werk zouden kunnen belemmeren?) nee was het antwoord..
nu schijnt hij een slechte rug te hebben al langer…GRRRR en hij moet met ijzer sjouwen he…
nee vervangend werk heb ik niet..op kantoor heb ik geen werk voor hem…en de rollen van schoonmaaksters zijn al vervuld door twee dames..en voor het vegen heb ik een verstandelijk gehandicapte in dienst al? 15 jaar?…toen ze die mensen van werkplaatsen af wilde hebben..was elke werkgever verplicht om er een in dienst te nemen..toen ze dat weer terug wilde draaien is hij hier gewoon gebleven…die jongen zou van dat gesjouw niks snappen..als je weet wat de staat zon jongen betaald? daar word je bang van..dus we hebben er op toe gelegd volgens normale levensnorm…
maar goed nu die rug…jullie snappen wel dat dat contract niet verlengt gaat worden he…als die een vaste baan heeft zien we die de eerste paar jaar niet meer terug..maar we moeten wel voor hem betalen maar hij produceert niks…daar blijft het bedrijf niet gezond van..
als ik 5 van die klap lopers heb,…word er niks meer verdiend..als er niet gewerkt word..geproduceert komt er geen geld binnen…maar de rekeningen moeten wel betaald…en de mensen die er wel voor werken moeten ook worden betaald..
gelukkig werken wij met een man of 8 vast…en is de rest of pool of zzper of uitzendkracht…in drukke tijden…geen risico als het gaat om ziekte gevalletjes..
het kan je je bedrijf kosten zoveel langdurige zieken..daarom wil ik weten..hoe ziek ben je wat heb je en waneer denk je weer aan de gang te kunnen gaan…
overspannen? dat word ik er ook van …ik kan ook niet weg blijven…en verkouden? dat ben je thuis ook…griep is een ander verhaal..
ik heb er een lopen die nu weer ziek is…die heeft dit jaar al 5 x griep gehad..heb haar naar ene arts gestuurd om wat aan haar weerstand te laten doen..ik ben zelfs eens zelf gaan controleren met een fruitmand..(omdat ik het niet meer geloofde..)
maar ze was echt ziek..ik ben blij dat ik ben langs geweest..
maar jullie weten ook dat ik een week daarvoor ziek was..en waar was ik? gewoon aan t werk…toen ik nog niet beter was..werd zij ziek…en kreeg ik met mijn zieke kop…haar werk er weer eens bij…en dat gaat iedere keer zo…
voor die ene week een uitzend kracht aan nemen heeft geen zin…
maar ik baal er wel van…ik mag haar betalen en zelf met mijn zieke hoofd 2 keer zo hard werken….wouuuuuuuuuuuwwwww.
en stel ik geef haar een telefoon van de zaak…zal ik mij afvragen waarom ze die niet gewoon opneemt als ze haar huis telefoon wel op kan nemen…
een werknemer baalt als ze 3 nummers moet bellen…
maar ik die met mijn zieke kop haar werk moet doen en mijn eigen werk en daar ook nog voor mag betalen….mag wel meerdere nummers bellen om haar te pakken te krijgen?
(snappen jullie nu waarom ik er geen begrip voor op kan brengen als iemand zon houding aan neemt?..
ik ben ziek dus ik ben niet verplicht om je te woord te staan via dat nummer?
doe gewoon normaal..je baas blij…voor jou maakt het niet uit….want opnemen doe je toch als hij naar je huis nummer belt…en…zoalng je baas blij met je blijft gunt hij je ook wat…om te beginnen je baantje..
je baas heeft als het goed is al werk genoeg…
ik heb haar mobile nummer in mijn telefoon…haar huis nummer moet ik opzoeken…waarom nog meer werk voor mij verzinnen …als waar ze mij al mee heeft opgezadeld? waar ik ook nog eens voor mag betalen?…
even ter goede orde ze mag best ziek zijn hoor….maar je wil niet weten wat voor smoesjes ik al heb gehoord…
ik was ziek omdat ik de antibraak pillen had geslikt van de kat in plaats van een paracetamol…en dat soort onzin..deze kwam van een zzper…die standaard donderdags ziek werd ..
..maakt niet uit…hij krijgt betaald voor gewerkte uren..maar je deelt hem wel steeds in…waar je dan weer een ander voor moet zoeken…dus pluk je een ander van zijn klus af die dan weer blijft liggen…dan was er toevallig op donderdag ingebroken,duim tussen de deur gehad..verkouden..erge hoofdpijn..van zn fiets gevallen,auto stuk….(ook die is dus uiteindelijk niet gebleven) iedere donderdag een half jaar lang..
ach je hebt ze er gewoon bij zitten…mocht iemand zich afvragen waarom men niet meer zo snel een vast baandje krijgt? is dit er een van..het risico is gewoon te groot…
van de dame in kwestie heb ik ook spijt dat ik haar na 6 maanden meteen in vaste dienst nam…als die er ooit mee stopt?..kom er voor die functie geen vaste aanstelling meer..gewoon op contracten…
want ik ben het zat om te mogen betalen om een ander zn werk te mogen doen..
ik denk dat ik die fuctie dan zo en zo maar schrap…en het zelf maar ga doen en mijn eigen betaal
dat zal mij puur beter bevallen ..
ik sta het nu toch al zelf te doen