Het is makkelijk oordelen met alle incomplete verhalen die over je heenvallen via de media. Ik ken die mensen en dat meisje niet, en ga dus niet net doen of ik ze van haver tot gort ken, het lijkt GTST wel.
Ik ken een Nederlands jochie, nu inmiddels een volwassen jongeman, die op achtjarige leeftijd (zonder zijn ouders) drie jaar in India verbleef en daar onderdak en onderwijs kreeg van een swami. Niet bepaalt doorsnee onderwijs dus. Hij is er zo te horen niet slechter van geworden, alleen maar rijker in ervaringen en levenswijsheid. Er werd flink over geroddeld en schande van gesproken, dat weet ik wel.
Als je de kans krijgt zoiets te doen, moet je dat aangrijpen. Uiteraard wel op een acceptabele en veilige manier, dus misschien zouden deze mensen hun plannen een ietsjes aan moeten passen in het belang van het meisje. .
Wet is wet, duidelijk, maar zelfs in het verkeer zijn regels en wetten die uitzonderingen maken. Rechts heeft voorrang bv, maar dat betekent nog niet dat je zomaar voorrang mag nemen, dat mag namelijk OOk niet. Regels en wetten zijn gemaakt om prettig en veilig met en naast elkaar te kunnen leven en niet om elkaar het leven zuur te maken. Uitzonderingen moeten ook binnen een bepaalde wet kunnen vallen. Met de kreet wet is wet (Ik hoor Verdonk denderen
)
doof je bij voorbaat ieder goed initiatief dat niet helemaal binnen “de” wet valt, maar misschien bij nader inzien helemaal niet zo verkeerd is.