Alle lof voor haar moed

• Bern@dette

De moeder van de jonge zeilster Laura heeft vandaag in de krant een intervieuw gegeven waarin ze voor het eerst zich uitlaat over de zeiltocht van haar dochter .

Ze is het er niet mee eens maar is tot nu toe meegegaan met de wens van haar dochter omdat anders zij de kans liep haar dochter nooit meer te zien .

Vandaag beweert zij in de krant dat ze liever een levende dochter heeft en geen contact dan een dode dochter op zee

http://www.nu.nl/algemeen/2075764/moeder-wil-zeilster-laura-niet-laten-gaan.html .

Er is moed voor nodig om deze beslissing te nemen .

Wat is jullie mening , groetjes Bernadette

• Sandy

Bernadette…je dochter tegen spreken, het risico lopen dat ze je (voorlopig) niet wil zien.

Getuigd bij mij van verantwoordelijk je moederrol op je nemen. Als je echt van je kind houdt, geef je niet toe aan iedere gril. Liever een boze dochter, dan een dode dochter.

San

• decency

Ik vond het on verantwoordelijk als een 13-jarige deze reis zou maken. Ze is leerplichtig en ze kan dit over 10 jaar ook nog doen!

• serine

dat vind moeders dus ook

• annelies gld

Juiste beslissing er is nu eenmaal leerplicht

Ik heb wel ergens bewondering ,voor het kind, is er een die graag wat wil ondernemen

Er zit pit in dat kind

Maar als ouder moet je wel er voor waken ,dat ze het wellicht nog niet kan overzien

Ik weet van mijn broer die zeeman is, wat voor gevaren er zijn, vooral in de havens !

Maar ook op zee

• Sandy

Een kind wat haar moeder gewoon dreigt, daar zit geen pit in, das een verwend rotkind wat haar zin doordramt op zeer brutale en respectloze wijze. Niet alleen de leerplicht, ook het gevaar wat op zee loert…, kind wil koste wat het kost haar zin doordrammen, niet om te zeilen…

Maar anders gaat een ander aan de haal met de titel jongste zeilster, en dat ziet ze niet zitten. Vandaar dat deze reis niet gemaakt kan worden over tien jaar.

San

• annelies gld

Ik kan ook lezen !

Heb haar verhaal gezien en trek mijn eigen conclusie

Zou dat kunnen denk je??

• Bern@dette

Haar vader heeft op veertien jarige leeftijd het ouderlijk huis verlaten omdat hij eveneens wilde zeilen maar geen toestemming van zijn ouders kreeg .

Beide kinderen van het paar zijn op zee geboren . De reis heeft zes jaar geduurd . Daar zet ik al een vraagteken bij , hoe is het mogelijk 2 kleine kinderen zes jaar lang op een bootje groot te brengen !!!!!

Het meisje wil graag in het Guinness book of records staan . Er schijnt nu een cameraploeg mee te gaan dus waar gaat het nu om het Guinness book of de commercie , want reken er maar op dat hieraan grof geld verdiend gaat worden .

De moeder weet als geen ander wat zo'n reis inhoud en ik vind haar interview een behoorlijke daad van moed , groetjes Bernadette

• Sandy

JA, maar een kind met pit is wat anders als een verwend k kind wat haar zin doordramt…

En vreselijk mediageil is……dus pit?

Ik heb vreselijk veel medelijden met de moeder van het meisje…..

Ik zeg nergens dat je niet kunt lezen, ik gooi in de discussie dat pit en brutaal twee dingen zijn. Zo denk ik daarover. Dat mag in een discussie…..ik heb je nergens voor analfabeet uitgemaakt of wel? Alleen gewezen dat IK pit en brutaal twee dingen vind..

Daar zijn discussie borden voor Annelies!

• Sandy

Als het meisje inderdaad zoveel “pit” heeft, heeft ze dat van haar moeder…en zeer zeker niet van haar opruiende pa!

San