autorijden,kinderen verwekken,bepaalde functies bekleden…aldus wana .
Ik ga er vanuit dat deze activiteiten ver boven de leeftijdsgrens van dertien liggen
Zou jij jou dochter laten gaan Wana , groetjes Bernadette
Hoezo alle lof voor haar moed?
Welke moeder gaat een opvoedkundige discussie via de media uitspelen?
Misschien is moeder net zo “mediageil” als men haar dochter vindt?
De hele situatie is al veel te ver gekomen. Ze had het veel eerder een halt toe kunnen roepen en dan had ze inderdaad een dwarse puber gehad. Volgens de media roept ze al jaren dat ze een zeiltocht in haar eentje wil gaan maken. Bij de eerste hersenpinsels die die richting uit wezen, had ze moeten zeggen > komt niets van in!
Hoe komt het, denk je, dat het kind al jaren bij haar vader woont? Dat heeft dat meisje niet zelf besloten, hoor.
Ze woont al sinds haar 6e niet meer bij haar moeder. Hoe komt het dat de vader de voogdij heeft? En hoe kan het dat die moeder denkt dat de vader van Laura haar dat heeft aangepraat dat ze de wereld rond moet zeilen? Lekker makkelijk > met modder gooien naar de ex
Misschien is de band tussen moeder en dochter toch al niet bijster goed … zou zomaar kunnen.
Je kunt niet achter de hele situatie kijken omdat je de mensen niet kent. Je moet maar af gaan op wat de media erover schrijft en daar je conclusie's uit trekken.
Nee, ik vind het geen moedige daad.
haha, bernadette..
ik bedoelde die meerdere mensen die m.i. gekeurd mogen/moeten worden van idd boven de dertien.
Ik ga ervanuit dat je je eigen kind goed in kan schatten in wat wel en wat niet aanvaardbaar is voor dat kind.
Misschien met een controlepost/boot er een paar kilometer achter als steun in de rug..met name als de eenzaamheid toeslaat of als er een gevaarlijke haven in aantocht is.
Ik zou toch een kind willen stimuleren in haar talenten,dromen en motivatie en kijken naar hoe het wel zou kunnen.
Ik dacht dat die ‘eenzame wereldzeilers’ altijd wel in de peiling gehouden werden,dus waarom zij niet.
deze blog zegt genoeg, een goede vriend van mij vertelt.
Beste Laura
Nee, wacht. Daar maak ik maar gelijk “Lieve Laura” van. Want ik weet precies hoe je je voelt en dat je daarom best wel een hart onder de riem kunt gebruiken. Op dertienjarige leeftijd al zo verschrikkelijk beperkt worden door het systeem, daar kan ik over meepraten. Want ook ik had een droom, toen ik net dertien was. Nu ben ik achtenveertig en ik heb nooit de kans gekregen om die droom te verwezenlijken.
Jij wilt een wereldreis maken, helemaal alleen in je zeilbootje. Gewoon even twee jaar er tussenuit, even weg van dat schoolgedoe, familie, vriendjes, vriendinnetjes en alle hoge eisen die er tegenwoordig gesteld worden aan een kind van dertien. Kijk, met die familie en vrienden kun je gewoon tsjetten op de computer en je huiswerk mail je naar je leraar. Ik voorzie geen problemen de komende twee jaar.
Ik zelf had met een dergelijk duivels dilemma te maken toen ik jouw leeftijd had. Op een goede ochtend ben ik met m’n stoute schoenen naar mijn ouders gestapt en heb ze gezegd dat ik niet meer naar school ging, omdat ik dringender bezigheden had. Ik zou namelijk brandweer worden en dan wel de jongste brandweer ooit. Ik heb altijd iets met vuur gehad, vanaf mijn geboorte al. Ik werd zeg maar met de helm geboren. Maar voordat ik goed en wel mijn motivatie aan de omgeving uit kon leggen, werd mijn vurige hoop de grond in geboord door verscheidene instanties. Die mensen hebben geen idee hoe erg ze mij kapot gemaakt hebben.
Uit wraak laat ik al vijfendertig jaar stiekem een smeulend spoor van vernieling na en zwaai ik geregeld met mijn brandslangetje richting argeloze voorbijgangers. De laatste jaren doe ik dat alleen als ik verlof krijg van de instelling, maar ik doe in ieder geval mijn best. Dat krijg je ervan als je een opgroeiend kind in de bloei van zijn leven knakt.
Ik hoop dat jij gewoon je dertienjarige kont tegen de krib gooit en je niet de wind uit de zeilen laat nemen door dat stelletje conservatievelingen. Dat je gewoon in een mooie zomernacht je Hello Kitty rugtasje pakt en de trossen los gooit. Dan verbrand ik wel de schepen achter je.
bron victordekeijzer.com
Stom je mond houden en kind door laten drammen getuigt van meer moed….
Dat die relatie verstoord is, hoef je geen hoogvlieger voor te zijn om dat op je klompen na te gaan. Dan nog maakt dat niet dat je jezelf door ene snotneus van 13 de les laat lezen…
je kind voor eeuwig kwijt raken omdat je zegt waar het op staat…ja dan moet je vreselijk veel van zo'n kind houden, en heb je moed nodig om het laatste stukje contact te verspelen…..
De media is op dit moment in dienst van LAura Dekker lijkt wel…die worden betaald om nieuws te brengen, en geen half ware verhalen. De middeleeuwse verteller niet verwarren met de journalistiek van vandaag.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?