Alle lof voor haar moed

• Bern@dette

http://www.nu.nl/algemeen/2076556/laura-dekker-wil-zich-laten-begeleiden.html

Nu ben ik echt jaloers :D groetjes Bernadette

• annelies gld

Tjee

Ophrah daar kijk ik soms naar

• Sandy

Getver,,,,

Oprah…bijna net zo erg als Doctor Phil…..(td).

Maakt bij mij duidelijk dat dit dus een theeleut zeur onderwerp is……., vind het kind steeds walgelijker worden…kan der niks ana doen…en die moet nog heel veel leren…….goed zeilen zou best kunnen…maar tis verder echt een klein meisje van 13…..totaal NIET zelfstandig en sociaal. Mjah…..vind je het gek…..?

• serine

ik hoop niet nat miss oprah deze onzin gaat voeden

• Sandy

Euhm…..

Daar wordt ze voor betaald…dus ik denk wel dat ze deze keer haar baan wederom (veel te) serieus neemt.

(Oprah heeft een bepaalde kijk-doelgroep….;-))

• Dikkertje Dap

Mee eens Sandy…..

Hou op met die media aandacht rondom een baby van 13 jaar oud…… Het is het het nakijken niet waard. Mediaboeken (aandacht) sluiten en schoolboeken open zoals een meisje van 13 behoort te doen. Ik was met vakantie en heb met verbazing deze discussie gelezen, er is mij het een en ander ontsnapt zag ik al.

Grrrrrrrr, wegwezen met al die aandacht en besteed het nieuws aan mensen die het beter kunnen gebruiken dan een nietswetende 13-jarige die zo nodig een vermelding ergens in wil hebben.

En als deze prinses op de erwt bij Oprah zit ben ik de laatste die 'm aanzet (sterker nog). Oprah en al haar programmes maken mijn beeldscherm niet vuil, waardeloos dat soort programmas.

DD

• serine

mee eens.

• Bern@dette

Nou ja tis wel een manier om te kijken hoe haar engels is natuurlijk .

Nog geen 100 jaar terug werd de leerplichtwet ingevoerd . Ieder kind had recht op onderwijs .

Een groot recht … maar ook nog in die tijd betekende een kind twee handen die konden werken . ook een van de redenen waarom er destijds grote gezinnen waren .

Het “wetje van van Houten ” betekende dus dat kinderen voor zij naar school gingen in minder bedeelde gezinnen al uren arbeid erop hadden zitten . Dat werd de realiteit van een wet maar het werk moest worden gedaan . Er werd niet gedacht aan het feit dat het leven voor een kind nog zwaarder werd

Nu nog geen 100 jaar later is er dus een meisje die het zeilen in haar bloed heeft zitten en een vermelding wil hebben in het boek van Guinnes . Ze zoeken de publiciteit op , zij en haar vader en kennelijk werkt het . War zijn ze mee bezig

Ik vind het persoonlijk een schande dat er zowiezo een rechter en R,v.K bij moeten komen voor iets wat al vast ligt ….. al ruim 100 jaar , groetjes Bernadette

• Sandy

Daar snij je nog een hekelpunt aan. Dit kost weer vermogens. Had ook in een kind geinvesteerd kunnen worden die echt hulp nodig heeft.

De wet is de wet, naar school gaan is niet alleen een plicht, maar zeker een groot recht!

San

• wana

Ik schrik nogal van alle meningen. Ik weet t nog steeds niet hoor in deze situatie.

Wat ik weet is slechts uit mediabronnen,dus sowieso vertekend naar mijn mening.

Jammer dat haar moeder er ook aan meedoet,zo in de krant.

Ik kan ook niet beoordelen of zo'n kind verwend is ja of nee.

Ze heeft duidelijk ‘de zeilkoorts’ van haar vader overgenomen en kan dat ook als de beste volgens mij.

Maar goed dat er een objectief onderzoek komt naar haar mentale capaciteiten.

Daar mogen ook wel meer mensen aan blootgesteld worden naar mijn mening,voor ze ook maar iets ondernemen, haha!

autorijden,kinderen verwekken,bepaalde functies bekleden…