Ach ja dat kan natuurlijk ook :D

• An

Dank je, Annelies.

Ik kan me wel verheugen op al die witte broeken en leuke rokken die ik volgend jaar kan dragen :D

• Channah

Als ik zie hoeveel ongewenste kinderen er geboren worden……. Dat vind ik persoonlijk een stuk erger.

Ik dacht dat men na al die jaren in de medische wereld - van mij is het al weer 28 jaar geleden dat ik gesteriliseerd ben - toch wat genuanceerder was gaan denken over gewilde kinderloosheid.

• serine

ja je arts vertrouwen…is wat mijn schoon famillie riep..

toen die had voorgesteld mijn kern gezonde baby in stuit via de normale weg te laten komen…en vond dat ik dat wel redde na 3 kinderen gebaard te hebben..hij had ook mee gedaan aan een congres..dus hij was de meester in vaginale stuit bevallingen..

k dat congres op zoeken..1 op de 6 kinderen hield daar wat aan over…in de zin van gescheurde pezen in de schouder..tot verstikking….1 op de zoveel milljoen vrouwen hield wat over aan een keizersnee..

ik vond ook een broef over een meeting naar collega artsen…in houd van de brief…hoe je ouders zo ver kon krijgen dat ze over gingen tot een stuitbevalling…op die wijze dat schade claims beperkt bleven…

hmzzz wat googelen op de naam van je arts al niet kan opleveren.

het grote feest ging voor hem dus niet door…of jij doet een keizersnee of ik ga nu per direct naar een ander ziekenhuis…

Hij werd pissig en zei..ja maar wij hebben de oefening nodig..want in afrika hebben wij geen kezersnede;s…

(daar kwam de aap uit de mouw…)

dan oefen je maar lekker op een ander…jij zet het leven van mijn gezonde ongeboren baby niet op het spel omdat jij de oefening nodig hebt.

PUNT…

na mijn bevalling lag er een baby op de couffeuse afdeling te gillen te gillen en niemand ging kijken…draai mijn bed een bij? waarom huilt die baby zo?…

die baby had een spalk om de schouder…schouder distoctie..overgehouden aan een stuit bevalling…gehaald door de zelfde arts…

kindje zal nooit leren fietsen op een gewone fiets domweg omdat het het stuur niet recht zal kunnen houden…

tja ik hoor de famillie nog zeggen,…doe niet zo eigenwijs en je moet de arts vertrouwen…die weet heel goed waar die mee bezig is…

ja dat wist ie ook…alleen kwam hij een patiente tegen die ook wist waar hij mee bezig was…(helaas voor hem)

• Channah

Het verschil is dat jij al drie kinderen had, en ik niet. Ik wilde ze absoluut niet, en dat scheen/schijnt niet te mogen.

• annelies gld

Een natuurarts wel, die schrijft ze zelf voor ,als ondersteuning bij bep. ziektes

• serine

ik had er ook 3…en ik krege het niet

nu heb ik er 5 en ik krijg het nog steeds niet

• Channah

Zou je niet eens een andere huisarts nemen? Want ik vind dit wel heel extreem.

• An

Dat was/is jouw keuze, ik vind niet dat iemand anders daar over mag oordelen.

Ik denk dat tegenwoordig de leeftijd meer een rol speelt, dan het feit of je wel/geen kinderen hebt.

Als ik geen kinderen had gehad en ook niet gewild had, dan had ik waarschijnlijk dezelfde argumenten gebruikt.

• serine

dit is inderdaad de 2e huisarts

• Sandy

Dat had mijn vriendin dus net zo. Op 28 jarige leeftijd halen ze hier in het ziekenhuis haar baarmoeder eruit, het kon niet anders…werd er gezegd.

Zeven jaar later hals over kop snachts naar het ziekenhuis, bij een wc bezoek geen ontlasting, maar darmen. Op het ziekenhuis aangekomen, met ambulance, spoedoperatie..vroeg de internist->Welke slager heeft in godsnaam zo jong alles weggehaald..u ziet er van binnen uit als een vrouw van 80!

Euhm…uw collega hier in het ziekhuis……..

Dus vertrouwen hebben in je arts, is heel mooi, maar niet klakkeloos alles aannemen. Het blijven mensen, en die kunnen zich vergissen….

San