Grappig detail->Groepleiders (sters) binnen de jeugdhulpverlening, kinder en jongeren groepen, 24-uurs zorg, zijn vaak heel bewust kinderloos…maar vinden kinderen wel waanzinnig, lief, leuk grappig etc…..
……………..en het zou handig geweest zijn als sommige van hun idd een waardeloze jeugd hadden gehad, zodat de boek ideeën aan de kant worden gelegd, en het ware leven wordt ingeroepen.
Maar het ware leven kent ook mensen die geen nieuw leven willen creëren, niet omdat ze verantwoording niet aan kunnen, maar gewoon er geen zin in hebben. Zoals je ook mensen hebt die geen hond willen omdat die uitgelaten moet worden etc. Natuurlijk is het heel verdrietig als je wel graag kinderen wilt, en het lukt niet. De overgang kan dan een enorme zware tijd ijn. De tijd waarin feitelijk wordt neer gelegd dat het nooit meer ervan komt. Veder denk ik dat je de natuur zijn gang moet laten gaan, en de ongemakken op een moderne manier best een beetje mag onderdrukken.
Om een een of andere wazige rede moeten vrouwelijke ongemakken zoals menstrueren, zwangerschap kwalen, bevallingen, overgang etc als een zegen zien, en als het toppunt van vrouwelijkheid ervaren. Ik ben stapeldol op mijn vrouwelijkheid, op een aantal punten na. Laat dat nou net de dingen zijn die ik als een zegen zou moeten zien…..
San