eigenlijk maar een schijntje, 27,5 miljoen
De prijzen gaan er gewoon niet uit om er voor te zorgen dat er weer meer loten worden verkocht, waarom kan een prijs vallen op een NIET verkocht lot? In Nederland doen ze het ook zo vaak en na een paar keer roepen ze “hij gaat er gegarandeerd uit” ja na een paar maanden geld binnen te hebben gekregen en mensen de kop gek gezeurd hebben want het is bijna de 10e van de maand e.d.
vroeger was men nog tevreden als ze een mixer wonnen of een kleuren tv.
Geld maakt niet gelukkig op zich.
Het kan wel vrijheid geven. Vrijheid om je dromen waar te maken.
Vrijheid om te doen wat je wilt maar nu niet kunt vanwege het gebrek aan geld.
Daarbij komen er met zo'n belachelijk bedrag ook een hoop problemen op je af. Een hele boel mensen die denken recht te hebben op ….
een heleboel mensen die je een schuldgevoel aanpraten… mensen die ineens je beste vriend zijn…
Maar ook kwaadwillenden.
Nee dank je..
En toch?..
Een huis dat groot genoeg is om alle kinderen een eigen kamer te geven zou wel prettig zijn. een auto waar we allemaal tegelijk in passen ook wel.
Ruimte om gewoon eens uit de band te springen zonder daar eerst voor te moeten sparen zou ik ook best prettig vinden, en zomaar spontaan een ander kunnen verrassen zonder aan de kosten te denken lijkt me ook wel wat.
Maar dan is 27 miljoen wel weer een beetje overdreven.
Dat zie je al bij kinderen. Een wii spel wat zelf gespaard en gekocht is, wordt beter, netter, respectvoller, etc etc etc opgeruimd dan de spelletjes die gekregen zijn…om maar een voorbeeld te noemen.
geef ze een muntstuk om snoepjes van te halen, en het is zo op. Laat ze uit hun eigen potje wat pakken, en ze doen een dag met een zakje snoep….
…ja hoor, ik ben het helemaal met je eens.
San
Nee, ben ik niet helemaal met je eens.
Bij mijn kinderen zie ik dat namelijk helemaal niet. En voordat je denkt dat ik een slechte opvoeder bent,…. bij de kinderen in mijn omgeving zie ik dat ook niet.
Wat ik wel zie is dat het ene kind van nature zuiniger is als het andere kind. Dat is gewoon karakter.
Het is een leuke theorie, maar hij klopt niet altijd. En tja, wie wil er nou toegeven dat je graag een smak geld toegeworpen zou krijgen?.. weinigen toch? Dat is slecht voor je image. Het staat veel leuker als je roept: “ik hoef het niet hoor… ik ben perfect gelukkig zo….”
En ALS je het dan krijgt moet je vooral roepen hoeveel ‘goeds’ je ermee zou gaan doen anders ben je niet cool. ;-)
Nou ik ben nu ook erg gelukkig hoor. Maar dat wil niet zeggen dat ik niets te wensen heb. En ik zou erg gelukkig zijn met zo'n bedrag, ook al heb ik er niet voor gewerkt. Want met een hele zak geld koop je vrijheid. Vrijheid om te doen wat je wilt. Wil je blijven werken in welk vakgebied dan ook?.. dan kan dat. Wil je ontwikkelingsprojecten steunen of zelfs opstarten… wil je een opvang beginnen voor mensen/dieren… of wil je gewoon op je kont gaan zitten op een eilandje in de zon. Dat is een keuze die een ieder voor zich mag maken.
En zo'n zak geld geeft je de vrijheid om precies DAT te doen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?