Mijn leggings zijn niet transparant, en dat is ook mijn bedoeling. Ik heb er drie (draag ook nog wel eens iets anders dan leggings ): een zwarte tot ongeveer 10 cm. boven de enkel, nog een zwarte, helemaal tot op de enkel en een zwart met paars gestreepte. Die laatste draag ik 's winters - Sandy wendt zich nu kotsend af ::o - over een zwarte maillot met daaronder zwarte strakke enkellaarsjes. Dit alles dus onder een paarse ribcord overgooier, ner over de knie, met een mooi zwart truitje daaronder om het bovenlijf, en als het bitter koud is, gecompleteerd met een met kraaltjes gebodruurd vestje.
Ik kreeg mijn eerste nylon kousen (de panty bestond nog niet in 1959) toen ik 12 jaar was. Ik was er ook hartstikke trots op. Maar wat een ellende bleek het te zijn. Die dingen hadden namelijk een naad aan de achterkant, en die moest wel kaarsrecht over het been lopen. En dan die stomme jarretelgordeltjes. Je moest zo gaan zitten dat je die bobbeltjes niet door je keurige knielange strakke rokje heen zag. En als ik bij mijn broer achterop de brommer zat om naar dansen te gaan was mijn grote zorg dat mijn rokje niet optrok tot aan die jarretels. Overigens was ik toen een jaar of 18. Die panty kwam pas later, en waren in het begin hartstikke duur.
En wat ligt er nu in mijn kousenlade, zusterlijk naast de maillots, leggings en gewone panty's? Juist: supersexy zwarte panty's mét naad!