De legging!

• Channah

Mijn leggings zijn niet transparant, en dat is ook mijn bedoeling. Ik heb er drie (draag ook nog wel eens iets anders dan leggings ;)): een zwarte tot ongeveer 10 cm. boven de enkel, nog een zwarte, helemaal tot op de enkel en een zwart met paars gestreepte. Die laatste draag ik 's winters - Sandy wendt zich nu kotsend af ::o - over een zwarte maillot met daaronder zwarte strakke enkellaarsjes. Dit alles dus onder een paarse ribcord overgooier, ner over de knie, met een mooi zwart truitje daaronder om het bovenlijf, en als het bitter koud is, gecompleteerd met een met kraaltjes gebodruurd vestje.

Ik kreeg mijn eerste nylon kousen (de panty bestond nog niet in 1959) toen ik 12 jaar was. Ik was er ook hartstikke trots op. Maar wat een ellende bleek het te zijn. Die dingen hadden namelijk een naad aan de achterkant, en die moest wel kaarsrecht over het been lopen. En dan die stomme jarretelgordeltjes. :( Je moest zo gaan zitten dat je die bobbeltjes niet door je keurige knielange strakke rokje heen zag. En als ik bij mijn broer achterop de brommer zat om naar dansen te gaan was mijn grote zorg dat mijn rokje niet optrok tot aan die jarretels. Overigens was ik toen een jaar of 18. Die panty kwam pas later, en waren in het begin hartstikke duur.

En wat ligt er nu in mijn kousenlade, zusterlijk naast de maillots, leggings en gewone panty's? Juist: supersexy zwarte panty's mét naad!;)

• Channah

Ik herinner mij nu dat wij op de katholieke meisjesschool geen lange broeken mochten dragen, ook niet als het koud was, zonder rok erover. De rokken die wij toen droegen waren wel wat andere modelletjes dan dat ik nu in de kast heb hangen. Kortom: het was geen gezicht. De meeste meisjes kwamen braaf met broek en rok al aan op school. Ik niet: ik nam de rok mee, en trok hem pas aan bij de kapstokken, om hem bij het verlaten van de school weer zo snel mogelijk uit te trekken.

Ook in mijn eerste banen mocht je geen broek dragen, maar toen was gelukkig de panty al ingeburgerd. Ik denk dat ik een jaar of 23 was toen ik het waagde om in een spijkerbroek naar het werk te gaan. Kwam ik een van de directeuren tegen, en die zei: “Zo, heeft je vader een vrije dag vandaag?” (:D

• smurfke

Ik zal maar niet vertellen dat ik geen enkele rok of jurk in de kast heb hangen. ;)

• Sandy

Goed terug lezen Channah….misschien lees je dan wat ik onder mijn jurken draag.

San

• Channah

Je bent niet de enige. ;) Veel vrouwen in mijn omgeving dragen uitsluitend broeken. Maar zelf ben ik een jurken- en rokkenmens. En het liefst zo onpraktisch mogelijk! :D Als het maar mooi is. Ik voel mij daar gewoon lekker in.

Natuurlijk ga ik niet altijd in groot gala naar mijn werk, maar toch draag ik ook daar regelmatig outfitjes die anderen voor feesten en parijen bewaren. Nu houd ik niet van feesten en partijen, en je moet toch wat met je mooie kleren, dus……. ;)

Uiteraard heb ik ook broeken, want je ziet mij toch niet in jurkjes van mooie stofjes en op beeldschone schoentjes 25 kilometer over gras- en andere ongeplaveide paden lopen. En het uitmesten der kattenbakken, het reinigen van vloeren en badkamer, en meer van dat soort klussen doe ik ook niet in mijn tere jurkjes met legging. Zonde!

• Channah

Ja, heb ik gelezen. Kousen dus. Maar dat lijkt mij nogal onwaarschijnlijk gezien de inhoud van andere berichten van jou.

• Moira

Ik vind eigenlijk die jurkjes en rokjes over de legging heen voor de meesten wel een goede uitvinding ;)

Zelf ben ik er niet gek op, maar goed ik draag ook zelden een jurkje of een rokje.

Groet, Moira

• anna.m

Toen het dan eindelijk mocht (broek zonder rok ) moest het wel een broek met zijsluiting zijn !

Op de academie waar ik destijds studeerde werden de studentes, een paar jaar voor dat ik met mijn studie begon nog naar huis gestuurd (broek met voorsluiting )

Ook toen de hotpants zijn intrede deed ,werden er leerlingen naar huis gestuurd (die een hotpants droegen )

groet anna.m

• Channah

Ach ja, de hotpants……

In feite was dat natuurlijk gewoon een short c.q. korte broek. Dat heb ik nooit mooi gevonden, maar op subtiele wijze heb ik wel een hotpant gehad. Alweer laagjes (Sandy krijgt nu een rolberoerte ;)), namelijk een hotpant, en daar overheen een bijna enkellange rok van dezelfde stof, die aan de voorkant met een vetersluiting net niet helemaal sloot. Als er geen wind stond zag ik er reuze kuis uit, En ik kon er ook reuze kuis mee zitten. En soms was het dan leuk om onverwacht even de benen te bewegen….. :D

• Sandy

Dat vind ik dus wel leuk. Sexy met stijl.