Bijna honderd kinderen slachtoffer zwemleraar

• Dikkertje Dap

Zo is de rechtspraak nu eenmaal, je blijft een verdachte" totdat de rechtbank je gebombadeerd heeft tot dader. Staat helemaal los van het politie onderzoek. En aan de ene kant maar goed dat je verdachte blijft en geen veroordeelde bent. In dit geval, waar sprake is van kinderen enorm pijnlijk, maar neem de zaak Puttense Moordzaak…. waarbij je dus van verdachte verandert in veroodeelde. En de feiten in deze zaak liegen er niet om , maar ik ben denk dat ik blij ben met ons rechtsysteem. Moet er niet aan dendat er een publieke tribune zit, en die een uitspraak doen. En ik denk dat de zaak al knip en klaar is….. maar een verdachte is een verdachte en geen veroordeelde…..

• iso

Sandy, dat is geen oordeel, maar een vóór-oordeel wat jij hebt!

De huidige wetten en rechtspraak lijken me dan toch een stuk veiliger……..

Iso

• Sandy

Volgens mij heb jij mijn posting totaal niet begrepen/…

…ik heb het nergens over een tribune gehad . Vooroordelen is als je wat zegt zonder enige weet te hebben.

Deze man mag dan voor justitie verdachte zijn, voor mij is hij dader. Ik wil hem in ieder geval NIET in de buurt van MIJN kinderen. Als ik andere kinderen uit ZIJN buurt kan houden, zou ik het zeker doen…

…maar dat jij drie pc, gehandicapte geknakte kinderen en hun ouders geen rede vind om een oordeel voor jezelf te velgen..ik vind het best.

Ik ben mens, en nee, geen tribune, maar snel weg met deze man..uit de maatschappij. Hij is beestachtig bezig geweest namelijk, nog minder. Zelfs dieren pakken geen jongen…..

Dus dat jij mij vind oordelen, vooroordelen, het zal me wat. Ik heb gewoon geen oogkleppen op…

San

• iso

Wist je dat de meeste van dit soort voorvallen binnen de familie en vrienden/kennissenkring voorkomt?

En dat ze vaak niet opgemerkt of boven water komen?

Ik zei niet dat je vooroordelen hebt maar voor-oordeelt.

Het is erg gevaarlijk wanneer mensen eigen rechter gaan spelen, zowel in woord als in daad!

Iso

• Sandy

Ja dat weet ik kom uit de jeugdzorg namelijk, heb heel veel gezien. Ik speel geen eigen rechter, ik vind dat hij met alle dingen die hij tegen zich heeft, snel van de straat moet. Hoe ze hem gaan behandelen zal mij een rotzorg zijn, maar dat hij niet bij kinderen in de buurt mag komen, ja durf ik hard te zeggen.

Iig niet bij de mijne!

• Dikkertje Dap

Al in 1996 melding van misbruik door Benno L.

Uitgegeven: 24 juni 2009 21:08

Laatst gewijzigd: 24 juni 2009 21:27

AMSTERDAM - Zwemschoolhouder Benno L. uit Den Bosch heeft mogelijk op veel grotere schaal toegeslagen dan tot nu toe bekend was.

Al in 1996 kreeg de politie van Noord-Brabant een melding binnen van de moeder van een meisje dat in de jaren tachtig door hem zou zijn misbruikt.

Politiewoordvoerster Marieke Stuart bevestigde woensdag berichtgeving daarover in RTL Nieuws.

Verjaringstermijn

=============

Omdat het gebeurde in 1981 had plaatsgevonden, kon de politie wegens de toen geldende verjaringstermijn van twaalf jaar voor zedendelicten, niets doen. Wel zijn ‘'gesprekken’' met Benno L. gevoerd, aldus Stuart.

''Met de wetenschap van vandaag baal je daarvan'', zei Stuart. ‘'Maar we hebben gedaan wat we konden, met de mogelijkheden die we toen hadden.’'

Rijschool

Benno L. had in de jaren tachtig een rijschool. Volgens RTL, die twee vermeende slachtoffers aan het woord liet, misbruikte hij in die jaren de meisjes tijdens rijlessen en bij hem thuis.

In 2004 kwam opnieuw een melding binnen bij de politie. De informatie daaruit was echter weinig concreet en heeft niet geleid tot het vaststellen van een strafbaar feit of een aangifte. Door wettelijke beperkingen leidde deze melding niet terug tot de melding uit 1996.

• Patricia

………………………………………………………………………………

• paul

sommigen lossen zulke dingen zo op :

misschien niet goed, maar best wel begrip voor

heftig… (klik)

• Patricia

Neee eigen rechter spelen mag niet en kan niet…

Maar snap de reactie van de vader wel, geen idee wat ik zou doen…

Voor je kinderen ga je door het vuur! tenminste ik wel

gr Tries

• Channah

Hm… dubieus. Vader begeleidt dochter omdat ze al eerder lastig is gevallen. Tijdens die begeleide fietstocht slaat lastigvaller toe. Lijkt me niet erg waarschijnlijk, lastigvaller kijkt wel uit!. Maar O.K., we volgen het verhaal: dan blijkt dat vader een bijl in zijn fietstas heeft zitten en daarmee de auto van lastigvaller schade toebrengt. Uiterst onwaarschijnlijk dat vader altijd een bijl in zijn fietstas heeft, ook al heeft hij volgens verteller bij het bericht altijd veel gereedschap bij zich. Het kan natuurlijk zijn dat vader dochter per auto (met daarin het gereedschap) begeleidde - dochter op fiets, vader erachter of dat vader zo fietste dat lastigvaller hem niet als begeleider zou herkennen. Eerlijk gezegd heb ik het idee dat vader eigen rechtertje aan het spelen was door middel van uitlokking.