Het nadeel van die “bagger media” is dat ze ook veel onschuldige slachtoffers maken.
De slachtoffers van deze zwemleraar worden dit misschien nogmaals vanwege die media.
Wordt er zorgvuldiger met de publiciteit omgegaan dan is de kans veel kleiner dat dit een blijvende impact op het leven van die kinderen in de toekomst heeft.
Nu worden die kinderen er misschien telkens weer attent op gemaakt en de kans is groot dat ze er op school mee gepest gaan worden.
Kinderen kunnen genadeloos zijn.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar sensatie en stemming kweken heeft hier niets mee gemeen en daarvan leeft die “bagger media”.
Inmiddels moest de vrouw van die verdachte het huis verlaten voor haar eigen veiligheid, ook een gevolg van die media……
Dit terwijl het grootste deel van de mensen niet eens weet wat er nu precies gebeurd is.
De media springt er boven op, maar hoe hebben die kinderen dit nu ervaren ? De beleveniswereld van een kind is heel anders dan van volwassenen en het is aan die laatsten om hier zorgvuldig mee om te gaan. Nu worden ze er telkens weer mee geconfronteerd dat er iets ergs is gebeurd terwijl ze dat zelf misschien niet eens als zodanig hebben ervaren.
Ook is de kans groot dat ze gaan denken dat het hun schuld is,denk alleen maar eens aan kinderen die denken dat zij de schuld zijn aan het mislukken van het huwelijk van hun ouders.
Van die parasiterende, (vaak nietszeggende) goedkope en sensatiebeluste manier van berichtgeving ben ik ook geen fan.
In zoverre kan ik het met Hyper eens zijn
Die badmeester moeten ze opsluiten, daarover wil ik geen twijfel laten bestaan.
Iso
Even bericht bewerken met een aanvulling.
Ik lees net dat die man nu ook verdacht wordt van verkrachting.
Het moge duidelijjk zijn dat ik het in mijn bericht niet heb over wat die man gedaan heeft maar over de manier waarop de pers ermee om gaat.