Privé-lening

• HdenB

Enige schaamte overkomt me bij het schrijven van het volgende, maar nood breekt wet…

Voordat enige potentiële gegadigden wegschrikken:

- ik ben geen alcholist

- ik ben geen gokverslaafde

- ik ben geen Bulgaarse straatmuzikant/Roemeense husselaar

enzovoorts….maar hoe het precies zit zal ik spoedig duidelijk maken.

Begin januari begon het wat minder te lopen tussen mij en m'n vriendin (ze was m'n eerste).

Wanhopig als ik was, wilde ik voorkomen dat het slecht af zou lopen, en ondernam een (kansloze) reddingsactie. 150 Euro was alles dat ik had, maar m'n Postbank rekening liet me toe om 500 euro rood te staan, dus er kon wel wat af, dacht ik zo. Uit eten in een exclusief restaurant, kreeft, wijn, noem maar op. Taxi heen, taxi terug, en daarvoor de PC Hooftstraat natuurlijk aflopen, om de mooist mogelijke kleding voor haar uit te zoeken. Ze gooide me dood met complimenten, en ik dacht dat het dus wel goed zat, en ze snel terug zou komen van vakantie in haar thuisland.

De pret duurde een maand, waarna ze me vertelde dat ze over een paar dagen terug zou komen, maar niet bij mij, aangezien ze ondertussen weer had aangepapt bij haar ex-vriend.

Wat een geluk….

Het is nu zo'n week of 2 verder na het zalige bericht, en ondertussen staat er op mijn bankrekening nog steeds -499,64 Euro. De klok tikt ondertussen verder, en de datum van 14-04-2009 komt dichterbij, en op die datum, moet ik over een positief saldo beschikken.

Half m'n inboedel staat al op marktplaats, en ik heb 3 sollicitaties lopen, die (hopelijk) tot een goed resultaat leiden.

Afhankelijk van wat men voor mijn tweedehands troep over heeft, en wanneer m'n eerste loonstrook binnen is, heb ik dus net wel genoeg geld, of net niet. Een prettige gedachte is het echter zeker niet.

Het zou voor mij heel wat schelen, als ik de komende weken weer wat nachtrust heb, omdat ik weet dat ik m'n krediet tenminste op tijd afbetalen kan.

Het zal nu wel duidelijk zijn, dat ik een prive lening nodig heb, van tussen de “0” en 500 euro, afhankelijk van hoe het me in de de komende maand zal vergaan. Hopelijk krijg ik alvast een week loon uitbetaald, of kan ik de volle 500 euro lenen, zodat ik niet mijn computers en schoenen hoef te verpatsen…

Als iemand denkt mij hiermee te kunnen helpen, zal ik uiterst dankbaar zijn, en ook een zeer goede (!) rente aanbieden.

Het spreekt voor zich, dat er voorwaarden aan mij gesteld mogen worden, en ik alle mogelijke garanties lever. Contract, fotokopie van m'n paspoort, en nog meer van zulks.

Ik leef nog bij mijn ouders, en heb geen vaste lasten. Dit betekend, dat ik al mijn verdiende geld ook daadwerkelijk voor mezelf overhoud (- reiskosten). Een dergelijke lening zal ik dus, inclusief rente, binnen no-time terug kunnen betalen.

Een lening bij een leeninstantie afsluiten is geen optie, aangezien ze daar minima hanteren van 1500-3000 euro voor leningen, en vaak uiterst moeilijk doen over loonstroken (die ik dus waarschijnlijk niet op zo'n korte termijn kan verkrijgen) en reeds gewerkte tijd. Zelfs bij de minikredietverstrekkers is het moeilijk, en ben ik dus genoodzaakt het op een dergelijke wijze af te handelen.

Tot zover mijn verzoek. Ik hoop werkelijk dat er iemand is, die mij uit de problemen kan helpen (terwijl hij er zelf natuurlijk ook een aardige cent winst op nahoudt).

Als iemand zich hiermee in wil laten, kan diegene een email sturen naar evaatjevdzee@live.nl

Na ontvangst van de email zal ik mijn gegevens doorgeven, waarna we eventueel voor een persoonlijke ontmoeting kunnen afspreken.

• Petracs

Vervelende situatie waar je op een domme manier bent ingekomen. Wat is er mis met een zelfgemaakte maaltijd en een leuk cadeautje? Daar hoeft geen kreeft of PC Hooftstraat aan te pas te komen: it's the thought that counts.

Maar ik denk dat 500 euro toch wel (in delen) bij familie en kennissen te lenen moet zijn, in plaats van vragen aan wildvreemden op een prikbord.

Je hebt blijkbaar een baan dus vraag een voorschot op je vakantiegeld.

Zoek alle hoeken en gaten af naar losse muntjes, zegeltjes etc. Ga atuto's wassen bij de buren, bel de krant op om te vragen of er een bezorger ziek is, ga naar het uitzendbureau voor productiewerk.

Succes, en (zelfs) een vrouw is het niet waard om je in de schulden te steken.

• Beheerder

Vervelende situatie maar neem een kranten wijkje dan heb je een inkomen en meteen een reden om van je schuld af te komen tot je een baan hebt die helaas niet voor het oprapen ligt. je kan ook gaan poetsen via officiele poetsbedrijven een vb Hago maar weet niet of die landelijk opereren.

Vraag anders aan je ouders of ander familie lid je het bedrag te lenen en niet aan vreemden.

• Desiree2

ga naar een uitzendburo en ik weet zeker dat je via dit medium zeker geen geld zal krijgen, hoe kom je zelfs maar op deze gedachte en nee ik heb geen medelijden met je, je kan dit verhaal zo goed verwoorden dat ik denk dat je behoorlijk intelligent bent dus je had beter kunnen weten en nu is het gewoon wie zijn kont brand moet op de blaren zitten bovendien kun je even naar je bank gaan en een regeling treffen voor dit luttele bedrag, gaat dat niet is er alijd nog de schuldhulpverlening

• Beate

Als ik jouw bericht zo lees, ben je wel een goochelaar wat geld betreft. Voor

€ 650,- kreeft eten, duur drinken, taxi's en dan ook nog in de PC Hooft shoppen???

Als je je creatieve talent nou eens verder gebruikt om je inkomen aan te vullen, hoef je hier niet te bedelen, want dat is wat je doet.

Je hebt computers. Wat spreekt ertegen om die te verkopen/belenen?

Verder zou je ook eens contact op kunnen nemen met de Postbank en om uitstel van betaling verzoeken.

Succes,

Beate

• Douce

Een zeer goed geformuleerd verhaal, derhalve een hoog cijfer voor je idioom en voor je grammatica. Schrijf volgend jaar het boekenweekessay!

Voorts geloof ik geen sikkepit van jouw zogenaamde ontboezeming, want de sprookjes van Hans Christian Andersen heb ik al jaren geleden achter me gelaten.

Douce*D

• Desiree2

hahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ;-)

• Paul

tja, sommige dingen kloppen niet helemaal : een groot deel van je inboedel, heb je op marktplaats gezet, terwijl je nog bij je ouders woont.

Je email adres klinkt tamelijk vrouwelijk.

Wil je echt flink verdienen : toevallig las ik dit ( grapje ) ;-)

http://www.telegraaf.nl/vrouw/psyche_relatie/3450501/__Voor_welk_bedrag_ga_jij_uit_de_kleren___.html

Als het wel waar is, wens ik je veel succes !

• Douce

Haha, ja Paul, evaatjevdzee denkt volgens mij dat het al Pasen is en wij uit een ei komen. In sappig Rijnmonds zeg ik dan: “Ik geloof geen reet van je verhaal”.

Mag wel voor een keer vind ik;) Zal wel om een weddenschapje gaan of iets dergelijks.

Gr. Douce

• decency

Of het verhaal nu waar is of niet, ik zou NOOIT geld lenen aan een vreemde, misschien dat naïeve mensen er wel in trappen.

Dit zijn de verhalen waar het programma Opgelicht mee naar buiten komt en de mensen er voor waarschuwt. Oh wat kunnen sommige mensen zielig doen en zelfs op commando de tranen laten vloeien. Deze mensen moeten eens gaan solliciteren voor een rol in bepaalde soaps!