Privé-lening

• HdenB

Enige schaamte overkomt me bij het schrijven van het volgende, maar nood breekt wet…

Voordat enige potentiële gegadigden wegschrikken:

- ik ben geen alcholist

- ik ben geen gokverslaafde

- ik ben geen Bulgaarse straatmuzikant/Roemeense husselaar

enzovoorts….maar hoe het precies zit zal ik spoedig duidelijk maken.

Begin januari begon het wat minder te lopen tussen mij en m'n vriendin (ze was m'n eerste).

Wanhopig als ik was, wilde ik voorkomen dat het slecht af zou lopen, en ondernam een (kansloze) reddingsactie. 150 Euro was alles dat ik had, maar m'n Postbank rekening liet me toe om 500 euro rood te staan, dus er kon wel wat af, dacht ik zo. Uit eten in een exclusief restaurant, kreeft, wijn, noem maar op. Taxi heen, taxi terug, en daarvoor de PC Hooftstraat natuurlijk aflopen, om de mooist mogelijke kleding voor haar uit te zoeken. Ze gooide me dood met complimenten, en ik dacht dat het dus wel goed zat, en ze snel terug zou komen van vakantie in haar thuisland.

De pret duurde een maand, waarna ze me vertelde dat ze over een paar dagen terug zou komen, maar niet bij mij, aangezien ze ondertussen weer had aangepapt bij haar ex-vriend.

Wat een geluk….

Het is nu zo'n week of 2 verder na het zalige bericht, en ondertussen staat er op mijn bankrekening nog steeds -499,64 Euro. De klok tikt ondertussen verder, en de datum van 14-04-2009 komt dichterbij, en op die datum, moet ik over een positief saldo beschikken.

Half m'n inboedel staat al op marktplaats, en ik heb 3 sollicitaties lopen, die (hopelijk) tot een goed resultaat leiden.

Afhankelijk van wat men voor mijn tweedehands troep over heeft, en wanneer m'n eerste loonstrook binnen is, heb ik dus net wel genoeg geld, of net niet. Een prettige gedachte is het echter zeker niet.

Het zou voor mij heel wat schelen, als ik de komende weken weer wat nachtrust heb, omdat ik weet dat ik m'n krediet tenminste op tijd afbetalen kan.