geen donor, geen organen?

• Babette1975

Nee dat zou ik niet willen. Teminste zoals ik er nu tegenaan kijk.

Ik wil niet doneren omdat ik vind dat dat bij de natuur hoort.

Leven is een mooi iets waar dood gaan bij hoort.

Bij dieren gebeurd dat toch ook niet? Waarom bij mensen dan wel?

Ik geloof dat er meer is tussen hemel en aarde en dat waneer je overlijd er iets na komt. Dat van dat licht ben ik van overtuigd.

Ook ik heb iemand gekend die dat heeft gezien. Maar het was haar tijd nog niet.

Dus ik vind er wel wat in zitten dat waneer ik ernstig ziek zou zijn geen recht heb op een donor dat wil ik niet. Maar mischien dat ik er wel anders tegenaan zal kijken waneer dat zo zou zijn.

• Babette1975

Hyper wat heeft reannimeren met donorschap te maken?

Heb dat stukje ook gezien en geef ze van de ambulance wel gelijk.

Op zo'n moment kunnen ze echt niet kijken of iemand dat bij zich heeft.

Maar goed dat is weer een andere discussie.

Gr Babette

• ~Janneke~

K-heb hem net uit… dus vandaar dat ik er misschien nog een beetje vol van ben… ;-)

• Beheerder

Heel vaak is het wegens een geloof. Zo nemen Jehova's geen bloed aan om maar een voorbeeld te noemen.

• Beheerder

Zelfde pak laken met organen. Wegens geloof of andere redenen willen ze gen organen geven of ontvangen.

• ~Janneke~

Misschien ben ik te veel beelddenker… maar als ik daar aan denk zie ik echt een gruwelijk plaatje voor me.

Je ziel die met alle macht probeert je lichaam zo te sturen dat de artsen snappen dat je dit op dit moment nog niet wilt.. en plop… je wordt maar even onderzeil gebracht want zo'n wiebelig “dood” lichaam is toch maar lastig.

Daarnaast komen in verschillende boeken iedere keer weer dezelfde verhalen in een andere vorm…. misschien dat je energie of ziel in een klap los kan komen van je lichaam… maar dat het echt losmaken van je ziel met je stoflichaam soms uren maar ook dagen kan duren. Door een orgaandonatie stap je dus maar mooi met je verkeerde been je overgang van stoffelijk naar geestelijk in.

Als ik daar dan weer over ga filosoferen…. je ziel komt niet uit zichzelf op tijd los maar je dood komt wat sneller door de orgaandonatie…in hoeverre zit je dan niet nog veel te veel vast aan dit leven? Een geboorte, het geboortemoment is ook niet zo maar willekeurig, waarom zou dan een sterfte moment niet ook precies zijn eigen tijd en vorm hebben? En in hoeverre ben je daar mee aan het rotzooien door uit eigen beweging te zeggen.. ik mag wel sneller dood als jullie mijn organen zouden kunnen gebruiken. Ik weet het niet… maar alles overwegend ben ik nu niet meer voor orgaandonatie.

• ~Janneke~

Als je in de grond gaat… dan ben je echt dood dood….en tussen het dood gaan in het ziekenhuis of waar dan ook en je begrafenis zitten vaak toch wel een paar dagen.

Dan is je ziel vermoedelijk wel los van je stoflichaam.

Bij orgaandonatie praat je toch vaak over het kunstmatig in leven houden van een lichaam vanwege de organen en het niet de mogelijkheid geven om op zijn eigen tijd in zijn eigen vorm te sterven. Denk ik maar zo….

• Maria

Er vinden in het lichaam chemische processen plaats

Daarom bestrijden de wetenschappers elkaar

Hoorde ik bij de lezing, van de Cardioloog hier in Arnhem !

Dezelfde man die het boek heeft geschreven, overigens heel boeiend !

• ~Janneke~

Wanneer bedoel je dat er chemische processen plaats vinden?

Bij bijna dood ervaringen….????

Wetenschappers kunnen en willen niet geloven in de verhalen die mensen hebben als ze vertellen van hun bijna dood ervaringen.. en dus zoeken ze aan alle kanten verklaringen waarom het niet zo zou zijn. Dus de ene heeft het over het zuurstoftekort in de hersenen/ogen waardoor je tunnelvisie zou krijgen. De ander over hallucinaties door mogelijke lichaamseigen hallucinogenen. Maar zowel hallucinaties als zuurstoftekorten geven niet dat beeld als wat mensen met een bijna dood ervaring hebben gehad en kunnen vertellen. Daarvoor heeft nog geen wetenschapper een verklaring voor gevonden die echt acceptabel is. Gewoonweg omdat wetenschappers over het algemeen volledig ontkennen dat er een mogelijk voortbestaan is en het daarom altijd in lichamelijke oorzaken zoeken… en daarmee al het andere bij voorbaat uitsluiten als onmogelijk.

• serine

mijn zus heeft de tunnel gezien…

ze was blij…het was kennelijk haar tijd nog niet…

de volgende dag wel..