stel nou dat wanneer je uit princiepes geen donor wilt zijn (dus niet uit gezondheidsredenen) wil je dan wel een orgaan van een ander?
Ja waarom niet het is een keuze die je maakt.En als je zelf heel ziek bent of een orgaan nodig heeft moet dat ook kunnen.Niet iedereen is verplicht om donor te zijn.Het mag nooit een principe kwestie worden ik ben donr dus ik krijg en ik wil wel en een niet donor zou de sjaak zijn.Nee hoor we leven in een vrij land en de keuze moet je wel achter staan.Ik zelf twijfel nog heel erg.dan denk ik weer ze mogen alles hebben behalve me ogen dat vind ik iets waar ze af moeten blijven.maar het blijft een bespreekbare kwestie.
je kan ook de keuze maken dat jij wel verder wenst te leven voor je zelf…die keuze is makkelijk…
die keuze voor een ander zou je voor een ander ook moeten kunnen maken…
wat moet je met je organen verder als jij hersendood bent?
had je er verder nog plannen mee na je begravenis?
(die gedachtte heb ik dan….)
vrije keuze…
tja het voor wat hoort wat princiepe…voel ik wel wat voor ja…
de keuze is dan ook nog vrij hoor om wel of geen donor te zijn…er hangt alleen wel een mogenlijke consequentie aan…dat wel…maar die keuze…ben je dan verder vrij in om te maken toch?
waarom zo hechten aan vrije keuze…als jij omschrijft? egoisme komt dan omhoog…
zelf voor leven kiezen en een ander laten sterven..tja..t is maar waar je voorkiest
nog maals voor wat hoort wat princiepe…vind ik een super gedachtte gang…van purk
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?