geen donor, geen organen?

• Swartdam

Ik heb een B.D.E gehad en nee ik had geen last van tunnelvisie , ik heb mijzelf zien liggen op de brancard en de paniek daaromheen . De reactie,s van neuroloog en de hele heutenmeteut , nog kan ik mijn toenmalige partner zien staan

Het is “ het niet willen accepteren ” van de buitenstaanders dat dit bestaat en daarom hallicuneren wij , hebben we zuurstoftekort enz. gr Bernadette

• ABS

In België hebben ze wel het geen bezwaar systeem.

En mocht jouw iets gebeuren waarbij dus je organen vrij zouden kunnen komen dan kijken ze eerst denk ik wel in je medisch dossier …

Het geen bezwaar systeem zou dus gewoon kunnen worden ingevoerd.

• ABS

Swartdam schreef:

>

> Mooi dat je lichaam nog van jezelf is , verder inderdaad geen

> woorden aan vuil maken , Bernadet

Dit vind ik een vreemde uitspraak.

Wil jij geen andere mensen helpen dan … na je dood?

Waar ben je bang voor???

• ABS

Douce schreef:

>

> Inderdaad gelukkig maar, stel je voor dat een ander uit gaat

> maken wat ik met mijn lijf moet doen……………..dat is

> (het klinkt theatraal) geestdodend..;)

> 't Moet niet gekker worden zeg, dat een ander mijn organen

> gaat verkwanselen….brrrr…….

>

> Douce*D

Nee… ze zouden je lever kunnen opbakken met wat uitjes erbij ……

En als je onder het GEEN BEZWAARsysteem bezwaar zou willen maken is daar niemand die je daarvan tegenhoudt.

“verkwanselen” … voel jij je wel helemaal goed?

• Poek

Jee, Purk, je hebt hier iets losgemaakt met je vraag. Ik heb wel een donorcodicil want ik zou het zelf zeer op prijs stellen als b.v. mijn nieren het begaven er een kans was dat ik een nieuwe nier kon krijgen. Er wordt in ziekenhuizen zeer zorgvuldig omgegaan met mensen die hersendood zijn verklaard. Als ze van mij nog iets kunnen gebruiken na mijn dood zou ik daar juist dankbaar voor zijn, anders wordt het gewoon verbrand of begraven en dat is zonde.

• serine

toen je je zelf zag…wilde jij terug je lichaam in?

• Douce

Ja, ik voel me uitstekend, dank je wel. Ik wil zelf beslissen en niet bezwaar maken tegen een beslissing die ten onrechte voor me wordt genomen. Het lijkt erop dat als je een principiele reden hebt, dat niet serieus wordt genomen. Ik ben daar absoluut op tegen. Nogmaals, mijn lichaam is onschendbaar (ziel en geest nog meer) en daar hebben andere figuren totaal niet over te beslissen.

Douce*D

• Maria

Inderdaad bij bijna dood ervaringen

Ik las alle boeken van Kubler Ross, ook over dit thema

Zij is eigenlijk de voorloper van de cardioloog uit de Rijnstate, hier in Arnhem

Maar dan een Zwitserse Arts, die lang de bijna dood ervaringen van patienten heeft opgetekend!

• Hyperactief A-P

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt purk.;) Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Jou mening respecteer ik Poek, maar gezien het aantal medische missers ben ik ervan overtuigd dat ze nooit goed met hersendood om kunnen gaan. Waarom niet ??? Omdat als de organen verwijderd zijn in een geval dat de ziel dit nog waarnam, dit nooit meer te achterhalen valt. Groetjes v Hyperactief