Hou toch op ga eens in een inloophuis werken dan zie je de realiteit met eigen ogen in plaats van een mening te stoelen op een boek van een psychiater, het is zijn mening maar zijn mening is NIET zalig makend
Quote:
Niemand hoeft op straat te leven, er zijn altijd oplossingen te vinden.
Over 2 weken komt een terminale kankerpatiente op straat te staan. Een vriendin van een vriendin van mij. Samen met een moeder met 2 kinderen….mijn vriendin.
Mijn vriendin had een flatje waar ze met haar gezin woonde… haar vriendin - die ook uit Iran komt en vluchtelinge is - heeft hier geen familie die haar op kon vangen toen ze aan de chemo zat en ze woonde in een stad 50 km van hier vandaan. Mijn vriendin heeft gevraagd of ze bij haar en haar gezin in huis wilde komen. Op die manier waren ziekenhuis bezoeken makkelijker, hadden ze steun aan elkaar.
Zo gezegd zo gedaan… ze heeft haar eigen woning opgezegd en zich hier in de stad ingeschreven op het adres van mijn vriendin en is bij het gezin ingetrokken.
Wat hebben ze hier fout gedaan…… Jawel.. ze hadden de verhuurder van de woning toestemming moeten vragen of deze vrouw hier wel in huis mocht komen.
Wel heeft ze zich bij de gemeente in deze woning in laten schrijven.
Afijn.. met haar kanker ging het beter na verschillende chemo's. Het gezin heeft een huis kunnen kopen echter het huwelijk van mijn vriendin was niet optimaal en haar man was regelmatig niet in huis handhaafbaar. Dus de flat werd aangehouden… de vriendinnen gelukkig want die woonden nog dicht bij elkaar in de buurt.. manlief gelukkig want die kon zich regelmatig voor een paar weken in de flat terugtrekken. Haar man gebruikt deze flat dus nog gewoon al die jaren.
Nu 4 jaar verder… de kanker is terug en ze is terminaal. Het huwelijk van mijn vriendin is verbroken en het huis verkocht. Mijn vriendin wilde weer in haar eigen woning terug met haar kinderen… En haar vriendin in haar laatste maanden verzorgen. Zij schrijft zich terug in in haar eigen woning….. maar daar komt de woningbouw…die tegenwoordig een seintje krijgt van de gemeente.
Ze hebben gefraudeerd…(de woning staat nog gewoon op haar naam en ze wil er weer gaan wonen maar dit is fraude). De vriendin had nooit in de woning zonder toestemming erbij mogen komen. Ze moeten over een maand het huis uit zijn. Dus.. gesprekken aangegaan.. het verhaal verteld…. Nee.. je schrijft je maar in voor een andere woning… wachttijd 3 jaar. De woningbouw is onverbiddelijk. fraude is fraude.
Advocaat in de arm genomen en de uitzetting uit te stellen, maar… ook hier stelt het nederlandse rechtssysteem de woningbouw in het gelijk.
Ergo… beide hebben nu een schadeclaim gekregen van totaal 10.000 euro omdat er frauduleus is gehandeld met deze woning. 50 euro boete per week dat ze deze vriendin in dit huis heeft gewoond. Wat heel makkelijk uit te rekenen is want ze stond netjes bij de gemeente ingeschreven.
Ondertussen… is het huis verkocht en daar moeten ze over 2 maanden uit zijn.
De flat… die moet over 2 weken ontruimd zijn.. zo niet gebeurt dat onder politiebegeleiding en worden al haar spullen in de container gegooid.
De Iraanse heeft bij het horen van politiedreiging een totale zenuwinzinking gekregen want die heeft een niet misselijk vluchtelingenverhaal. Dit bovenop haar kanker.
Dit is de huidige samenleving. De terminale kankerpatiënte kan nog voor 2 maanden bij mijn en haar vriendin intrekken en dan staan er 2 vrouwen en 2 kinderen op straat. Zij moet nu een verhuizing gaan regelen tussen haar chemokuren door.
Aangezien haar levensverwachting nog 2 a 3 mnd is is de de planning nu.. 2 mnd bij haar vriendin in huis en dan naar een hospice om te sterven of anders moeten ze maar euthanasie op haar plegen.
Mijn vriendin en moeder van 2 kinderen… och die heeft nog 2 mnd. voordat ze op straat staat en een schadeclaim aan haar broek van 10.000 euro. Dat kunnen ze gelijk mooi inhouden van de overwaarde van haar huis.
Wil je nog een voorbeeld……?????? Deze situatie heeft geen zak met verslaving te maken. Maar drijft dit mens wel tot zelfmoord….o nee.. euthanasie heet dat in dit geval.
Dat boek bevestigd wat ik vele malen in de praktijk ben tegengekomen, een inloophuis draait op dezelfde protocollen, die Theodore Dalrymple binnen zijn branche aan durft te vallen. Dat je dan “afgemaakt” wordt, heeft deze man net als anderen die de vinger op de zere plek durven te leggen meer dan eens ervaren. Maar mijn ervaringen komen meer uit de praktijk dan uit boeken… Groetjes v Hyperactief
Heel erg triest ~Janneke~, maar zo gaat dat i.d.d., ik zou ook nog zoveel schrijnende zaken kunnen noemen, maar bespaar me een hoop ergenis en onbegrip. Heel typisch is dat het gesproken woord over complexe zaken vaak veel beter overkomt dan geschreven tekst. Er bestaan dan minder irritaties, misschien omdat je het als er miscommunicatie ontstaat sneller en beter kan uitleggen. Maar hier ook zat trieste situaties, één wil ik er jou niet onthouden. Hier in Amsterdam is een invalide vrouw zonder uitkering gezet. Waarom ??? Omdat haar buurman haar de mantelzorg gaf, en de uitkeringsinstantie dat als samenwonen aangemerkt heeft… Het interesseerd ze niets als iemand in zo'n situatie op straat komt. Veel mensen met een koophuis zullen ook al gun ik dat niemand, het zelf aan den lijve ondervinden, hoe “goed” alles geregeld is… Woon je in een gemeente met speelruimte en een sociaal beleid dan heb je mazzel, woon je in gemeentes waar ze letterlijk en figuurlijk over lijken gaan, dan heb je een probleem… Groetjes v Hyperactief
brrrrr de uitkerings instantie hier in Amsterdam is soms BAR EN BOOS sommige mensen komen juist door HUN fouten in de problemen en vervolgens ook nog es op straat terecht, wat daar aan de telefoon werkt vraag ik me wel eens af je bent bij het CWI soms aan de goden overgeleverd helemaal als je dakloos bent . Iemand zou daar de bezem eens moeten doorhalen
quote: Niemand hoeft op straat te leven, er zijn altijd oplossingen te vinden.
Voorbeeld 2:
Vrouw met baan in de beveiliging. Een werkgever die zich niet aan de veiligheidseisen houdt en vrouw valt van een ontzettend gevaarlijke trap. Gebroken vinger. Vrouw gaat toch gelijk weer werken want anders raakt ze haar baan kwijt.
De onveilige trap wordt niet aangepast en met een gebroken vinger nog moeilijker te begaan. Vrouw valt voor de 2e keer van de trap. Dit keer grijpt de arts in en zet haar in het gips. Ze mag niet werken en niet autorijden.
Werkgever fraudeert. Werkgever meld haar niet aan bij het UWV.
Vrouw krijgt GEEN ziektegeld.
Vrouw krijgt GEEN uitkering.
Vrouw wordt ontslagen.
Dit mag allemaal niet… maar niemand grijpt in. Ze krijgt gelukkig juridische bijstand omdat ze lid is van een vakbond.
Het UWV doet niets en spreekt deze werkgever er niet op aan. CWI niet.. maar die hebben geen baan voor haar met een arm in het gips. (ps.. de vinger is verkeerd gezet en staat nu dusdanig krom dat ze geopereerd moet worden aan de vinger)
Bijstand krijgt ze niet.. want ze moet in de ziektewet zitten… maar dat ze daar niet in zit is niet het probleem van de bijstand.
De werkgever… die laat in deze periode de BV ploffen en is met de noorderzon vertrokken.
Haar juridische claim over een bedrijfsongeval… foetsie.
Haar salaris… heeft ze niet gekregen en is nu foetsie.
Haar ziektegeld… heeft ze niet gekregen en krijgt ze ook niet… want NU zegt het UWV… de werkgever bestaat niet meer dus wij kunnen niets claimen.
Ze is met haar hand nog steeds in het gips wachtend op een operatie en kan dus ook niet aan het werk of op zoek naar een nieuwe baan.
Bijstand krijgt ze niet. Mogelijk nu de BV weg is… kan ze WW krijgen maar daar wordt ze al gelijk op gekort.. want ze heeft niet gesolliciteerd en die wordt pas eind december voor het eerst uitbetaald. Mogelijk kan ze nu wel vanaf dat de BV verdwenen is haar salaris vergoed krijgen.. maar dit moet eerst grondig worden onderzocht. (duur van dit onderzoek onbekend)
Ondertussen heeft ze al 4 maanden…. VIER MAANDEN… GEEN CENT ONTVANGEN.
Denk jij dat een woningbouwvereniging dit accepteert?
Denk jij dat de NUON dit accepteert?
Ik doe nu mijn boodschappen voor haar erbij. Ze komt heel vaak hier eten. Wij hebben haar veel geld geleend en ook van andere vrienden heeft ze wat geld kunnen lenen. Net genoeg om toch maar haar huur te kunnen betalen zodat ze in ieder geval haar woning kan behouden en om op droog brood te leven (en op de boodschapjes die ik haar geef)
Nu hebben wij net wat extra's gespaard wat wij haar hebben kunnen geven. Maar niet iedereen heeft vrienden achter de hand met wat geld die dat ook bereid zijn te delen.
Had zij van haar vrienden geen geld gekregen dan was zij na 3 mnd. uit haar huis gezet. Had zij geen geld gehad voor haar primaire levensbehoeften.
Dan had zij nu op straat gestaan..met een schuld van over de 4000 euro.
Ook hier is GEEN ENKELE VERSLAVING maar is ze het slachtoffer van een frauduleuze werkgever.
Deze werkgever is onder een andere naam met een andere BV weer volop aan het werk. Mijn vriendin zit in het gips, heeft door een medische misser een vinger die ze niet meer kan bewegen, is haar baan kwijt en heeft geen ene rooie cent…ergo.. een schuld van over de 4000 euro bij haar vrienden… noch heeft ze de mogelijkheid dit alsnog juridisch te verhalen.
Wij hopen met haar dat haar advocaat hier toch nog wat aan kan veranderen.
Ik denk Angelique dat jij je mening “Niemand hoeft op straat te leven, er zijn altijd oplossingen te vinden.” toch even behoorlijk zou moeten herzien..
Zo niet dan zijn je oogkleppen echt verblindend.
Nee, de advocaat kan niets meer voor ze betekenen. De uitspraak is al gevallen.
Ze moeten 10.000 euro boete betalen voor deze fraude naar de woningbouw.
Ontruiming over 2 weken.
Er is geen geld en geen tijd (want dan is ze al dood) voor een hoger beroep.
Mijn vriendin staat over 2 maanden gewoon op straat. Haar exman is bij vrienden ingetrokken.
Je hebt gelijk dat het waarschijnlijk geen enkele zin heeft om hier zere vingers van het typen over te krijgen maar ik heb gisternacht tot 2 uur een vriendin geprobeerd te troosten die totaal overstuur was.
Ze zit in een scheiding.. op zich al een hele vervelende zaak.
De overwaarde van haar huis gaat regelrecht naar een schadeclaim van de woningbouwvereniging.
Ze staat zelf over 2 maanden op straat met haar 2 kindjes.
Haar hartsvriendin is stervende en zit psychisch nu totaal apathisch thuis omdat alle gruwelen van haar martelingen uit Iran weer naar boven komen met alle dreigbrieven over politie ingrijpen en huisuitzetting. Buiten dat is ze lichamelijk een wrak van alle chemo. En deze vrouw die dus even echt niets kan moet over 2 weken met heel haar inboedel het huis uit zijn. Nou kan er gelukkig veel weggegooid worden want ze gaat toch dood
Probeer hier maar eens troost aan te bieden……….
Daarom kan ik me ontzettend opwinden over de zeer kortzichtige opmerkingen die in deze topic zijn gevallen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?