Nou, die client waar ik het net over had…..is uit die tijd, mijn moeder ook, en veel mensen die alcohol verslaafd zijn komen uit die tijd hoor Maria…..echt megaveel.
En dat ze door enkel hard te werken niet meer in de armoede kunnen komen, geloof ik niet, het kan iedereen overkomen. Ook het sociale aspect ligt niet hoger op die leeftijd. Misschien in verzorgingshuizen, maar wbt straathoekwerk, verslavingzorg etc etc etc, zie ik erg veel jonge mensen die nog idealistisch zijn.
Waar ik wel van overtuigd ben, is dat er “vroeger” meer aan fatsoennormen gedaan werd. En zorgen in je vrije tijd voor ouderen, is erg fatsoenlijk, maar ik zie maar weinig “babyboomers” in de verslavingzorg, jeugdzorg, of straathoekwerk hoor.
San
Dat is erg mooi, zondermeer. En het natuurlijk ook een positie waarin je verkeerd dat het kan. Maar zondermeer, als het kan (financieel, dat je niet eerst moet werken om je lasten te verdienen), en je haalt er voldoening uit, en (nog belangrijker) je draagt je maatschappelijke steentje op die manier bij, heel mooi:-)
San
Nee hoor ,gewoon naast het werk en een gezin!
Nu nog , al voel ik mij nu steeds ouder worden
Het lichaam wil niet altijd meer, de geest wel
Ook babyboomers om mij heen doen veel , ook nog, naast een baan
Nu bedoel ik vrijwilligerswerk in het algemeen,en niet zozeer waar jullie het over hebben , nl verslaving!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?