Zo zie je maar, kan iedereen overkomen

• Hyperactief A-P

Dit ben ik voor de volle 100% met je eens Desiree2, die praktijken doen voor maffiapraktijken niet onder. Hele legers beveiligers om de agressie tegen te gaan, als je mensen menselijk behandeld heb je geen beveiliger nodig. Dit zijn allemaal ontwikkelingen van de laatste decennia. Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Ja ik begrijp het ~Janneke~, het is te triest voor woorden. Dat andere verhaal hieronder van jou kon ik al, maar het is het topje van de ijsberg. Er worden echt op sommige plaatsen domme figuren neergezet, die niet meer breder en verantwoord kunnen denken. Voor jaren terug zei een man bij een instantie al tegen mij, van ik ben de brandweerman van de dienst. Ik ken de uitzonderingsregelingen nog, anderen komen daar niet uit… Tel daar de huidige onderwijs“kwaliteiten” bij, en ik hoef jou niet uit te leggen dat het alleen nog maar rampzaliger wordt. En als ik dan politici over Zalm uit hoor leggen dat 750.000 Euro jaar salaris bij een staatsbank niet veel is, dan wordt ik echt kots en kots misselijk.

Moet je eens uit tellen hoeveel mensen je daarmee van inkomen kan voorzien. Het is één grote smerige dievenbende, letterlijk en figuurlijk te vaak over de lijken van anderen… Zorgmanagers die met nog meer naar huis gingen, en bejaarden die het land opgebouwd hebben in vol gescheten luiers moeten verpieteren, of helemaal geen geld voor verzorging is. Daar kan ik me vreselijk aan ergeren, en dat is nog zachtjes uitgedrukt. Mensen die hun recht op een normale manier gaan halen, maar de toegang ontzegt wordt, omdat er gevordert is om naar buiten te gaan. Wat een schaamteloos land is dit geworden, bah… Groetjes v Hyperactief

• purk

hoe een domme stelling zeg!

pfffffffffffffffffff, sta ik echt van te kijken!!!

• purk

nee janneke, dat zie je verkeerd, die vrouw knokt niet, geen ruggegraat!

vooral geen medelijk mee hebben hoor!!!

• Sandy

Sja, die jonge moeder van 19 waar ik het over had, heeft amper inkomen, ze doet haar best, maar tis weinig, gewoon nergens recht op. Ma verslaafd aan alcohol, doet ook haar best, maat tis gewoon moeilijk. Raad van de Kinderbescherming vond dit maar niks, meid uit huis, met baby, naar opvanghuis, (tussen andere alcoholisten:?), nou ja, toch weer naar ma, want daar is het toch beter (meteen een klacht uit de deur voor BJ en RvK), als ze maar een eigen huis zou realiseren.

Euhm…ze houdt 10 Euro in de week over:?, moeder heeft zo'n 40 Euro over in de week. Een aanvullende uitkering heeft ze geen recht op. Een huisje ook niet. Dus dat gezever je hoeft hier niet op straat te leven, je kunt altijd wat krijgen…ben ik even zat.

Ik baal dat mensen die het goed hebben er zo makkelijk over denken. Of beter gezegd….het van zich afschuiven.

Ik heb trouwens een nieuwe cliënt, ondersteunende begeleiding, heeft wel een huis, maar geen bed en matras, is ziek, verslaafd geweest aan heroine en cocaine, drinkt nog wel…rookt als een ketter terwijl hij erg ziek is…. Echt een topkerel, aardig, is blij als ik kom, we hebben hele filosofische gesprekken, echt een dijk van een man. Jammer dat hij zo vereenzaamd is….. Ik zit liever bij hem tussen de zooi, zooi te ruimen en te ordenen, dat ik thee moet drinken met de buurvrouw die het zo leuk voor elkaar heeft en eigenlijk niet veel meer gesprekstof heeft als kinderen, huisje en tuintje…

Lang leven de leuke mensen, waar ook wij nog wat van kunnen leren, ondanks hun tekortkomingen, eigenaardigeheden, en verslavingen. Mensen zijn mensen, en perfect worden ze nooit (behalve ik dan;-))

San

• Sandy

………………………..:-(

• Petr@

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2028&i=145504&t=145504

• Maria

Mensen uit de jaren 50 ,weten wat echte armoede is

Toen waren er ook verslavingen, maar veel minder

En mede door al deze verhalen van nu, zijn het juist de babyboomers die armoede begrijpen

Maar weten ook, dat wil ik niet meer, en velen slagen daar ook in, door hard te werken

En het sociale aspect ligt bij hen vaak erg hoog, veel vrijwilligers komen uit deze generatie, kijk maar eens in een verzorgingshuis

• Maria

Dit gaat echt te ver, is veel te persoonlijk

Schaam jij je maar wat

Ik vind dit bord echt niet goed meer

Mensen zouden huiveren om een mening te geven

Als dat zo door gaat, meld ik mij hier niet meer !!!!!!!!!!!!!!!