Zo zie je maar, kan iedereen overkomen

• Sandy

Angelique, laat maar. Je snapt het echt niet.

Ik wens je enorm veel geluk veder in je nieuwe huis, waar je straks heerlijk de feestdagen kunt doorbrengen. ik ga wel op pad voor gezinnen die geen kerstboom hebben, mij inzetten voor goed voedsel bij de voedselbanken, en dat k pakket met wasmiddelen erin mag de c 1000 houden.

Overigens zijn er enorm veel gezinnen waar verslaving een rol speelt. Drank vooral….“Zo erg Sandy, sinds papa geen werk meer heeft, drinkt die elke dag bier”. Tis niet altijd zo dat verslaving armoede meebrengt Angelique, armoede brengt vaak verlaving…maar daar kun jij vast niet inkomen:-(.

San

• Angelique

Niet iedereen met armoede, grijpt naar de fles.

Persoonlijk worden heeft geen zin, Sandy, daar lig ik echt niet wakker van.

• Desiree2

Beste Angelique, uiteraard heb je recht op je eigen mening maar mijn tip aan jou is om eens een aantal maanden vrijwilligerswerk te gaan doen bij een daklozen inloop en daarna weer eens aan een discussie deel te nemen die over het probleem dakloosheid gaat. Want uit je antwoorden aan Sandy kan ik opmaken dat je echt niet weet waar je over praat, met alle respect. Verder kan ik je aanraden om het volgende boek te gaan lezen :

EEN TIJD OP STRAAT, een volgstudie naar (ex) daklozen in Utrecht (1993-2000)

geschreven door Lia van Doorn. ISBN 90-5050-870-7

• Sandy

Ik word niet persoonlijk, ik zeg gewoon waar het op staat. Je weet het niet, dus wat oordeel jij dan. Het kost JOU geen enkele moeite om zegeltjes aan te pakken en te plakken.

Het kan trouwens nog veel erger dan naar de fles pakken. Deze ontwikkeling “armoede in Nederland” brengt meer criminaliteit onder jongeren, loverboys zijn overbodig, meiden bieden zichzelf aan voor een merkbroek, en het meest gevaarlijk is dat “iemand” de schuld moet krijgen. IPV naar de staat wordt er gekeken naar allochtonen, extreem rechtse partijen zullen daar gebruik van maken. En dat is de maatschappij waar jou kinderen straks moeten leven.

Maar ach, zolang het ver van je bed is, zul je er niet wakker van liggen…..toch?

• Desiree2

Mensen met een verslaving, welke dan ook hebben 9 van de 10 keer ook nog een psychischen of psychiatrisch bijkomend probleem Angelique, het is NIET allemaal zo zwart wit als jij denkt

• Desiree2

niet elk mens heeft familie en of vrienden er zijn een hoop eenzamen op de wereld, deze mensen worden ook wel Thuislozen genoemd, ze hebben wel een dak boven hun hoofd, dus wel een huis maar GEEN thuis, als je dat kunt begrijpen maar absoluut geen sociaal netwerk vaak ook met psychische of psychiatrische problemen.

Het zou je sieren om eens wat meer invoelingsvermogen te tonen maar misschien heb je dat niet of kun je dat niet want ook jij bent slechts mens met alle respect

• Angelique

Ik ken meerdere verhalen uit de praktijk, Desiree.

Van mensen die ook aan de grond zaten, maar opgekrabbeld zijn.

Ik ken heel veel mensen die het financiëel moeilijk hebben, maar stuk voor stuk sterk genoeg zijn om niet toe te geven aan een verslaving.

Ik kan me wel inleven in mensen die buiten hun schuld om in een heel diep dal zijn geraakt. Dmv een depressie. Of kinderen die hier de dupe van zijn geworden. Die mensen kunnen van mij alle steun krijgen. En een aantal uit mijn kennissen en familiekring weet dit ook. En dan heb ik het niet over 1 C1000 pakket, dat was gewoon 1 voorbeeld wat ik heb genoemd.

Maar als ik door mijn geboortestad rijd en ik kom langs een plantsoen waar zwervers met een grote tas drank in het zonnetje zie zitten, dan kan ik daar ècht geen medelijden voor voelen.

• Angelique

Ik heb je hieronder een uitgebreider antwoord gegeven, Desiree.

• Desiree2

kijk en die mensen in dat plantsoen zijn nu juist net die mensen die EN een verslaving EN een psychiatrisch beeld hebben dus behoorlijk ziek zijn en deze mensen KUN je niet zomaar oppakken , deze mensen worden uiterst zorgvuldig gevolgd door de afd. van de GGD die daar voor is bovendien zijn deze mensen verplicht om een of andere dagbesteding te doen anders wordt er gekort op hun uitkering en ga zo maar door, het is ECHT niet alleen wat jij op straat ziet dat dat zo is. Er zijn ook daklozen die op straat of in bosje slapen, de zogenaamde Zorgmijders die worden dagelijks/wekelijks door de psychiatrische dienst opgezocht om te zien hoe het met ze gaat, jammer voor hen maar je mag deze ernstig zieke psychiatrische mensen NIET zomaar oppakken en in een gesticht stoppen pas wanneer zij een gevaar vormen voor zichzelf of voor een ander is er een indicatie en dan nog komt daar een rechter aan te pas.

Ga je nu maar eerst een verdiepen in dit fenomeen

• Swartdam

Of Theodore Dalrymple zijn boek titel:

Leven aan de onderkant ( het systeem dat de onderklasse in stand houd)

Daarnaast gaat de discussie vooral over verslaafde .

De alleenstaande moeder ( of vader )word hierin kennelijk vergeten .

Bijstand is echt geen vetpot , www , wao is wederom geen vetpot .

Volgend jaar zullen er meerdere mensen in de problemen gaan komen .ABS heeft hierover al eerder een topic geopend .

Als de huursubsidie afgeschaft gaat worden zijn niet alleen de vrijgezellen de pinuut maar ook diegene die al jong een kind genomen hebben ,een te duur huurhuis hebben met huursubsidie … nu nog …..

Er is zo,n oud gezegde waar armoede de voordeur inkomt verdwijnt de liefde door de achterdeur ,meer echtscheidingen …

Meer geweld en meer daklozen .

Kom bij mij niet aan dat men er zelf voor gekozen heeft . Onzin

Ik kies voor een drankje in de zon omdat de zon hier n.l erg weinig schijnt …. dan geniet ik met volle teugen.

Een verslaafde /dakloze zit nu bijna december … ook op dezelfde plaats ,die kun je niet meer laten opsluiten daar is het probleem te groot voor . Niemand kiest hiervoor , je word erdoor meegesleurd , groetjes Bernadette