Dit is onze stem tegen armoede

• Hyperactief A-P

Dus eigenlijk wordt je een beetje gestraft als je een ‘potje’ hebt opgebouwd?

Tov van die mensen die hun hele maandinkomen er doorheenjagen??? Aldus: ABS.

Daar komt het wel op neer ja, maar dat geld ook voor mensen met een koophuis die jaren misschien wel hun vakanties er voor opofferden, en het in één klap kwijt kunnen zijn in deze economische situaties, met een vette schuld achterblijvend. Zeer krom…

;) Toch maar een oude sok aanschaffen dus ;) Aldus: ABS.

Moet er ook geen gat inzitten.:D

Tja, het ligt dus nogal complex … maar aan de andere kant wat is de juiste oplossing dan? Aldus: ABS.

Dat is een heel andere discussie, maar ik ben ervan overtuigd dat iedereen minder kan werken i.p.v. meer. Maar dat is een kwestie van andere keuzes maken. Laat je in ieder geval niets wijsmaken door leugenachtige opgepoetste werklozen en werkgelegenheidscijfers. Iedereen die geruisloos in de bijstand verdwijnt, en mensen die geruisloos in nieuwe slaven uitbuit baantjes gepropt worden, tellen niet meer als zodanig mee, maar zijn wel een bedreiging voor de nu nog vaste krachten, die eerst via de achterdeur uitgerookt worden, om vervolgens weer via de voordeur binnen te komen voor natuurlijk minder geld en slechtere voorwaarden… Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Zekers te weten, daar zijn zelfs bewijzen genoeg voor. Neem bijvoorbeeld het taxischoolvervoer. Er is bekend dat er bedrijven kapot gegaan zijn, omdat de grote werkgevers die de kleine uitroken met gesubsidieerde krachten werken en dus voor een lagere prijs in kunnen schrijven. De vakbonden staan erbij en kijken ernaar. Vanaf Wim Kok is de vakbond mijns inziens een opstapje geworden naar de politiek, als je jezelf tenminste gedijst houdt. Alle vakbondsbestuurders na Kok zijn de politiek in gegaan of hebben andere vriendjespolitiekbaantjes gekregen, Kijk maar naar Lodewijk de Waal, die zit nu in één van de geredde staatsbanken… Maar ja, ook de mensen staan erbij en kijken ernaar, de bevolking in dit land is collectief apatisch en laat alles gestaag over zich heenkomen totdat… Maar ik ben met je eens dat het een bedreiging is, een zeer grote zelfs die alles ondermijnt… Groetjes v Hyperactief

P.S.: Er is destijds op de baricaden gestaan om de weekenden vrij te krijgen, nu geeft men alles weg onder het motto van de 24 uurs economie. Maar mensen kunnen hun Euro maar 1 keer uitgeven, al die extra energie en personeel betaal je uiteindelijk in je product terug, plus dat het maatschappelijke leven waarin mensen elkaar bijpraten zo helemaal vermoord wordt…

• Nel

Kijk hyperactief ..Den haag weet geen oplossing en jij vast ook niet …gaat hier toch over armoe in Nederland of vergis ik me eigen..duuren woorden helpen echt niet

• Swartdam

Het boek …..:D om maar eens mee te beginnen , wat belangenloos gemaakt word en ervaringsverhalen in staan , ja ja ze leerd het niet af , groetjes Bernadette

• Hyperactief A-P

Hoi Nel, Den Haag wil geen oplossing, de meesten uit het kabinet zijn werkgeversvertegenwoordigers, en dan niet de kleine ondernemers, maar de groten die de kleine met belastingsgeld uitroken. Ook ik heb net een oplossing aangedragen, oftewel eerlijk verdelen van werk en vrije tijd over alle mensen die kunnen werken. Maar dat is een keuze die de huidige politici niet gauw zullen maken. Niets geen dure woorden, maar gewoon een kwestie van andere prioriteiten. Groetjes v Hyperactief

• ABS

'armoede' kan wel in de hand gewerkt worden.

Anno 2008 moet je haast tweeverdiener zijn om een goed inkomen te hebben, zodat je een huis kunt kopen & verwarmen .. kinderen opvoeden etc etc

Er is in Portugal iets besproken … ai ai ai … het Lissabon-accoord.

En daar staat ook het een en ander in over Flexibilisering van de arbeidsmarkt en daar wordt je niet vrolijk van.

(Waar waren de vakbonden overigens om dit tegen te houden???, of sliepen die ook?)

Of het ‘groenboek’ … waarin staat dat de rechten van insiders (vaste contracten) moet worden afgebouwd … zodat die gelijk komen te staan aan de outsiders (flexibele krachten) .. huh ..??? Ja, ik vind het ook moeilijk te begrijpen.

Maar goed is het echt niet …

Het lissabon-accoord + het groenboek maken de weg vrij voor de werkgevers om een situatie te creeeren zoals het er nu in de USA aan toe gaat === geen arbeidsbescherming, lagere lonen … geen secundaire arbeidsvoorwaarden, geen toeslagen voor het werken in nachtdiensten zaterdagdiensten of zondagdiensten etc etc etc

Hele slechte ontwikkelingen dus.

*** Dokter in Overall - Karel van Bever - isbn 978-90-6445-481-3 ***

Waarschijnlijk ook wel bij de bieb te lenen.

• Hyperactief A-P

Mee eens ABS, ik vergat Nel nog te antwoorden dat dit soort legale uitroken ook meer mensen naar het minimum bestaan oftewel armoede leidt. Er wordt heel vaak alleen aan mensen met een uitkering gedacht, maar dat is onterecht. Er zijn zat werkenden en kleine ondernemers die door allerlei omstandigheden op of onder het bestaansminimum leven, ook daar mag best eens meer bij stil gestaan worden. Groetjes v Hyperactief

• ABS

Ik zal een stukje overtypen …

Het Groenboek klinkt vreselijk sociaal: wie kan er immers tegen zijn dat werkelozen snel werk vinden, en dat werkelozen recht hebben op vorming en begeleiding? Maar de vraag is: welk werk, tegen welk loon en voor hoelang!

De Flexicurity maakt van vaste jobs onzekere jobs. De introductie van hire-and-fire-praktijken en uitbreiding van de flexibiliteit steekt het Amerikaanse verschijnsel van de working poor ook in Europa de kop op.

Deze groeiende groep verdwijnt uit de werkeloosheidsstatistieken: iemand die één uur per week werkt kan beschouwd worden als een actieve werknemer. Op die manier zal de activiteitsgraad ongetwijeld toenemen.

Maar voor bijna alle werknemers zou flexicurity het einde betekenen van een vaste tewerkstelling of van de mogelijkheid om een volledige loopbaan in dezelfde onderneming op te bouwen.

*** bron : Dokter in Overal schrijver Karel van Bever ***

• Hyperactief A-P

Helemaal waar ABS, en ik ken mensen die om de paar dagen uitgebuit worden, en continue in onzekerheid verkeren of er morgen weer brood op de plank is. Voor een paar dagen geen werk vragen de meesten in zo'n situatie geen uitkering aan. Teveel rompslomp, en als je in die maand op het minimum komt dan is het ook nog voor niets geweest. Maar heeft iemand dan een week geen werk, dan snijd die in zijn eigen vingers. En iedereen zijn eigen maar afvragen waar al die toenemende agressie vandaan komt…:? Groetjes v Hyperactief

• Nel

Is allemaal interessant wij jullie schrijven .vooral over ..reïntegratietrajecten nou werkt niet dus ..spreek uit eigen ervaring … dit ter zijne .

Gaat nog steeds over armmoe in Nederland …en hou me hart vast in deze tijd:D