Heb je het over netto of over bruto bedragen?
- inderdaad als je je werk kwijtraakt en niet snel ander werk kunt vinden zal je dik in inkomen achteruit gaan. Dat is waar … maar waarom bouwen mensen niet een potje op?
- veel mensen leven inderdaad naar hun inkomen en weten zelfs met een behoorlijk hoog inkomen aan het einde van hun geld nog een stukje maand over te laten. )-
Die gasten begrijp ik persoonlijk dus echt niet …. misschien dat het ligt aan hun opvoeding = nooit geleerd om iets opzij te zetten voor magere perioden?
- als je ziek wordt / langdurig dan kun je dat in het tweede jaar dik in je inkomen gaan merken. Dan ga je inderdaad terug naar 70% … in de CAO waaronder ik val moet je een aanvullende verzekering hebben afgesloten om dit te voorkomen. Ben je namelijk wel aanvullend (zorgkosten) verzekerd dan krijg je ook in het tweede jaar tot 100% van je loon aangevuld. Overuren & onkosten zul je echter wel gaan missen (bij mij maakt dat al 600 euro van mijn ‘inkomen’ uit)
- goed misschien ben ik anders dan de meeste mensen … en leg geld opzij voor mogelijk ???? … je weet nooit wat er in je leven zal gebeuren immers.
- ik zie dus in hoe mensen diep kunnen vallen …
- aan de andere kant ben ik bang dat wanneer je uitkeringen zou verhogen …. men nog minder geneigd is om aan het werk te geraken. (ik zie dat in mijn eigen omgeving helaas) Dat wil je als maatschappij natuurlijk ook weer niet hebben.
- aan de andere kant kun je je ook afvragen wat heeft een mens nou echt nodig?
In Groningen is er een voorstel geweest om een nieuwe TV aan mensen in de uitkering te vergoeden van maar liefst € 450,=
Een tv zou tot de eerste levensbenodigdheden behoren … zo werd dat uitgelegd.
Maar #@$!@#$# 450,= ???
- dat een kind ook mee wil op schoolreisje daar ben ik helemaal voor
maar moet dat geld via de uitkering er komen … of kan daar iets anders op worden verzonnen, scholen schijnen vrij grote geldbedragen in beheer te hebben.
- ….
+ Waar ik absoluut VOOR ben is onderwijs === leer kinderen goed met geld omgaan!!! Zodat ze zich niet zonder na te denken in de schulden steken …
Dat ergens voor sparen geen schande is …
Dat geld opzij leggen slim bezig zijn is …
Dat soort dingen.
- Te veel mensen laten zich verleiden om geld te lenen bij Leen … Frisia … of weet ik veel hoe ze allemaal heten.