Dit is onze stem tegen armoede

• Swartdam

Klopt je hebt gelijk , gr Bernadette

• Swartdam

Ik vindt het overigens een goede actie van Bernadette , aldus Hyper …..

Moet zijn goede actie van de auteur en iniatiefnemer Jan Razenberg en ja het is een schande dat dit op deze manier naar buiten moet komen …….Maar beter via deze manier dan de andere kant op kijken en denken het is voor mij de ver van mijn bed show ……., of met andere woorden mijn koelkast /diepvrieskist zit vol en mijn lampjes branden , de kachel staat hoog enz …. gr Bernadette

• Nel

Kan je zomaar over komen ….scheiding ontslag ..of ziekte …Enz voort

• Sandy

Precies. ;-)

• Alie

Ja vreselijke schulden kun je eraan overhouden, zo is het !

• Hyperactief A-P

Uiteraard een goede actie van hem Bernadette, maar daarintegen een goede actie van jou om het te plaatsen, oftewel een kwestie van verantwoordelijkheidsgevoel dat het ook anders kan zijn. En voor Sandy, yep onnozele programma's heb je zeker soms nodig om iets onder de aandacht te brengen. Maar het is de vraag of het mensen bereikt waarvan nu het bedje nog gespreid is, dat bedoel ik eigenlijk. Mijn ervaring is dat de mensen die nu het hardst afgeven op armoedebeleid, pas wakker geschud worden als ze er zelf voorstaan en het telaat is. Ik heb ze meegemaakt, maar dan is het natuurlijk veeeel erger…;) Groetjes v Hyperactief

• decency

Het gaat erom dat ze aandacht vragen voor de voedselbanken en dat is hun, gezien de positieve en negatieve reacties, wel gelukt. Ik weet ook wel dat ze na 1 maand weer lekker terug keren in hun eigen leventje.

Ik ga het stuk van Sandy even lezen.

• Hyperactief A-P

Mooi omschreven Sandy, en goed dat jou blog vermeld wordt, het geeft gewoon aan dat er meer met internet sites gedaan wordt dan op het eerste gezicht vaak zichtbaar is. In het boek “Psychiaters te koop ?” stonden ook zonder dat we het wisten web-logs van ons. Afgelopen weekend hoorde ik nog dat een intern conflict in een instelling wat ik op internet gezet had, bij het desbetreffende ministerie bekend geworden was, en daarna op de plaatselijke teletekst had gestaan. Dus schrijven op internet kan zo toch bij de juiste mensen komen, en dat is met zaken waaronder dit broodnodig… Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Ja dat ben ik zonder meer met je eens decency, dat is gelukkig gelukt. Groetjes v Hyperactief

• ABS

Ik bedoel als je geen werkt hebt in Nederland kun je in aanmerking komen voor een uitkering. Als je een uitkering hebt of je zit met werk op een laag niveau dan zijn er toch allerlei toeslagen?

Zorgtoeslag

Huurtoeslag

Kwijtscheldingen van Gemeentelijke beslastingen etc

Komt er in Nederland wel echte armoede voor?

En hebben die mensen zichzelf dan niet in de nesten gewerkt = door leningen te nemen en/of bij wehkamp/neckerman op de lat te kopen?

Dat ze nu dus door schulden die ze moeten afbetalen niet meer rond kunnen komen?