een ieder......

  • Dikkertje Dap

    Ik kom net thuis, heb enkele berichtjes gelezen over het topic “vrouw met ballen”.

    (niet genoeg om deel te nemen aan de discussie).

    Sommige mensen hebben een beroep wat hun na aan het hart ligt. Daar kiezen ze voor (zo ik dus). Gevaren calculeer je niet in, daar ben je niet mee bezig. Het i je beroep en daar heb je voor gekozen, zo simpel is het.

    De wereld en de gedachten en de manier waarop we nu leven wordt niet bepaald door weldoeners. De wereld wordt bepaald door de oppermachtigen en ik/wij als simpele zielen kunnen ons best doen, maar wij zijn nog steeds afhankelijk van……

    Dus ik draag mij hele kleine steentje bij. Zonder geloof, zonder bijbel. En ja, ik schaar mijzelf onder iemand die het goed doet.

    Moos

  • Swartdam

    En dat is waar het omdraait .

    Mooi verwoord , gr Bernadette

  • Hyperactief A-P

    De wereld en de gedachten en de manier waarop we nu leven wordt niet bepaald door weldoeners. De wereld wordt bepaald door de oppermachtigen en ik/wij als simpele zielen kunnen ons best doen, maar wij zijn nog steeds afhankelijk van…… Aldus: Dikkertje Dap.

    Hoi Moos, indien jij behoefte heb aan een discussie hierover dan wil ik hier wel na het weekend even verder op ingaan. Tot wat je boven het herhaalde stukje schreef over beroepsgevaren kan ik een heel eind meegaan, daar hetgeen wat je daar schreef op uitzonderingen na geldt. Watbetreft het herhaalde, het gaat niet om weldoeners, zo zien die mensen zich vaak niet eens. Dat de wereld bepaald wordt door de oppermachtigen is zo, maar teveel mensen zijn effect aan een situatie, terwijl als mensen oorzakelijk gaan denken en handelen zij niet meer effect zijn en wel degelijk veranderingen kunnen bewerkstelligen. Alles wat je in dit universum doet, heeft een gevolg op het handelen wat je doet. Grote veranderingen kunnen ook door één persoon bewerkstelligt worden, neem maar uitspraken in bestuursrecht in één zaak die bijvoorbeeld landelijke gevolgen heeft, etc.

    Dus ik draag mij hele kleine steentje bij. Zonder geloof, zonder bijbel. En ja, ik schaar mijzelf onder iemand die het goed doet. Aldus: Dikkertje Dap.

    Ik sta open voor elke religie om te kijken of ik er wat van op kan steken, en dan kan het voor sommigen wel interessant zijn om die vergelijkingen te laten zien, een bedoeling heb ik er niet mee, het kan je alleen aan het denken zetten. Wat betreft vinden dat je het goed doet is een verhaal apart. Ik kan jou niet en bedoel hetgeen ik hierover schrijf dan ook niet persoonlijk. Maar ik heb mij behoorlijk verdiept in ethiek, en doe dat nog steeds als ik er weer andere invalshoeken van tegenkom. Tot nu toe, is het zo zeker als wat, dat mensen die op hun oergevoelens (zeg maar op de automatische pilot, dan analyseer je geen oorzaak/ gevolg etc. meer) overgeschakeld zijn, boosheid en lagere zone's, hun ethiek verliezen, maar dat niet zo zien. Tot zo ver even dit schrijven, denk er maar rustig over na of je hier verder op in wil gaan of niet, je heb het hele weekend de tijd, ik heb het van het weekend druk met andere bezigheden. Groetjes v Hyperactief

  • Dikkertje Dap

    Geen behoefte om er na het weekend op in te gaan !

  • serine

    ja ik denk maar zo

    verbeter de wereld en begin bij jezelf.

    je hoeft de wereld niet over om goede dingen te doen…

    ik denk dat ik hier heel hard nodig ben…thuis…

    de wereld verbeteren begint bij het opvoeden van je eigen kinderen…het opvangen van je vriendinnen waneer ze je hard nodig hebben…je zieke buurvrouw helpen met een boodschapje doen en een hapje koken voor haar..

    een vreemd kind op straat tegen houden als hij door rood wil oversteken…enzv enzv…

    misschien heb je dan geen ballen omdat je niet huis en haard verlaat om in een ander land te wereld te willen verbeteren….(heb ik alle respect voor hoor begrijp me niet verkeerd)…maar ik ben hier nodig…

    want niemand kan mijn kinderen beter opvoeden dan ikzelf….

    tjoh…ik heb er nog kapsones bij ook …:D;)

  • serine

    oja en welkom thuis moos…

    welterusten

  • charlene

    Serina niks meer aan toevoegen ben het helemaal met je eens.

  • Desiree2

    ;-) snap ik, ik wordt al moe als ik zijn/haar verhandeling lees pfffffffffffffffffffffff

  • Desiree2

    wat zijn eigenlijk de kriteria waaraan een vrouw zou moeten voldoen wil zij ballen hebben :?

  • Paul

    tja, en waarom zou een vrouw ballen moeten hebben ? van wie, en voor wie ?Moeten ze toch lekker zelf weten !