een ieder......

  • Dikkertje Dap

    Ik sluit me aan bij dees…… Ik heb dagelijks zoveel verslaafden, zoveel verhalen. Een verslaafde is niet ziek…… Een verslaafde is slachtoffer van zijn eigen gedachten, van de samenleving waarin we wonen. En wij prijzen ons gelukkig met een fijn huis, fijne ouders. Maar dat geld niet voor een verslaafde!…… En jah, we hebben allemaal onze eigen keuzes, maar een verslaafde zou die ook wel is willen hebben. Klinkt tegenstrijdig, maar na het lang werken met verslaafden kan ik dit rustig stellen!!!

  • Hyperactief A-P

    Dat eerste daar weet jij niets van, en dat tweede zie je vaker bij mensen die geen weerwoord hebben Desiree2. Maar goed het is geen verplichting. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief A-P

    Onzin Moos, een ieder kan in dit universum keuzes maken. Je bepaald zelf of je effect blijft aan een situatie die jezelf in stand houdt. Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief A-P

    Afgelopen avond heb ik o.a. op de VPRO op Nederland 2 tegenlicht gezien over de credietcrisis. Allereerst een geweldig stukje journalistiek werk, met uitspraken en een terugblik op mensen die op dat moment een roepende in de woestijn waren. Maar al was er naar geluisterd dezelfde mensen deze wereldwijde ramp voorkomen had kunnen worden. Waar ik me terwijl ik precies de werkingsprincipes oftewel de grondbeginselen en de daarbij behorende gedragingen van de mens kwa ethiek etc. ken, toch steeds weer over verbaas, is dat mensen allergisch schijnen te zijn voor slecht nieuws boodschappers, en tegen beter weten in, deze scenario's wegwuiven tot ze uiteindelijk tegen de muur doodlopen. Of zoals in deze uitzending een man dat perfect verwoorde van: Op het moment dat je van een gebouw met 100 verdiepingen afspringt, kun je bij de 50e verdieping nog denken dat het best meevalt, maar uiteindelijk ben je wel de dood tegemoet gesprongen.

    Deze psychiater waar jij geen discussie meer over wil en ik als antipsychiatrie voor open sta, heeft zichzelf ook als van een vreemde planeet afkomstig ervaren, toen hij zijn ervaringen met alle ethiek tegen de gevestigde orde en belangen in verwoorde. Hij is net niet “gek” geworden omdat andere medici in zijn omgeving hetzelfde constateerde. Voor de W.O. II zag je hetzelfde met de weinige mensen die waarschuwden voor de echte bedoelingen van de man met het kleine snorretje. Maar goed om een lang verhaal kort te houden, ook zonder jou instemming of vastklampen aan de “verkeerde” geleerden, ben ik ervan overtuigt, dat de wetten van het universum oftewel de werkelijkheid van oorzaak/ gevolg, korte metten met mythes maken… En dat wilde ik nog even gezegt hebben. En voor mensen die hun grijze massa soepel willen houden, is het aanbevelingswaardig om Tegenlicht bij uitzending gemist te gaan bekijken. Vindt ik persooonlijk betere journalistiek dan het programma van het grote geld, wat ik persoonlijk met mijn achtergrond inhoudsloos vond. Groetjes v Hyperactief