Bezuiningen en swarovksi kristallen

• Channah

Dat snap ik heel goed. Alleen is al dat gemopper totaal niet onderbouwd. Ik zou zeggen: doe er iets aan als het je zo dwars zit, of verhuis naar een land waar alles beter geregeld is.

• Bern@dette

Het gaat mij er niet om of jij en anderen goed opgelet hebben bij de geschiedenisles op school, het gaat erom dat het VOLK die koets geschonken heeft. Het volk is nog steeds niet wars van pracht en praal .

Eventjes weer met beide voetjes op de grond Channah .

Ook in 1898 waren de inwoners van Amsterdam maar een gedeelte van het volk en niet Het VOLK . Als je dan andere wilt corrigeren doe het dan ook met feiten .

Bovendien gaan we even terug naar 1898 . Toendertijd hebben de inwoners van Amsterdam de koets geschonken , namens de stad Amsterdam .

Wie de geschiedenis kent weet dat in die periode het land dus de inwoners ARM waren . Het Koningshuis was door het gedrag van Willem III niet erg populair overigens hij zelf had ook niet echt de behoefte om te regeren sinds zijn vader de grondwet had ingevoerd in 1840 . Die hield o.a in dat het geld wat het volk verdiende niet regelrecht meer naar Koning Willem II verdween . Had deze koning dat niet ingevoerd was er wrs nieteens een koningshuis meer . Koning Willem 1 was na de dood van zijn vrouw Wilhelmina n.l getrouwd met een belgische operazangeres en wie dus de geschiedenis kent weet dat in die periode Belgie en Nederland niet erg goede vrienden waren .

Zijn zonen stierven nog voor het prinsesje 18 was en haar moeder Regentes Emma zorgde ervoor dat Het Koningshuis weer populair werd . De druk op de jonge Koningin was groot.

Het volk ( de notabelen van Amsterdam ) schonk de gouden koets .

Het volk aldus Channah houd van pracht en praal , gezien het feit door de vele glossy bladen .Dat is een ware graadmeter , het volk houd ook van Donald Duck gezien het aantal bladen wat er verkocht word . Het volk houd ook van psychologie gezien het feit dat ik daar boeken en bladen van koop . Het volk houd ook van geschiedenis gezien ik me daarin verdiep omdat ik regelmatig in het nationaal archief zit om het verleden door te pluizen .

Het volk beste Channah is geen eenheidsworst maar nogal wat individuetjes die allemaal een eigen mening hebben en te samen het volk wordt genoemd .

Bovendien is de Gouden koets erbij gehaald wat natuurlijk geen probleem is maar ging het mij om de glitterjurk die volgens jou de grote behoefte van het volk invult .

Het is geenzins van mij de opzet geweest om een hetze tegen de Oranjes te beginnen , maar om een combinatie,s van …… ter sprake te brengen , groetjes Bernadette

• Patricia

Vind ik een beetje onzin, daarbij had het dan weer over hele andere dingen gegaan en zou er waarschijnlijk gedacht worden dat het wat met koninginnedag te maken hebben gehad, vermoed ik zo…

Het is een gift geweest en nu een traditie 1 keer per jaar.

En ik denk hoe meer zei zouden laten zien dat het niet goed gaat hoe slechter het uit eindelijk wordt

Uit eindelijk denk ik dat het nooit goed is… ;)

• Nicole.

Tja Det wij zijn weer mooi de l*l aankomend jaar met onze wao :X

De rijken worden rijker en de armen armer zoals ieder jaar weer

• Nicole.

Wedden dat ze niet eens weet wat een fiets is?

• Channah

De enige correctie die ik aangebracht heb aangaande de Gouden Koets is dat koningin Juliana deze slechts één keer, in 1974, in het koetshuis heeft laten staan, inplaats van altiíjd op Prinsjesdag per auto naar de Ridderzaal vervoerd te worden, wat volgens mij in de reactie waar ik op reageerde gesuggereerd werd.

Inderdaad behoorden de toenmalige inwoners van Amsterdam ten tijde van de schenking van de Gouden Koets tot een gedeelte van het volk. wat niet wegneemt dat ze tot het volk behoorden. En wie de geschiedenis kent weet dat het merendeel van de Amsterdamse bevolking toentertijd straat- en straatarm was, en toch meebetaald heeft aan die Gouden Koets. Waarom? Waarschijnlijk om door mee te betalen aan het ‘sprookje’ daar enigszins deel aan te hebben, even wegdromen uit de armoede. Dezelfde reden waarschijnlijk waaarom de glossy vorstenhuistijdschriften zulke hoge oplagen kennen. Hoewel de ‘armoede’ van nu niet te vergelijken is met die van de mensen eind 19e/begin 20e eeuw.

Inderdaad, het merendeel van het volk houdt van pracht en praal, én van Donald Duck, en van domme televisieprogramma's, en het leest de Telegraaf, droomt weg bij de japon van Máxima en de hoedjes van Beatrix. en vergaapty zich aan het schouwspel van de rijtoer in de gouden Koets. En aangezien we in een democratie leven bepaalt de houding van die meerderheid voor een groot gedeelte ook de politiek en de invloed van het koningshuis. Daar zal slecht onderbouwd gemopper op een Startpaginaprikbordje écht niets aan veranderen.

• Sandy

Je voelt je thuis tussen de niks zeggende mensjes he…????

;)

• Patricia

Allebij graag op een normale manier een discussie voeren

Het gaat hier niet om domme progamma's of kranten

of om in een ander zijn ogen niks zeggend…..

Dus graag weer ontopic

Bezuiningen en swarovksi kristallen

Zou jammer zijn als we deze topic moeten sluiten.

De Modjes

• Channah

Goed lezen is overduidelijk een groot probleem voor jou, hè?

• Channah

Ach toch……………….. Even vergeten dat hier dezelfde censuurmaatregelen worden toegpast als op aanverwante Startpaginaprikborden, zoals bijvoorbeeld dat van Huishoudenpagina. In de pas lopen, doen wat de juffen zeggen, en vooral niet afwijken van de mening van de grote massa.

Ik pas, tegen zoveel domheid kan en wil ik niet op. Sluit dit topic maar, ban mij maar, je doet maar. Doei!