Bezuiningen en swarovksi kristallen

• Channah

Ook Juliana reed op Prinsjesdag altijd in deGouden Koets naar de Ridderzaal. Ik heb he heel wat keren gezien. Alleen in 1974 deed zij dat uit medelevenoverwegingen niet, omdat er op dat moment een gijzeling plaatsvond door Japanse terroristen in de Franse ambassade.

• Bern@dette

Ja , groetjes Bernadet

• serine

hij is in iedergeval goed…had er een van mij kunnen zijn…:D

• serine

het had beatrix gesiert…als ze hem dit keer ook op stal had laten staan

• Channah

De Gouden Koets was een geschenk van de bevolking - je leest het goed - van Amsterdam ter gelegenheid van de inhuldiging van koningin Wilhelmina in 1898. Het volk wilde - en wil nog steeds, getuige de vele glossy's die er op koningshuisgebied te koop zijn - pracht en praal, en is blijkbaar bereid om daarvoor te betalen.

Beatrix had de Gouden Koets dit jaar natuurlijk kunnen laten staan, en een dure limousine kunnen gebruiken om naar de Ridderzaal vervoerd te worden. Ook pracht en praal.

• serine

joh….ik had het toch over een fiets?…;):D

• Sandy

Dat de koets ene geschenk is, is oud nieuws Channah..dat heb ik ook geleerd op school..

Het zou het koningshuis, en zeker onze koningin sieren als ze een klein beetje in zouden leveren…als voorbeeld functie…

Dus wat minder met prinsjesdag, geen belachelijk dure kleren, trek maar wat van vorig jaar aan. Ik vind deze koningin niet echt warmhartig…dat heeft ze op prinsjesdag voor mij bewezen…tis geen vrouw van het volk. Koude koningin…die vermogens kost.

Ik ben zowiezo tegen het koninghuis. Ik ben voor ene gekozen staatshoofd. Vind het belachelijk dat je in een bedje wordt geboren, en dan geen belasting meer hoeft te betalen….

San

• Channah

He gaat mij er niet om of jij en anderen goed opgelet hebben bij de geschiedenisles op school, het gaat erom dat het VOLK die koets geschonken heeft. Het volk is nog steeds niet wars van pracht en praal, getuige het aantal bezoekers dat Prinsjesdag ieder jaar trekt, en getuige de vele glossy's die er over koningshuizen bestaan. Dat een enkeling het flauwekul vindt zal nooit bewerkstelligen dat daar verandering in komt.

• Sandy

Ja snapt er weer eens helemaal geen ene donder van…van de hele boodschap in deze topic niet..

• Sandy

Ja Serine..je was heel duidelijk wat je bedoelde……….

Iig voor mij, en meer Nederlanders die zich afvragen of dit nou allemaal nodig was..die pracht en praal. Zelfs vanuit de kamer kwamen er vragen over….., maar goed, we zullen wel achterlijk zijn….;)