Ach ja dat kan natuurlijk ook :D

• Becca

Bern@dette Schreef:

——————————————————-

> En aangezien botontkalkig bij mij in de familie

> voorkomt is mij dit advies ook gegeven Paul maar

> of ik het lekker vind (:P) maar ja wat moet moet ,

> groetjes Bernadette

Het moet dus helemaal niet Bernadette.

Calcium wordt alleen opgenomen met hulpstoffen. Voor de opname van kalk is het een voorwaarde dat vitamine D en magnesium aanwezig zijn. Vitamine D vergemakkelijkt de opname van andere mineralen zoals fosfor, selenium en boron, die ook nodig zijn voor de opname van calcium. Magnesium is nodig om calcium te absorberen en goed te gebruiken in je lichaam. Zonder of te weinig magnesium en vitamine D vindt er geen opname van kalk plaats en kun je je botten niet voeden. In voedsel kan wel veel kalk zitten, maar als er geen hulpstoffen aanwezig zijn, neemt je lichaam het niet op.

Bronnen van calcium

groene bladgroenten, kool, broccoli, alfalfa, peulvruchten en granen. Melkproducten zijn arm aan magnesium en fosfor, dus opname van kalk uit melkproducten is erg moeilijk voor je lichaam. Het heeft weinig zin om veel melkproducten te drinken en te eten: je kan de kalk niet opnemen! Melk drinken tegen botontkalking is een mythe.

Bronnen van magnesium

Groene bladgroenten, appels, noten, vijgen, maïs en zaden, zeewier (kelp), alfalfa, soja en gierst.

Bronnen van vitamine D

De zon op je huid en buiten zijn. Dan neem je vitamine D op.

De cafeïne in koffie, cola en thee onttrekken calcium aan de botten, evenals suiker doet. Je plast het calcium uit en verdwijnt in het riool. Dus ga vooral warme melk met suiker drinken! Schiet lekker op.

Becca

(kan het niet laten om tegengas te geven tegen Paul's melkpromotie.)

• decency

goed van je dat je er (redelijk) positief tegenover je operatei staat. Ze zullen het tenslotte niet voor niets doen. En je hebt 3 kinderen, als je geen kinderen zou hebben zou het waarschijnlijk anders zijn. Veel vrouwen voelen het toch als een stukje vrouwelijk heid, wel denk ik dat als je op een natuurlijke manier in de overgang komt, je er anders mee om gaat dan wanneer het “gedwongen”moet maar dat zal per persoon ook verschillend zijn. Evengoed wens ik je erg veel sterkte, het lijkt me een flinke operatie.

• anna.m

Gewoon maar over je heen laten komen ,ga geen troep slikken (stelt de overgang alleen maar uit ) het gaat uiteindelijk allemaal over .

Verder zou je eens een kijkje kunnen nemen op het forum http://www.vrouwenovergang.nl/ wellicht heb je daar wat aan ) .

groet anna.m

• Bern@dette

Mooi Becca ,

Bedankt voor je uitleg .

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen echte melkdrinker ben . Oké chocolademelk weer wel maar daar wordt je weer te dik van …. zegt men . En zo zijn er een helehoop van die dingen waarvan je het kaft van de koren moet scheiden , groene groenten , appels , zonlicht krijg ik voldoende . Bedankt voor de toelichting , groetjes Bernadette

• Bern@dette

Dat is natuurlijk zo iemand die door omstandigheden gedwongen wordt om de baarmoeder weg te laten halen voordat er kinderen zijn of iemand die die periode achter zich heeft gelaten is nogal verschillend .

Als je op internet googleld en leest over de psychische problemen van vrouwen in de overgang kom ik toch ook veel info tegen over de laatste groep .

Vrouwen tussen de veertig en zestig in die afstand moeten nemen van een periode van zwanger kunnen zijn en definitief niet meer … schijnt bij sommige hard aan te komen bij mij beslist niet , groetjes Bernadette

• Bern@dette

Bedankt Anna ,

Nee hoor ik ga geen troep slikken dat mag ook niet i.v.m bloedverdunners .

Laat het ook maar gewoon gebeuren , bedankt voor de link .

Ik ga eens even erna kijken , groetjes Bernadette

• Patricia

Grrrrr zit ik heel verhaal te tikken hup alles weg…

Dit keer verkorte versie ;)

Det laat je vitamine's eens controleren vooral de D en de B's

en vraag de waardes op helaas weten artsen maar heel weinig over tekorten

maar deze kunnen zeker de overgangsklachten veregeren en veroorzaken ook osteoporose

Ik ken iemand die neemt Famosan Overgang en heeft er veel baat bij maar helaas hoor je ook vaak dat het tijdelijk is

Maar zij neemt het al weer een tijdje

Sterkte….

Tries

• serine

ik ga even ezelinnen melk pleiten…heel goed voor de algehele weerstand :D

• An

Gedwongen is deze operatie niet, maar er zijn geen andere optie's.

Als ik geen kinderen had, dan had ik de hoop nog lang niet opgegeven en desnoods tot mijn 40e deze pijn (die ik nu heb) verdragen. Maar nu is het (baarmoeder) voor mij een ding wat zijn nut heeft gehad. Ik heb bij deze operatie alleen maar heel veel te winnen. Vandaar dat ik er redelijk uchtig over ben. Natuurlijk is het een zware operatie en 6 weken nietsdoen zal een hele beproeving zijn… maar daarna ben ik weer als nieuw ;)

En… ik kom nog niet in de overgang, hoor, want ze laten mijn eierstokken gewoon zitten.

Ze hebben wel (een tijd geleden) gedacht dat ik vervroegd in de overgang zat. Alle klachten leken daarnaar te wijzen. Maar achteraf bleek dat weer niet zo te zijn. Nu ben ik alweer een paar jaar verder en is het einde van de ellende eindelijk in zicht… dus ik kan niet anders dan positief zijn… toch ? :)

• An

Moet je ook maar willen… om op die leeftijd nog kinderen te krijgen.

Ik denk wel dat je het na een bepaalde tijd moet laten rusten.

Ik zeg niet dat je het dan moet opgeven en helemaal vergeten, maar ik denk dat het dan een plekje moet krijgen om verder te kunnen gaan met je leven. Anders heb je helemaal geen leven meer.

Ik denk dat psychische problemen niet zozeer liggen bij het feit dat er een stukje “vrouwelijkheid” wordt afgenomen als wel aan het feit dat deze vrouwen sowieso al gevoeliger zijn voor psychische problemen.