Irritatie

• Sandy

Nee jij niet. Jij maakt er geen wedstrijd van…en jij moet ook niet weglopen, want jij bent WEL leuk

(om jezelf vreselijk voor aap te zetten en uitgelachen te worden om gefrustreerd gedrag jegens mij..heerlijk al die aandacht:D…..;-))

San

• Sandy

Hm, tot het jou vijver is die door eens straat kat voor een paar honderd euro vis wegvreet..eens zien hoe tolerant je dan nog bent. Eens zien hoe tolerant je buren zijn, als je kinderen alles slopen. Eens zien hoe tolerant de achterbuurman is, als hij voor de zoveelste keer van zijn vrouw op zijn donder krijgt omdat hij met strontpoten in de keuken staat. Tolerant zijn is mooi, maar bij jezelf te rade gaan dat sommige dingen meer dan vervelend zijn voor je buren is geen foute keuze, evenals inzien dat niemand last hoeft te hebben van jou huisdieren en kinderen.

San

• serine

>:D<

ik besteed mijn tijd graag aan jou…

gewoon gezellig…lekker lachen…

gewoon je weet wel….;)

• smurfke

Weet je zeker dat katten die karpers vangen trouwens ?

En ook al betalen mensen kattenbelasting, dan nog krijg je daar je koikarper niet mee terug.

• paul

met warm weer zijn de mensen ook wat prikkelbaarder.

Vooral in de stad : alles staat open, en je kunt alles horen.

Gewoon ff rekening houden met elkaar : muziek niet hard, niet hard roepen e.d.

Kan me best voorstellen dat mensen zich soms ergeren .

• serine

ja dat tikte ik eerder al…mensen wonen te dicht op elkaar.

daar komt het van.

• serine

dat niet….maar men hoopt dan dat iedereen zijn katten binnen houd…

wat dus niet gebeurd want men betaalt er immers toch belasting voor? ;)

dus inderdaad het zal niks schelen…

nee hoor ik blijf toch voor het idee van mijzelf…..onder stroom zetten die vijver…dan laat dat kreng het voortaan wel.

• Bern@dette

Ja , ik weet het zeker …

Eerst kon ook een reiger erbij maar mijn tuim is op twee meter hoogte overspannen met netten , een reiger wil ten alle tijden een vluchtweg hebben , dat kan nu niet meer .Bij diverse buren is de vijver leeg gegeten door een kat , niemand weet waar het beest thuishoort .

Dat klopt dat ik mijn koi niet terug krijg . Het gaat mij vooral om de ongelijkheid een kat heeft vrij spel , een hond niet . Beide veroorzaken overlast , gr Bernadette

• Sandy

Precies Paul, ik dus ook. Ik heb geen last van andere mensen die overduidelijk “leven”. Als de buren een badje op hebben staan voor hun vier kinderen, en daarbij nog een hoop vriendjes uit de buurt, heb ik geen last van kinderstemmetjes. Een hond die blaft omdat er aangebeld wordt, sjah..tis een hond. Een feestje bij de buren omdat er een jarige in huis is, moet af en toe kunnen. De auto even rapareren voor de deur, daar moet men niet over zeiken.

Maar overlast bezorgen, dat is net even wat anders. Zeker als je dicht op elkaar zit, moet je rekening met elkaar houden.

San

• smurfke

Dan vermoed ik dat het een verwilderde kat is, het beest heeft waarschijnlijk erge honger. Een doorsnee huis, tuin en keukenkat die goed verzorgd wordt, en op tijd eten krijgt, zal niet snel zo,n groot beest uit een vijver proberen te vangen. Je kunt via de dierenambulance vragen of ze een vangkooien willen neerzetten, zeker als de hele buurt klachten heeft. Ze zetten kooien neer als men vermoedt dat het inderdaad om zo,n verwilderd verwaarloosd dier gaat.

Mijn ouders die in een polder woonden, hadden ook vaak te maken met dit soort katten, schuwe rakkers, heel zielig eigenlijk. Ik heb zo,n wilde kat wel eens met een volwassen haas zien slepen. Mijn moeder voerde deze katten , zeker de moederpoezen, als ze een nest jongen hadden. Toen mijn ouders moesten verhuizen, en de “aanloopkatten ” dus geen eten meer kregen, zijn ze gevangen door de dierenambulacedienst. Ik zou eens informeren of ze dat nog steeds doen.