intressant !

• Patricia

Nou Paul dat is toch best apart, want de kalf gaat nogmaal gesproken na 3 a 4 dagen weg bij de koe na dat het eerst de biest heeft gehad

en dan kijgen ze kunst melk (melkpoeder uit pakje) en na 4 weken opfokkorrels

Pas nog op de PIEPPPPPP boerderij geweest en was een vraag van mijn zoon aan de boer..

Gr Tries

• paul

bij 50 procent van de melkveebedrijven, of nog meer, krijgen de kalfjes na de biest gewoon koeienmelk.

Gelukkig kan ik jullie onwetendheid een beetje bijspijkeren (:P)

En kunstmelk is inderdaad gewoon melkpoeder.

• Channah

En bij dat grootste aantal van die 50% - een percentage dat ik overigens uiterst discutabel acht - krijgen de kalfjes de moedermelk niet via hun moeder. Zoals Tries zei worden ze na hun geboorte snel van hun moeder gescheiden. De stiertjes gaan er het eerste aan: dat levert immers niets op. Weg ermee, naar het slachthuis. De koetjes waarvan productie verwacht wordt mogen blijven leven: als melkfabriek. Totdat ze niet meer genoeg melk geven, dan worden ze ook vermoord.

Gatverdamme!

• paul

ach, slachten en moorden vind ik net iets anders.

Dus als een tijger een reebokje dood om op te eten , noem je dat ook moorden ?

• Channah

Een tijger doodt om te overleven. Een boer moordt - laat moorden - uit winstbejag.

• Patricia

Geen ontwetenheid Paul, want ook ik wil graag weten waar iets vandaan komt en hoe…

Dus gaan we naar de open boederijdag, en stellen we vragen..

Ik ga heus niet zeggen dat ik zelf nooit geen melk produkten gebruik maar ik ben wel van mening dat we in nederland een beetje zijn doorgeslagen

Dat 50% van de boeren na de biest echte melk geeft aan de kalf 8-)

Ik zeg toch kunstmelk = melkpoeder oplossen in water,

wat ook wat sommige moeders weer aan baby geven omwat voor reden dan ook of speciale als blijkt dat er spraken is van koemelk allergie

• paul

Nee hoor, wij laten dieren slachten, omdat mensen willen eten.

Niet allemaal, maar toch willen de meeste mensen wel eten . (:P)

En winst, nou op het moment zijn er maar weinig boeren die winst maken. :(

Als je dat moorden wilt noemen, nou dat moet je zelf weten, maar moorden is toch iets anders.

Je bent ook niet verplicht om te eten, en wat je eet moet je zelf weten, zal mij een worst wezen :)-D

• Patricia

Nou Channah dat is ook een manier van overleven, wat al eeuwen oud is een mens moet ook overleven

En een mens kan niet totaal zonder zuivel

Ik respecteer jouw manier van leven, maar moord kan ik het niet noemen wel als de beesten worden mishandeld enzzzz

• paul

toch nog een leuke discussie op een zwoele zomeravond B)

• Channah

Er is genoeg voedsel waarvoor dieren niet gedood hoeven te worden. Dus mensen die willen - moeten - eten kunnen eten.

Zonder dat er dieren voor vermoord worden. Zonder dat babydieren van hun moeder gescheiden worden en in een soort kistjes leven. Zonder bio-industrie. Zonder de pijnlijke en vaak ontstekingen veroorzakende oormerken. Zonder …… ik kan nog wel even doorgaan. Tegen dovemansoren gezegd, want jij hebt gekozen voor een beroep waar al die gruwelen nu eenmaal wel aan de orde zijn. Jouw keuze, maar mijn recht om mijn mening daar tegenover te stellen.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.