intressant !

• Patricia

Bang??!! hoop dat geen ander het moet onder vinden het is een waarschuwing

http://www.vegetarisme.be/index.php?option=com_content&view=article&id=105:wat-iedere-veggie-moet-weten-over-b12&catid=56:nutritioneel&Itemid=90

http://www.animalfreedom.org/paginas/informatie/B12.html

kruidvat? als je echt je gezondheid lief is tjaaaa lees de bijsluiting heeeeel goed…. Goedkoop leuk, maar heeel vaak duur koop…

• iso

Daar wil ik even aan toevoegen dat van de B12 tabletten maar een miniem deel kan worden opgenomen en je deze dus in hoge dosis moet slikken.

Niet verkrijgbaar bij het kruidvat maar bij een reformhuis.

Mensen met een tekort of een opname defect van B12 moeten hiervoor nu meestal nog om de zoveel tijd een injectie halen.

De medische term voor tekort aan B12 is Pernicieuze Anemie oftewel kwaadaardige bloedarmoede.

Het is zeker zaak om een tekort van B12 niet te onderschatten,bij onverklaarbare neurologische-, vermoeidheids- of psychische klachten

altijd bloedprikken op vitamine B12 (beter is op Actief-B12)

Ik ben ook eerder een voorstander van bewust omgaan met voeding, of dat nu melk of vlees is.

Onze voorouders hebben door de eeuwen heen uit ondervinding deze wetenschap ontwikkeld, zou toch raar zijn indien dat nu allemaal niets waard zou blijken te zijn.

Ik vind een glas melk of chocomelk op zijn ook gewoon lekker net zoals een stukje vlees.

Iso

@ Tries

Heb jij ervaring met tekort aan B12 ?

• Sandy

Waar denk je dat die kruidvat dingen zo mooi van glanzen??

juis..dierlijke vetten;)

• Sandy

Juist.

Te kort aan vitamine B kan tot psychoses lopen, daar moet niet zelf mee gaan huishouden.

San

• Sandy

Meer moeite?:S

Tegenwoordig kun je praktisch overal wel dierproefvrij producten kopen. Zelfs bij de Aldi zag ik laatst dierproefvrije zeep liggen bv…… Kost niet zoveel moeite, gewoond e juiste zaak in lopen, en even naar vragen. Net zoals je tegenwoordig niet naar een biowinkel moet om bioproducten te kopen. Kan gewoon bij de supermarkt op de hoek, en daar kun je ook dierproef vrije shampoo kopen.

San

• Sandy

Mensen zijn net varkens Paul…we eten alles. Vanaf de oertijd al…..;)

• Patricia

Ja Iso, ik had zelf 2 jaar geleden een ernstig te kort door een opname stoornis

en dus levenslang injecties…

gr Tries

• wana

b12 zit toch ook in noten? en in alfalfa?

Ik ben niet gedisciplineerd genoeg om geen vlees te eten en soms heb ik er gewoon trek in.

Biovlees krijgt wel de voorkeur,liever wat goeds en wat minder.

Niet alles is dierproefvrij hier..ik let er te weinig op.

• paul

dat klopt, genetisch lijkt een mens ook veel op een varken

• Sandy

Ik hou niet van vlees. Buiten de bio industrie, de smaak etc, is vlees ook een natuurlijke “oudmaker” net als roken en alcohol. Ik ben een viseter, en een groente eter. De discussie over discipline wat betreft veganisme, vegetarisme moet wel beperkt worden.

Ik zie namelijk steeds meer mensen producten kopen die de maag vullen, ipv dat ze goed voeden. Armoede maakt namelijk dat mensen steeds minder “goed” kunnen eten. Wij halen melk in een dorpje verderop in glazen flessen. Ja, die melk is lekkerder en beter en gezonder. Maar ook de helft duurder dan de melk van Appie H.

Mooi als je hart voor dieren hebt, als je niet van dieren kunt houden, kun je volgens mij ook niet van mensen houden. Maar mensen voelen zich vaak aangesproken, soms is producten principieel NIET eten, veel en veel duurder als dat je het WEL zou eten….

San

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.