Wat lezen/lazen we?

• Channah

De stijl van Heleen van Royen spreekt mij inderdaad niet aan. Waar nog bijkomt dat ik het een enorme rotstreek van haar vind wat ze indertijd met de Amsterdamse wethouder Rob Oudkerk heeft geflikt. Niet dat ik zijn escapdes goedkeur, maar de sensatiegeile manier waarop mevrouw Ven Royen, toen nog een nietszeggend columnschrijfstertje, dit naar buiten heeft gebracht vind ik zum kotzen. Het heeft haar geen windeieren gelegd, en daar was het haar waarschijnlijk om te doen. Tja…..

• Channah

Dat zijn de titels van het tweede en het derde deel van de Madelief-serie. Kleine correctie waar het de titel van deel 3 betreft, die luidt: ‘Grote mensen, daar kan je beter soep van koken’.

• Sandy

Yep die. Helemaal goed hoe kleine dingen in een kinderleven als een compleet avontuur worden neergezet. Overigens lasik alskind ook graag boeken als “Kruimeltje”, “Alleen op de wereld” en reeksen zoals “de vijf”. Boeken als “Christiane.F”, “Het verotte leven van Floortje Bloem” , “de moeder van David S” en “Jan Rap en zijn maat” kwamen later, in mijn tienerjaren.

Het laatste boek wat ik echt gelzen heb, wat echt aandacht vergde, was “Twaalf wilde zwanen”, van Starhawk en Hilary Valentine. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar de rust niet meer voor heb. Wel lees ik de krant (haal ik op bij de buuv) en tussendoorboekjes zoals Kluun's “Komt een vrouw bij de dokter”, en Suzan Smith's “Heks”.

Het mooiste boek is voor mij “Het grote pipi langkous boek”.

• Sandy

Dat had hij zijn kop moeten houden, en geen haantje moeten spelen met zijn “stoere” praatjes.

San

• Channah

Neemt niet weg dat het niet netjes was van Heleen.

• Sandy

Sjah…..wie is er dan zo dom om dat tegen een onbeduidend “columnschrijfstertje” te vertellen.

Had hij op zijn klompen na kunnen gaan. Ik persoonlijk denk dat Heleen het type vrouw is wat mannen een beetje van het apropos af kan brengen. In deze is dat heel goed gelukt. Netjes of niet, de nette heer uit hangen terwijl je dat niet bent vind ik ook niet keurig.

De boeken van Heleen vind ik trouwens niks aan.

San

• Channah

Neemt nog steeds niet weg dat het niet netjes was van haar.

• paul

tja, maar wat ze er mee bereikt heeft is dat niemand haar meer wat in vertrouwen zal vertellen. 8-)

• Channah

Wat ze ook bereikt heeft is dat ze op deze ordinaire manier naam als schrijfster heeft gemaakt. En haar boeken verkopen goed………

• Sandy

Steengoed zelfs. Ze is geen psychologe, het was geen goede vriend van haar, dus hij had het na kunnen gaan. Nogmaals, had hij niet van slag moeten raken, en haantje gaan spelen.