Wat lezen/lazen we?

• Aster

Ik ben wel eens benieuwd wat we hier zoal lezen/lazen.

Ik lees nu de Viva, Flair en af en toe de Libelle van mijn moeder.

Dure tijdschriften vind ik gewoon zonde om geld aan uit te geven!

Vroeger lazen we (nijn zusje en ik) de Donald Duck, Tina en later Fancy,

en die heb ik nog heel lang gelezen want ik vergat die steeds op te zeggen.

Oh ja, het Barbie magazine las ik ook nog, en daar heb ik ooit ingestaan

voor een penvriendin. Helaas is het schrijven wel een beetje verslorderd…

Welke bladen lees/las jij?

x Amber

• Sandy

De Linda en de Viva.

Vroeger de Tina en de “Club”.Eigenlijk zijn er maar twee soorten bladen die ik niks vind, roddelbladen, en magazines die over opvoeden en kinderen gaan blegh…(ouders van nu, jonge meisje etc).

Ik heb niet in de “Barbie”gestaan, wel in de “Linda!”

San

• smurfke

Damesblaadjes, en erger nog, roddelbladen, vind ik eerlijk gezegd nogal slaapverwekkend, dus die lees ik niet. Tijdschriften over natuur(kunde) kunst en cultuur weer wel. Maar ik lees voornamelijk kranten en boeken.

• Aster

Club ken ik eigenlijk niet.

En verder lees ik ook nog vakbladen van de supermarkt (zoals Distrifood en Food Magazine)

Beetje saai soms, maar je blijft wel een beetje op de hoogte.

Roddelbladen interersseren me ook niet echt, soms lees ik ze in een wachtkamer enzo.

• Channah

Kranten: NRC en Trouw, en het wekelijkse buurtblaadje.

Tijdschriften: voornamelijk de uitgaven die behoren bij een lidmaatschap, zoals bijvoorbeeld het Genootschap Onze Taal, het Genootschap Amstelodamum, Vrienden Oude Muziek, de Hortus Botanicus, Artis, en daarnaast een aantal abonnementen zoals Ons Amsterdam. Boekenpost, VPRO-gids, een heel enkele keer koop ik deen los nummer van een tijdschrift, zoals bijvoorbeeld Hollands Diep.

En verder: héééééééél veel boeken: Nederlandse literatuur en poëzie, en over onderwerpen waar ik in geïnteresseerd ben, zoals literauur en poëzie, muziek, beeldende kunst, architectuur, geschiedenis etc. etc. etc.

En natuurlijk de vakliteratuur, hoewel ik dat thuis zo veel mogelijk probeer te beperken.

• petracs

Amber Schreef:

——————————————————-

> Ik lees nu de Viva, Flair en af en toe de Libelle

> van mijn moeder.

> Dure tijdschriften vind ik gewoon zonde om geld

> aan uit te geven!

> x Amber

Vind je de Viva en Flair dan niet onder ‘dure tijdschriften’ vallen? Ik vind het veel geld voor wat er in staat en koop ze dan ook nooit, maar krijg ze af en toe van vriendinnen. Na het lezen geef ik ze dan uiteraard ook weer door. Ik ben benieuwd hoeveel keer zo'n blad eigenlijk gelezen wordt.

• Sandy

“Club” is ook voor jou tijd. Was een maandblad. Later werd dit de “yes”. De Linda is megaduur. Mee eens. Daarom koop ik het blad om de maand, de andere maand is mijn vriendin aan de beurt. De Viva lees ik niet wekelijks, als er wat leuks instaat, neem ik hem mee uit de supermarkt. De Viva verdwijnt meestal na een tijdje. De Linda wordt ook gelezen door mijn dochter, en die bewaart de Glossy's. Die ze dan weer af toe uitleent aan vriendinnen.

San

• Aster

petracs Schreef:

——————————————————-

Vind je de Viva en Flair dan niet onder 'dure

tijdschriften' vallen? Ik vind het veel geld voor

wat er in staat en koop ze dan ook nooit, maar

krijg ze af en toe van vriendinnen. Na het lezen

geef ik ze dan uiteraard ook weer door. Ik ben

benieuwd hoeveel keer zo'n blad eigenlijk gelezen

wordt.

In vergelijking met dikke glossy's vind ik de prijs nog wel

meevallen, vooral als je een abonnement hebt.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je er zelf voor uit

wil geven.

Abonneren heeft het nadeel dat je aan 1 blad vastzit,

en los kopen kan je elke week uitzoeken,

• Aster

Boeken lees ik ook wel vrij veel,

maar liefst geen studieboeken meer!

Ik wil een lekker kunnen ontspannen als

ik een boek lees.

Soms lezen jongerenromans (als je die

zo mag noemen) wel lekker vlot.

Mijn laast gelezen boeken o.a.

Godin van de Jacht - Heleen van Royen

Het Geheim - Anna Enquist

Het Lelietheater - Lulu Wang

Replica - Marilyn Kate

en van de ‘jongerenboeken’:

Sofie Filmster

en

Iris Fotonodel

beide laatste zijn va dezelfde serie

• Channah

Hoi Amber,

Heel normaal dat je een tijdje geen studieboeken wil lezen. Daar zit toch een beetje het ‘moeten’ van school in, en dat is niet leuk. Maar ik denk dat als je je op een bepaald ogenblik ergens voor gaat interesseren, dat je dan toch wel weer zo'n ‘studieboek’ ter hand neemt.

Van jouw lijstje heb ik alleen ‘Het Geheim’ van Anna Enquist gelezen. Ik moet zeggen: met gemengde gevoelens. Uiterst knap geschreven, maar ook nogal vermoeiend qua stijl. Misschien moet ik het over een paar jaar weer eens lezen. Wat vond jij ervan?

Wat de jongerenboeken betreft: daar ben ik niet meer zo van op de hoogte als vroeger. Ik heb 20 jaar in de Openbare Bibliotheek gewerkt, en in die tijd (1977-1997) kwamen die jongerenboeken op. Ik vond dat een goede en interessante ontwikkeling.

Ik las dat je 24 jaar bent. Dan heb je hoogst waarschijnlijk ook de (kinder)boeken van Guus Kuijer, onder andere de Madelief-boeken, gelezen. Die vind ik zo geweldig dat ik ze allemaal heb aangeschaft. Zijn boeken voor volwassenen trouwens ook.

Groeten, Channah