ik vertrouw mijn vriend niet helemaal

• viviane

Hoi

Ik lees over trouwen met iemand van een andere cultuur

Ik denk eerder aan gelijkheid man en vrouw dus dat is respect voor elkaar en daar beginnen alle relaties mee

Man /vrouw Kind/ ouder Werkgever/Werknemer of ieder van ons die een andere mening respecteert daar begint het mee naar mijn gevoel

En zoals in bepaalde landen, culturen,godsdiensten de vrouw niks te zeggen hebben blijven met dat probleem zitten

Neemt niet weg dat er misschien vrouwen zijn dit anders ervaren en er zich kunnen in schikken (Ik niet)

Ik denk dat sommige vrouwen een laag zelfbeeld hebben en dat dit dan pikken

In onze westerse samenleving ken ik ook mensen waar de man al eens naast het potje plast (vreemdgaan) en de vrouw dit tolereert uit angst om haar man niet te verliezen

Ik denk niet altijd dat dit cultuur gebonden is maar met respect voor elkaar

Mochten we dat meer doen zou er misschien ook minder oorlog zijn denk ik

Viviane

• Hyperactief A-P

In onze westerse samenleving ken ik ook mensen waar de man al eens naast het potje plast (vreemdgaan) en de vrouw dit tolereert uit angst om haar man niet te verliezen Aldus: viviane.

Omgedraaid komt ook voor viviane, vreemd gaan is niet alleen aan mannen voorbehouden.;) Voor de rest mooi gesproken. Groetjes v Hyperactief A-P.

• esmee

Hoi mijn gebruikersaccount was geblokkeerd ofzo iets maar ik heb een nieuwe aangemaakt, ik ben het maud71 /esmee

Allemaal nog dank jullie wel voor de verschillende reacties, we zijn er niet uitgekomen en het gaat slecht, hij ontkende zijn gedrag en ik heb het gedaan,hij kan niet eens communiceren alleen miaar het slachtoffer spelen terwijl ik niet eens wat hoef te doen. ik las dat er geschreven is over onze afkomst en de eventuele daarbij horende taferelen, ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dat zou kunnen beschrijven het is een gevoelskwestie het zat er bij lange periode niet zo duidelijk in en nu weet ik nog steeds niet altijd of het iets typisch turks is of dat het zijn karakter is, vele mannen van turkse afkomst zijn helemaal niet zoals mijn vriend zie ik bij zijn familieleden bv maar zijn gewoon vriendelijke mensen,mijn vriend heeft vaker een probleem met het aardig kunnen zijn regelmatig hij weet niet hoe hij iets goed moet maken en komt dan asociaal over tegen mij of soms tegen anderen bv familie of moeder. ik ben geen moslim mijn vriend wel, we hebben het erover gehad maar we vonden het niet echt van belang ,ik vond vroeger dat mn vriend en ik respectvol met elkaar omgingen dat is zo'n beetje veranderd sinds hij mij officieel aan zijn familie heeft voorgesteld. waar zijn moeder een hele grote invloed op hem heeft..ik denk dat hij mij niet meer aantrekkelijk vind en dat hij meerdere vissen in de oceaan ziet, weetje voor mij is hij mijn grote liefde ik was zijn dromvrouw en nu ben ik zijn nachtmerrie geworden, ik weet dat hij van me walgt en ik weet niet waarom en wat ik heb misdaan en dat het ooit zover heeft kunnen komen,groetjes esmee

• esmee

ps dat het in zo een korte tijd zover heeft kunnen komen ,esmee

• Da-Is

Lieverd als hij van jou walgt dan weet je toch genoeg, hoe diep wil je voor hem zinken. Zet er een punt achter en laat zien dat jij sterker bent dan hij denkt, zo houd je de eer aan jezelf.

Überhaupt alleen al het woord “walgt” sorry maar daar kan ik helemaal naar van worden. Laat hem maar lekker gaan vissen naar die andere vissen in de oceaan.

• serine

hmm dit herken ik wel een beetje uit mijn verleden met mijn ex…en ineens wist ik het\

je kan nog zoveel van iemand houden,maar dat betekend nog niet dat die gene goed voor jou is.

(denk daar maar eens over na.

• serine

ja voor hem weer tien andere in de rij voor jou die jou wel verdienen…en respecteren.en die wel met je om willen gaan zoals jij dat verdiend.

waarbij jij je wel geliefd en gewaardeerd voelt…(* wat trouwens erg goed is voor je eigenwaarde ;)

• purk

lieverd, kies voor jezelf!

Als hij van je walgt, moet je daar niet blijven!

sterkte!!!

• Adnil

Liefie,

Kies toch voor jezelf.

Wat heeft het voor zin om bij iemand te blijven die van je “walgt”

Dit hier lijkt mijn verhaal wel.

Echt maak het uit en zo snel mogelijk. Bouw een nieuw leven en je zal zien dat er ook voor jou een leuke man ergens is.

Spreek uit eigen ervaring.

Neem wel deze ervaringen mee om de dingen anders te doen.

sterkte.

• Dikkertje Dap

Hoi Esmee,

Uiteraard sluit ik mij bij de anderen aan om hier zo snel mogelijk mee te kappen. Echter de praktijk wijst vaak anders uit. Je zegt dat hij jou grote liefde is, en ik heb het idee dat je je een beetje in bochten aan het wringen bent om de relatie toch nog te laten slagen. Wat in dergelijke situaties gedrag is wat je vaak ziet bij vrouwen. Dingen vergoeilijken, jezelf anders opstellen dan je feitelijk bent… in de hoop dat!!!!!

Hoelang jij nodig hebt om van hem los te komen bepaal jij zelf natuurlijk. Maar let er wel op dat je niet straks als een wrak uit een relatie komt en dat je jaren nodig hebt om te herstellen van de “vernderingen” die je hebt moeten doorstaan.

Ik herken de verhalen, ook van de andere meiden hier. Het lijkt wel alsof we allemaal zo'n ervaring wel is hebben gehad helaas, ik heb het jarenlang laten doorsudderen en toen door een lullig iets barstte de bom. Dit is nu ruim 15 jaar geleden, en ik heb er helemaal geen last meer van in mijn functioneren, ik ben dolgelukkig en iedere dag nog verliefd op mijn vriend, maar in mijn dromen waar ik geen halt aan toe kan roepen heb ik er nog steeds last van. Meestal tegen de ochtend en net als vanmorgen kon ik mijn nachtmerrie weer zo voor de geest halen. En dat zou ik je eigenlijk willen besparen Esmee…….

Wens je veel wijsheid toe in deze lastige keuze en alle goed bedoelde en welgemeende adviezen.

Liefs DD