ik vertrouw mijn vriend niet helemaal

• Da-Is

Weerzin opwekken?

Meisje wees wijs en wees klaar met het verhaal.

Zeg hem duidelijk dat jij boven het wantrouwende wil staan en dus niet in een neerwaartsespiraal wil zakken. Vertrouwen is DE basis van een relatie. Als je zo op jouw manier een relatie wil volhouden dan gaat dit ten koste van jou, is dat het waard?

Ik leef mijn leven met een maatje die dit ook doet, we doen veel dingen langs elkaar heen maar zijn wel maatjes, ik weet niet alles wat hij doet maar wel heel veel en zo ook vice versa. Niet alles hoeft verteld te worden maar essentiele dingen voor de basis van een relatie vertel je uiteindelijk wel, dat blijkt dus de basis te zijn. Het kan werken maar dan moet je wel van 2 kanten willen dat het werkt.

Een relatie werkt als er echt vertrouwen is, als dit weg is is het klaar.

• charlene

Gewoon recht op de man afvragen ga je vreemd ,En als je hem heel goed kent zie je het aan zijn houding worden zenuwachtijg.Ect ect.En dan niet thuis komen slapen een half verwijderd van.Ik zou dit heerschap een goed onder de loep nemen,Als je hem nu al niet vertrouwd hoe moet dat verder dan.En dan dat dominante gedrag moet je zeker niet pikken je ben zijn hond niet.nee ik zou hier ff goed over nadenken verder moet je het natuurlijk helemaal zelf weten maar er zit volgens mij een vette adder onder het gras.

• Desiree2

het gedrag is typisch van hem, wat bij heel veel turkse mannen voorkomt, ik zeg altijd dat sommige culturen echt niet samen gaan en dat geld met name voor islamitische culturen met westerse culturen , tja tis niet anders

• Moira

Tja als het vertrouwen weg is, waar is je relatie dan op gebaseerd?

Groet, Moira

• Dikkertje Dap

Jeetje Dees,

Mijn eerste gedachten durf jij hier zomaar neer te zetten,…….

Ennuh, ik vertrouw altijd op mijn vrouwelijke instinct en die heeft me nog nooit in de steek gelaten. Zodra dingen je gaan “opvallen” …….. dan kun je er bijna vanuit gaan dat er iets niet helemaal snor zit.

Signaleer die dingen voor jezelf en loop er niet aan voorbij onder het mom van “ ik zie spoken ”. Want dat is niet zo.

Sterkte DD

• Desiree2

ja moossie dat durf ik hier neer te zetten omdat ik er van overtuigd ben, natuurlijk heb je uitzonderingen die de regel bevestigen.

• wana

Voor mij is een relatie op de eerste plaats je ‘thuis’.

Daar waar je gewoon vragen kan stellen, zeggen wat je niet leuk vind en het gewoon fijn is om samen te zijn.

Als er geen vertrouwen is maar vele twijfels zit het niet goed volgens mij.

Het ‘blijven slapen-verhaal’is twijfelachtig. Eigenlijk vind ik het bizar dat ie ook nog kwaad werd en zou dat niet pikken. Je stelt gewoon een vraag,hij doet raar en klinkt niet als een steun en toeverlaat in je leven.

Volgens mij voegt deze man alleen zorg,twijfel een rotsfeer en onzekerheid toe aan je leven.

Als mijn vriend zou ik zoiets niet willen, ik zou veel meet team-gevoel willen en respect.

• Dikkertje Dap

Ik kan niet anders dan mij bij jou aansluiten Dees…… hoe vervelend het ook is om dat zo zwart op wit te zetten…… Het was het eerste dat in mij opkwam, maar ik ben nogal voorzichtig met dat soort dingen, want eigenlijk zeg je een hele hoop als je zegt dat culturen niet samenkunnen. Lastig onderwerp, ….. maar goed, ik ben dus niet de enige die zo denkt. Zou het graag anders zien, maar het zij zo.

Inderdaad uitzonderingen daar gelaten.

Liefs moosssieee

• vrouwen.startpagina.nl

Maud 71

Kwam met een vraag hier van vrouw tot vrouw , niks meer … niks minder .

Gezien de gevoelige kant die de discussie nu op gaat zou ik vriendelijk willen verzoeken om bij het uitgangspunt van de discussie te blijven ,groetjes , het moderatieteam

• Desiree2

ja dat is juist, maar ook zegt ze dat HIJ Turks is en ZIJ half Indisch, dus dat heeft zeker ook met de relatie te maken dunkt mij, had zij dit niet vermeld was niemand er op gekomen maar het mag toch alom bekend zijn dat veel, niet allemaal, Turkse mannen een grote macho instelling hebben, ga maar eens kijken in een grote stad als Istanbul, waar ik, mind you, zeker al meer dan 15 keer ben geweest, dat macho gedrag is ook een deel van het Turks mannen gedrag, sommigen gaan veel alleen op stap, ook wanneer ze een gezin hebben, ook in hun thuisland, ze zitten in mannen koffie/theehuizen, enfin hun leven speelt zich veel af buiten hun huisdeur, ze komen thuis om te eten en gaan vervolgens naar hun mannelijke vrienden, zo leven Hollandse mannen niet, dus daar zit een groot verschil en als je een intieme relatie begint met een in dit geval Turk moet je ook van te voren op de hoogte zijn van de verschillen in mentaliteit en gewoonten op allerlei gebied en ik zou niet weten waarom dit niet benoemd mag worden in een discussie, ik heb er een bloedhekel aan wanneer ik een gevoel krijg dat mij de mond wordt gesnoerd als iets gewoon waar is, en niet benoemd mag worden