Laat ze toch rusten... met respect

• Hyperactief A-P

Heeft helemaal niets met discretie te maken serine Bernadette, sterker nog de wet op privacy geldt helemaal niet in dit soort recherche onderzoeken. Men zal gewoon medewerking aan zo'n onderzoek moeten verlenen. Hooguit dat degeen die naar de media gelekt heeft misschien aangepakt kan worden, maar dat is afhankelijk van wat men officieel naar buiten gebracht heeft. Daarnaast blijf ik het van groot belang achten dat er niets in de doofpot verdwijnt, er zijn al teveel slachtoffers gevallen, en dit is dus het zoveelste geval waar het ernstig mis gaat door gevaarlijke symptoomonderdrukking door de reguliere zorg… Groetjes v Hyperactief

• Swartdam

Een directeur van een school Hyperactief heeft beroepsethiek , dat geld net zo goed als zijn /haar leerlingen overleden zijn op wat voor een manier dan ook .Die ethiek houd in dat men zijn /haar mond dicht houd over zaken als cijfers of waar de zoon hulp voor kreeg .

De directeur is niet de recherche en heeft dan ook geen info door te laten lekken om het verhaal nog maar smeuiger te maken . Ik ga er vanuit dat het niet de recherche is geweest die dit naar de persheeft doorgelekt .Ik vind het verachtelijk dat overal de gezichten van de twee pubers te zien zijn . Vandaar mijn koptitel laat ze rusten met respect ,gr Bernadette

• Hyperactief A-P

Een directeur van een school Hyperactief heeft beroepsethiek , dat geld net zo goed als zijn /haar leerlingen overleden zijn op wat voor een manier dan ook .Die ethiek houd in dat men zijn /haar mond dicht houd over zaken als cijfers of waar de zoon hulp voor kreeg . Aldus: Swartdam.

Ik heb je net geprobeerd uit te leggen dat bepaalde zaken die normaal onder de wet op de privacy vallen, dat bij rechercheonderzoek niet geldt Bernadette. Ik heb daar nog niet zolang geleden een discussie met iemand die hier beroepsmatig van op de hoogte is over gehad.

De directeur is niet de recherche en heeft dan ook geen info door te laten lekken om het verhaal nog maar smeuiger te maken . Ik ga er vanuit dat het niet de recherche is geweest die dit naar de persheeft doorgelekt . Aldus: Swartdam.

Wie zegt trouwens dat die directeur daadwerkelijk gelekt heeft? Ik heb heel wat reacties gelezen van wat bekenden (inclusief schoolgenootjes) van deze familie/ kinderen verklaarden, het gevaar daarbij is, dat het geen zuivere info kan betreffen.

Ik vind het verachtelijk dat overal de gezichten van de twee pubers te zien zijn . Vandaar mijn koptitel laat ze rusten met respect ,gr Bernadette Aldus: Swartdam.

Daar ben ik het 100% mee eens, welkom in de wereld van internet, waar mensen te pas en onpas in dit soort gevallen alles op het net kunnen zetten, verwerpelijk ja. Groetjes v Hyperactief

• Desiree2

je geeft me geen antwoord op mijn vraag want hoe moet overheid en semi overheid zich nu gaan mengen in prive zaken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Swartdam

http://www.nu.nl/algemeen/1969338/overleden-jongen-zwijndrecht-liep-bij-ggz.html

En ik heb je eerder uitgelegd dat de directeur dus dit tegen de pers gemeld heeft , zijn naam staat erbij . Dus herhaal ik het maar even " Een directeur heeft beroepsethiek en hoort zich in dit soort zaken waardig te gedragen en geen groot roddelbladengehalte erop na te houden . Dat was de essentie van mijn topic … niets meer ….. niets minder groet Bernadette

• Hyperactief A-P

je geeft me geen antwoord op mijn vraag want hoe moet overheid en semi overheid zich nu gaan mengen in prive zaken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Aldus: Desiree2.

Die vraag heb je in deze discussie ook niet gesteld Desiree2, je schreef dit in je eerdere posting:

HOE zou je dergelijke tragedies willen voorkomen????? Aldus: Desiree2 26-05-2009 23:53

En daar heb ik duidelijk antwoordt op gegeven. Maar de vraag die je nu steld wil ik best beantwoorden. Mijn antwoordt daarop is nee, dat zijn geen (semi) overheidstaken. De (semi) overheid moet ervoor zorgen dat de infrastructuur en het overige voorzieningenniveau voldoet, dat is hun taak. Bemoeienis zonder de oorzaak aan te pakken, leidt tot meer drama's… Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

Dat meldt de pers ja Bernadette, maar over beroepsethiek gesproken, is dier bij de huidige pers ver te zoeken. Ik blijf hierbij de open vragen stellen, wie heeft hem bij een eventuele persconferentie deze woorden in de mond gelegd, en heeft die dat wel gezegt en in welke context? Ik kan tegenwoordig van mensen die binnen zitten, heel wat zaken van een andere kant, dan de pers vermeld. Als deze man dat in deze context uit zichzelf zo vermeld heeft, dan heb je een punt als je mij aan kunt geven op welk artikel en welk punt hij die beroepsethiek overschrijd, want dat moet dan ergens vermeld staan. Misschien dat je mij naar die regel kunt verwijzen. Groetjes v Hyperactief

• Swartdam

Weet je Hyper …

Ik heb een beter idee stel dat deze met naam genoemde persoon deze verdervelijke uitspraken niet heeft gedaan maar is het uit de mouw gerold van de nog ergere gossip pers dan zou mijn inziens de persoon in kwestie de bron aan kunnen spreken en vragen om rectificatie ,ik wou het hier weer even bij laten als je het niet erg vind groetjes Bernadette

• Swartdam

Laten we niet vergeten dat de man /de vader , echtgenoot degene is geweest die de daden gepleegd heeft ,groetjes Bernadette

• Hyperactief A-P

Dat zeg jij Bernadette, en vanuit jou perceptie begrijp ik dat helemaal. Ik heb er zelf overigens geen enkel begrip voor. Als de pomphouder in een benzineauto diesel gooit dan gaat die sputteren, en is in jou ogen dus de bestuurder de schuld… Als mensen iets overkomt door alternatieve methoden waar er vele mee geholpen zijn, dan wordt de onderste steen bovengehaald, terwijl de reguliere zorg te vaak ongemoeid blijft bij soortgelijke zaken, dan heet het opeens een mislukte behandeling… Dit is niet aan rationeel denkende mensen uit te leggen. Groetjes v Hyperactief