Klusvrouwen

• maia

Aha dus toch een stuk gereedschap speciaal voor vrouwen:D

• maia

Zie je daar heb je het al ,afgeleid en te snel op het knopje gedrukt.

Maar even op het onvrouwvriendelijk te rug te komen.

Gereedschap hoeft niet fraaier versierd of gekleurd te zijn,kleiner of lichter zelfs ook niet.

Het enige probleem is de afstand tussen knop en handvat bij vele vrouwen ,als je veel werk moet verrichtten krijg je kramp in je handen.

Als iemand daar een oplossing voor heeft zou dat geweldig zijn,maar ik denk dan eerder aan een hulpmiddel voor op het apparaat.

Want mijn schuur is niet van dien aard dat er van al het gereedschap twee versies in kunnen hangen.

• decency

Dat is voor de mannen die te lui zijn om te klussen, zo kan z'n vrouw hem er elke dag aan herinneren dat er nog wat moet gebeuren in huis :)

• serine

:D:D..

• Suzan

serine schreef:

>

> je neemt wel de moeite…om zo degenerend te doen tegen onze

> sandy…

> maar niet de moeite om mijn vraag even te beantwoorden?

>

> die er immers ook al stond…toen je deze kat aan sandy gaf.

>

> http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2028&i=148768&t=148685

Was geen katten, alleen een duwtje om alles goed te lezen voor je (ver) oordeeld. En dat zelfde geldt voor jou, ik ben helemaal niet van plan om een Multitool te maken!! Ik wil een site voor alle “handige” vrouwen (vooral prof) met bedrijfskleding, schoeisel en (goed) gereedschap…….Maar denk dat ik op het verkeerde prikbord zit ;-)

• Beate

Als je nou eens een site ging maken met allemaal handige mannen met het bijbehorende gereedschap (dit bedoel ik netjes), die op afroep, met veel plezier en voor een laag prijsje de klussen komen doen…:)

• serine

omdat een vrouw beter is in multitasken zou het voor haar misschien interessant zijn een tool te hebben waarmee ze meerdere zaken tegelijk kan uitvoeren waardoor ze sneller werkt. Zo'n tool is dus speciaal voor vrouwen interessant.

(en volgens mij waren dit niet mijn woorden…..) misschien je eigen woorden eens beter gaan lezen?…

bij deze denk ik inderdaad dat je op het verkeerde prikbord zit…voor degenerende wijsneuzen is namelijk geen plek hier.

• Suzan

Auteur: Willemijn (—.cable.ziggo.nl)

Datum: 14-05-2009 11:47

Beste klusters!

Alvast excuses voor het lange bericht maar ik heb wat uit te leggen…

Ik zie dat er veel gepraat wordt over het wel of niet nuttig zijn van vrouwentools. Daar wil ik me graag in mengen!

Mijn intresse is de volgende: ik ben student industrieel ontwerpen aan de technische universiteit in Delft en ik ben momenteel aan het afstuderen precies op dit onderwerp, vrouwentools! Daarom ben ik zeer geinteresseerd in jullie mening.

Dit is wat ik tot nu toe in jullie reacties lees:

Het blijkt dat op het eerste gezicht de een aantal van jullie denken dat een tool met een kleurtje een vrouwentool wordt en dat vinden jullie onzin.

Daarnaast wordt bij een vrouwentool gedacht aan een lichtere en meer handzame tool. Verder doet een tool die mannen gebruiken prima.

Dat zijn twee duidelijke zaken. De zaken die jullie noemen zijn recht door zee en op het oog lijkt het dus zo dat er geen behoefte is aan een speciale vrouwentool.

Maar er kan ook op een andere manier naar gekeken worden:

Mannen en vrouwen verschillen fundamenteel in de manier waarop ze producten gebruiken. Denk maar aan het feit dat een vrouw eerst de handleiding gaat lezen en een man gewoon wat probeert. Vrouwen kunnen ook beter meerdere dingen tegelijk dan mannen, en mannen kunnen zich weer beter focussing op een ding. Bovendien zitten mannen en vrouwen qua bouw ook anders in elkaar: zo heeft een vrouwelijke voetballer vaker last van knieblessures dan mannelijke voetballers omdat de uitrusting niet goed ontworpen is voor hun bottenstructuur.

Wat mijn betreft wordt een powertool niet speciaal een vrouwentool doordat deze een kleurtje heeft of doordat deze lichter en handzamer is (voor mannen is dat natuurlijk ook handiger), maar doordat de tool zo in elkaar zit dat deze voldoet aan hoe een vrouw werkt en haar lichaam gebruikt.

Maar ook de manier waarop de tool gebruikt wordt aansluit bij hoe een vrouw een product benadert en begrijpt.

Dit klinkt misschien wat abstract, dus ik zal even een kort voorbeeld geven: omdat een vrouw beter is in multitasken zou het voor haar misschien interessant zijn een tool te hebben waarmee ze meerdere zaken tegelijk kan uitvoeren waardoor ze sneller werkt. Zo'n tool is dus speciaal voor vrouwen interessant.

Ik hoop dat dit interesse wekt en de discussie op een ander vlak heb gebracht. Ik zou graag een keer willen praten met vrouwen die vooral in de professionele sfeer gebruik maken van powertools, om te kijken of we samen op een goed idee kunnen komen.

Ik hoop dat jullie contact met me opnemen (williswijs@gmail.com).

Nog een fijne dag!

Met vriendelijke groeten,

Willemijn Brouwer

———————————————————————————————————————

serine schreef:

>

> omdat een vrouw beter is in multitasken zou het voor haar

> misschien interessant zijn een tool te hebben waarmee ze

> meerdere zaken tegelijk kan uitvoeren waardoor ze sneller

> werkt. Zo'n tool is dus speciaal voor vrouwen interessant.

>

> (en volgens mij waren dit niet mijn woorden…..) misschien

> je eigen woorden eens beter gaan lezen?…

>

> bij deze denk ik inderdaad dat je op het verkeerde prikbord

> zit…voor degenerende wijsneuzen is namelijk geen plek hier.

———————————————————————————————————————–

Succes met lezen en je aandoening?? (google ff degenerende!! ) Groetjes Suzan

• Petr@

Humor :D

Klasse!!!

• Sandy

JA maar jij bent man,………

Sjonge PAulus..hou je humor alsjeblieft bij je..is niet grappig namelijk:?