eigen risico?????

• Dikkertje Dap

Ik ga er dan nu maar vanuit dat ie goed verzekerd was/is…..

• purk

reken maar dat die “heli-gasten”daar een kick krijgen als ze een melding binnen krijgen!

• Paul

tja, er zitten nogal wat haken en ogen aan zo`n klim ;-)

• Dikkertje Dap

en het gaat met vallen en opstaan !!!!!!!!!

• Swartdam

En als die er niet aan zouden zitten ishet ook weer vallen geblazen en niet opstaan waarmee we met deze heldere conclusie weer terug zijn bij het begin ….. gr Bernadette

• Dikkertje Dap

Heeee Bernadette,

Jou aversie tegen deze sport is wel heel erg groot! Kan natuurlijk altijd, maar goed, ik heb een discussie hier aangezwengeld op grond van krantenberichten. Maar ik geloof best dat er veel meer dingen zijn in het leven die risico's met zich meebrengen. En ik snap sommige dingen ook niet eerlijk gezegd. Maar ik snap Purk haar reactie ook wel een beetje. Het was voor mij het OPZOEKEN van gevaar, vandaar mijn topic!!!!!!!! En daar is bergbeklimmen er EENTJE van…..

• Swartdam

Klopt , Dikkertje Dap ,

Ooit heb ik op mijn werk een ongeluk gehad met als gevolg een herseninfarct wat tot de nodige gevolgen heeft geleid in mijn leven . Ietsvan foutje bedankt .

Als ik dan dit soort verhalen lees en hoor ,het is een kick tussen leven en dood….. Dan rijzen bij mij de haren te berge , groetjes Bernadette

• Dikkertje Dap

Bernadette,

Nu snap ik je stukken beter meissie….. !!!!!! En wat jij eigenlijk wilt zeggen is dat je het leven moet koesteren en niet onnodig op moet zoeken…. Het is me heel helder en fijn dat je dit even gepost hebt. Het was niet mijn bedoeling je op die manier uit de tent te lokken. Mijn verontschuldigingen daarvoor. Mss, dat naar aanleiding van jou antwoord het begrip “eigen risico” iets anders geintepreteerd wordt. Want dat was namelijk mijn opzet……. Sorry Bernadette!!!!!

Liefs Moos (DD, dikkertje dap)

• Swartdam

Joh ,

Niks sorrie kon jij niet weten toch .

Maar inderdaad je verwoord precies wat ik bedoel .

Bij mij was het een akelig ongeluk door een heftrucker veroorzaakt . Toen ik naar 3 maanden revalideren weer mocht gaan werken. Kreeg ik het eerst olgende weekeinde daarop een herseninfarct .

Na jaren van onderzoek werd duidelijk dat ongeluk en infarct met elkaar te maken hadden . Dan sta je raar te kijken .

En inderdaad vind ik het geen echte hobbie of sport dit maar het uitdagen van elementen en natuur waarover de mens weer moet beheersen . Een oppermachtig gevoel . Dat inmiddels veel levens kost .Dus liet ik me even dankbaar uit de tent lokken ,groetjes en bedankt Bernadette

• Dikkertje Dap

Je laat je niet uit de tent lokken. Mijn topic is niet voor niets geweest!!! En ik heb begrip voor alle situaties, maar sommige dingen lenen zich nu eenmaal niet voor de mens!!!!! En dan mag je in jou situatie er vreselijk tegenaan trappen! Buiten het feit dat er trainigen zijn, voorzorgmaatregelen zijn noem maar op, de natuur laat zich niet dwingen (sorry purk). En dan heb ik het niet alleen over bergbeklimmen maar over de dingen die dagelijks gebeuren. En als je dan bereid bent een dergelijke premie te betalen dan ben je ook bereid het risico te nemen, want dat zijn dingen die van je van tevoren weet!!!!! En dan zeg je; de mensen van de heli vinden dat een kick…… daar kan ik nog wel een boompje over opzetten hoor. Wat is er een kick aan om een bevroren tot op het bot toe dode bergbelimmer naar beneden te halen?

Als je daarop kickt moet je jezelf is na laten kijken!!!!