eigen risico?????

• decency

Klopt, ik denk dat sommige mensen tijdens zo'n bergwandeling toch net even een stapje verder gaan dan eigenlijk verantwoord is, dat heeft te maken met de kick en vergeten dan het gevaar. Als je bijna boven bent en het wordt te gevaarlijk willen ze waarschijnlijk toch verder.

• Paul

1 op de 6 die naar de top van de K2 willen klimmen overleeft het niet.

Dus dat is wel een erg groot risico.

Als ze dat willen nemen moeten ze dat eigenlijk ook zelf weten,

als de gemeenschap maar niet voor de kosten opdraaid.

• Dikkertje Dap

Dank je wel Paul……. En dat is dus wat ik bedoel……. eigen risico………

• Iso

Ik denk dat daar weinig gemeenschapsgeld mee gemoeid is, minder nog dan bij een amateursporter denk ik.

Je kan een sponsor niet verbieden ergens geld voor te doneren, en gelukkig is het ook niet verboden om zelf te kiezen waar je je geld aan uitgeeft. De investeringen die aan zoiets voorafgaan alleen al zijn enorm en voor de meesten niet op te brengen.

Trouwens, risico verzekeringen bestaan al heel lang omdat er veel gevaarlijke beroepen zijn, alleen is de premie er dan ook naar.

Iso

• purk

Ikzelf heb jaren geklommen, veel in italie, en neem van mij aan, die premie is niet mis die je moet betalen. (ook al is het geen K2)

Daar merk jij dus helemaal niets van.

Weet je wat ons veel meer geld kost?

al die manen die met voetbal blessures oplopen, want die zijn niet extra verzekerd.

en dat de premie niet opweegt tegen de schade is natuurlijk ge-lu-l.

de ene aanrijding heeft 200 euro schade, en een ander veroorzaakt een kettingbotsing, met een hoop total loss. en beide betaalde dezelfde premie

• purk

als er niemand meer zou voetballen, dan zouden onze premie's omlaag gaan.

Als er niemand meer zou klimmen, merken we daar niets van, die verzekering staat los van de “normale”verzekering, waar een potje voetbal op de camping wel onder valt

• Dikkertje Dap

duidelijk

• purk

die mensen zijn er jaaaaren mee bezig, met oefenen, trainen, oefenen, trainen etc.

echt niet van , zullen we vandaag effe de K2 doen.

• purk

snap je gevoel wel hoor, maar het maakte mij altijd behoorlijk pissig. We moesten altijd hoge premie betalen voor onze “gevaarlijke”klimvakanties.

We gingen vaak met grote groepen, en in mijn 10 jaar, is er nooit iets gebeurd!

Ja, een gekneusde enkel, maar die zwachtelde we zelf in, en klom je voorlopig even niet.

Over het algemeen gaat een klimmer heel zorgvuldig en veilig te werk. Er zijn allemaal veiligheidvoorschriften waar je je aan houdt, zeker, omdat je weet dat het een sport is wat gevaarlijk kan zijn.

Maar zoals ik al schreef, al die gescheurde kniebanden van voetballers, een kennisje van mij werkt op de poli in dijkzicht, je wil niet weten wat daar in het weekend binnen komt aan voetballers, die betalen geen extra premie, maar mogen wij wel aan meebetalen

• Paul

K3 lijkt me veel leuker dan K 2 ;-)