Dames ik neem afscheid

  • LindaK

    Janneke, ik weet niet beter of er wordt altijd al zo gemodereerd, dat is de reden dat ik ruim een jaar geleden gestopt ben met dit bord.

    Omdat ik een beetje uit verveling aan het “prikborden”was kwam ik op deze site en begon te lezen… en schrik ervan dat hier nog steeds zo strak en respectloos gewist en gedaan wordt.

    Zelf heb ik een vriendin moeder van twee kinderen die momenteel in het ziekenhuis ligt met borstkanker met uitzaaiingen, deze vrouw wil haar verhaal kwijt en gelukkig heeft ze heel veel mensen om haar heen.

    Wat ik me zo donders goed kan voorstellen is dat mensen met deze verschrikkelijke ziekte dit van zich af willen schrijven om misschien lotgenoten te ontmoeten, en om een zo breed mogelijk publiek te krijgen om daar de ( nare) ervaringen mee te delen.

    Daardoor kan het gebeuren dat er op meerdere borden je vragen, je verhaal, je angst kwijt kan… en dan ben jij een persoon die dan de beheerder mailt met de mededeling crossposten, wat ik dan niet begrijp is dat wanneer hier zoveel vrouwen op dit bord zitten jou ene klacht gehonoreerd wordt en actie wordt ondernomen, gezien de reactie is het grootste gedeelte niet met de werkwijze van de moderators eens.

    Ik vind het respectloos hoe je het maar in je gedachten kreeg om de moderator

    te benaderen over crossposten.

    Ik ga je geen antwoordt meer terug geven, ik ben hier weer klaar mee misschien kijk ik over een jaar nog wel eens op dit bord.

    Gebleken is dat dit bord niet mijn niveau is… ik hou van mijn medemens met al zijn/haar verhalen op wat voor gebied dan ook en hoop dat jij nooit in je leven hoeft te crossposten omdat je met vragen zit op het gebied van je gezondheid.

    Fijn weekend

    Grt Linda

  • cisca

    Janneke wat ben jij een ongelofelijk mens zeg,,wat zeg ik ,,sorry dat kom in mijn woordenboek niet voor voor zo iemand.

    ik vind je een ongelofelijk persoon die begint met vriendjes van het pb.

    nou ik zal je zeggen ik ken zoeff niet maar ik kom toevallig op deze twee borden

    en ziet de naam zoeff staan omdat het me intregeert omdat ik in het zelfde schuitje heb gezeten ,alleen waren er toen geen borden anders had ik het ook

    kunnen verwoorden .

    maar denk wat je wilt denken ,domme janneke ,zeikert in mijn ogen .

    en dat de moderators nog naar jou luisteren vind ik nog gekker .

    zou bijna zeggen lees eroverheen .en stoor je niet zo aan iemand ,dit bord is voor iedereen met ze verhalen ,dus hou op met je aantestellen en gedraag je volwassen.

  • Angelique

    Het Crossposten van Zoeff is toegestaan. Ze heeft een vrijstelling van deze regel.

    En de eerste de beste keer dat ze een update plaatst is er weer gezeik??

    En als er maar kinderachtige mailtjes met klachten worden gestuurd, naar de moderators, dan wordt er aan toegegeven :?

    Nogmaals >> Zoeff houdt zich aan de regels, want die regel geldt in haar geval niet. In haar geval zijn de regels aangepast.

    Er staat ook heel duidelijk bij “onderwerp” waar de topic over gaat. Dat is niet voor niets. Zie je de combinatie Zoeff//update, dan sla je die topic toch over??

    Hebben jullie er ooit bij stil gestaan dat Zoeff haar ervaringen mss wil delen met mensen die ze al “kent” van jarenlang prikken? Misschien wil ze geen contact met lotgenoten omdat ze daar IRL al genoeg mee geconfronteerd wordt?

    Instantie's en groepen met lotgenoten waar je je verhaal kunt doen, die zijn er al genoeg. Een “luisterend oor” en meelevende woorden (al is het virtueel) doet vaak meer, omdat dat persoonlijker is.

    Als die prikborden nu zoveel voor Zoeff betekenen, wat doet het er dan toe dat zij op die manier haar verhaal doet?

    Het afgelopen half jaar heb ik ook aardig wat voor mijn kiezen gehad. Ik heb het hier niet neergezet, omdat ik het wel kwijt kon IRL. Voor mij waren er ook wel lotgenotengroepen, hoor. Maar behoefte aan andermans ellende had ik niet. Ik had liever mensen die me een schop onder mijn kont gaven en me vertelden dat ik positief moest denken, niet bij de pakken neer moest gaan zitten.

    Toen ik moest wachten op uitslagen en er een weekend tussen zat, werd ik door onze kameraden overgehaald om uit eten te gaan. Zinnen verzetten.

    Dikke knuffel na de tijd en alleen de woorden “we denken aan je”.

    Dat is voldoende.

    Is dat nu te veel gevraagd??

    In de regels staat dat je mensen hetzelfde moet behandelen als je zou doen in het dagelijks leven. Je mag niet schelden. Je moet respect hebben voor elkaar.

    Een heleboel regels die in deze topic overtreden zijn en het enige waar op gelet wordt is “Crossposten”.

    Maar goed. Ik kijk wel even op de Hyves van Zoeff. Daar een berichtje achterlaten kan ook.

    Dan kan dit prikbord weer mooi dienen als “niksaandehandprikbordje”.

    Kom vooral niet met ellende aan, hier :?

    Auteur: vrouwen.pagina.nl (—.direct-adsl.nl)

    Datum: 03-11-2007 15:12

    De discussie over het crosposten van Zoef heeft weer lang genoeg geduurt.

    Even een korte verklaring waarom we het crosposten van Zoeff accepteren!!

    Als iemand een ernstige ziekte heeft en steun heeft aan meerdere prikborden dan mag er wat ons betreft gecrospost worden….

    Dit is de enigste uitzondering…

    Wanneer dus NIET crosposten!!!

    Wanneer het bijvoorbeeld over een verjaardag, je hond of iets anders gaat….

    DUS NOG EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID!!!

    HET CROSSPOSTEN VAN ZOEFF OVER HAAR ZIEKTE IS TOEGESTAAN….

    Met vriendelijke groet,

    Het moderatieteam.

  • melissa

    Helaas nu ben je te laat…. en wat een gezeik toch allemaal!

    De vogel is al gevlogen. Dit bordje draaide de laatste tijd alleen maar om Zoefffff, denk nu dat het een stuk rustiger wordt!

  • --->zoeff<---

    oke .. ten eerste t zou fijn zijn als de klager toe geeft dat hij heeft lopen zeuren wel zo fair niet of durf je niet ???

    ten tweede ik heb er niemand bij gehaald dr zijn dr zat die heir lezen maar niet schrijven het is een openbaar bord dus houd op met me te beschuldigen ….

    lotgenoeten groepen heb ik geen zin in .. ik wil wel me verhaal kwijt maar heb geen zin in de elende van een ander tot op zekere hoogte dan

    en daar komt bij ik wil borstkanker uit het taboe hoekje halen ..

    door dat ik er zo openlijk over praat zullen veel vrouwen bij zichzelf hebben gedacht shi.t dat had mij ook kunnen over komen

    ik ga tog mijn borsten beter in de gaten houden

    veel mensne denken nog steeds dat het alleen bij ouderen voor komt maar dta is niet zo ik ben 35 ik denk dat ik juis doro mijn verhaal veel vrouwen de ogen heb geopend hoe belangrijk het si om hun borsten te controleren ..

    hoe denk je dat het kan dat het sterfte cijver nummer 2 is voro vrouwen >????

    juist omdat ze bang zijn voelen een knobbel gaan niet naar de dokter wand dat si eng hoor een dokter die aan je borsten zit dr zou wel wat ergs kunnen zijn ..

    en juist door het niet gaan de angst het onbekende daardoor word dat cijver zo hoog

    maar prima al heb ik 1 vrouw kunnen helpen met mijn verhaal dan ben ik blij dat ik dat gedaan heb .. dat ik daarvoor al de elende van dit bord op me nek heb moeten krijgen dan zei het zo ..

    en nee ik ga niet 3 keer een ander verhaal typen over 1 en het zelfde .. kanker is niet het enige wat ik mankeer ik heb ook atrose in me hand en als ik het met 1 keer typen af kan dan ga ik het niet 3 keer doen …

    en daar komt bij ik wist niet beter dat ik ondheving had

    ik kom terug van vakantie

    plaats twee updates

    die worden verwijderd en ik krijg in ene een mail dat ik moets op houden

    ik was me van geen kwaad bewust ik was twee weken weg geweest

    ik stond echt raar te kijken wand ik wist niet beter dan ik had teosteming

    niemand heeft even de moeite genomen om me te mailen dat het was terug gedraaid (iedereen wist dat ik 2 weken op vakantie was )

    was dat wel gebeurd had ik dus nooit die updates geplaast en was dit gezeur niet geweest

    Dus steek die hand ook eens in eigen boezem en geef niet alleen mij de schuld

    ik wijs dus nogmaals naar me hyves

  • melissa

    Maar ik vind wel dat iedereen op een prikbord hetzelfde moet worden behandeld en niet dat iemand die ziek is meer rechten heeft, want er zijn wel meer zieke prikkers, maar die beleven en lijden hun ziekte in stilte

  • melissa

    Dat zit echt allang niet meer in een taboehoekje hoor. Het is maar hoe je er zelf mee omgaat. In mijn directe omgeving heeft iemand het ook, en die hoor je er echt niet over! De tumor is weggehaald, de boel is bestraald en dan is het voor velen letterlijk en figuurlijk klaar/ voorbij/schluss met de ziekte. Dan begint een volgend hoofdstuk in je leven.

  • yvon

    Ik citeer je even Zoeff: “ ik wil wel me verhaal kwijt maar heb geen zin in de elende van een ander tot op zekere hoogte dan….”

    Fraai……

  • --->zoeff<---

    dat zeg ik ook niet … ze hebben me uit hunzelf toesteming gegeven ik heb daar niet om gevraagd

    en als ze me gewoon even gemaild hadden na dat die beslissing was terug gedraaid had ik die updates niet meer geplaats

    wand ik wist nu niet dat het terug gedraaid was

    en ja mijn mail staad altijd open dus die kun je zo gebruiken ..

    het staad dus blijkbaar ergens in een bericht op het bord maar ik lees echt niet alles terug

    en het toestemmings bericht staad dr ook nog gewoon

  • melissa

    Dus wel constant de aandacht naar jezelf toe trekken, maar geen oog hebben voor het leed van een ander, of zoiets……