Vrouwen met ballen ???

  • Hyperactief A-P

    Het lijkt me voorlopig weer een leuke afsluiter alhier om de vraag eens te stellen of we eigenlijk in Nederland nog wel vrouwen met ballen hebben ??? Even voor de duidelijkheid, ik bedoel dat “Vrouwen met ballen” als een uitdrukking voor vrouwen met moed, en dus niet waar veel mannen gelijk aan zullen denken.:D Als ik bijvoorbeeld de posting over de burka zie in vergelijking met een programma op de publieke omroep gisteravond laat over Rusland/ Tjetjenië en journalisten aldaar, dan denk ik waar maakt de massa in dit land zich eigenlijk druk over. Vrouwelijke journalisten waar al 8 collega's van om zeep geholpen waren en de fotolijstjes van omgekomen collega's niet meer op hun bureau pasten, die toch met alle gevaar voor hun leven vandien gewoon door gaan met hun werk en onthullingen. Dat is nog eens moed hebben. Hoeveel vrouwen hebben we eigenlijk alhier in den lande die de dingen die burgers echt schaden en we in de media niet horen, aan de kaak durven te stellen ??? Dus bijvoorbeeld wat burgers in Afghanistan aangedaan wordt, om maar eens een dwarsstraat te noemen ??? Ik ben benieuwd. Groetjes v Hyperactief

  • Beate

    Waarom denk je dat moedige vrouwen per se mannelijke attributen moeten hebben?

    Velen van ons kunnen ook zonder ballen hun vrouwtje staan en onder alle omstandigheden moed tonen.

    Groet,

    Beate

  • Hyperactief A-P

    Ik ga hier niet op in Beate, alleen serieuze reacties. Groetjes v Hyperactief

  • Swartdam

    Wil je nu namen hebben Hyper , of is het hypothetisch bedoeld .

    Nar mijn idee zijn het juist die personen die bijna nooit de krant halen maar door moed en wilskracht hun eigen leven in de schaal leggen voor andere , dus de kleine mens , figuurlijk gezien , groetjes van Bernadette

  • Swartdam

    Journalisten die oorlogen of andere geweldgebieden verslaan vallen naar mijn mening niet onder dit kopje .

    Elke journalist in oorlogsgebied weet wat voor een risico ze lopen , het is vaak ook een kick voor hun , gr Bernadette

  • decency

    Oh, jammer dat je alleen serieuze reacties wil hebben, ik had willen reageren, dat je als vrouw al ballen nodig moest hebben om jouw postings te lezen. Waarom komen ze altijd zo schreeuwerig bij mij over? Waarom zou ik mijn mening naar jouw geven, je bent het toch nooit met een ander eens? Laat maar…..

  • serine

    bovendien worden ze er ook voor betaald…:)

    hyper draai eens een daggie met mij mee..gezin met 5 kinderen …dat gebeid heet hard werken.

    en mijn man stelde het niet op prijs dat ik naar het buitenland wilde gaan als nieuws fotograaf…ook niet als de kinderen de deur uit waren…stelde hij al heel duidelijk voor ik zelf op dat idee kwam :D

    maar nu een vraag aan jou

    waarom horen wij jou nooit in de media…jij hebt zat onderwerpen die aan de kaak gesteld zouden moeten worden…

    dus kom grijp jezelf bij de ballen…en ga ervoor ;)

  • Douce

    Jij schuift de (moedige) vrouwen met ballen, die niet direct in het nieuws komen, maar het iets dichterbij zoeken, kennelijk onder het vloerkleed.

    Een beetje minder generaliseren en meer onderscheidingsvermogen zou helemaal niet misstaan.

    Is deze reactie serieus genoeg voor je?

    Douce*D

  • decency

    Op het moment dat we serieus moeten zijn…. worden vrouwen altijd zo baldadig he? :)

  • Hyperactief A-P

    Nooit geweten dat je het bij voorbaat met een ander eens zijn op een discussiebord decency… Dan is het geen discussiebord, maar een ja of nee knikkerbord. Maar goed reageren is nog steeds niet verplicht, je bent vrij om in je eigen gedachtenwereld te blijven… Groetjes v Hyperactief