financiele hulp....

• Nel

;););)

• martine

ja ja, weer een gevalletje van de beste stuurlui etc etc

• greet

ik vind het geld aan die mensen geven echt niet erg.

maar wat ik wel erg vind is dat er veel geld ergens anders blijft hangen.

en dan zou er ook eens iets aan geboortebeperking moeten worden gedaan als je soms die arme kindertjes meer dood dan levend ziet of in oorlogsgebieden met een starende lege blik vreselijk.

ik gun iedere moeder kinderen hoor maar als je situatie zo uitzichtloos is waarom zet je ze dan op de wereld.

en zeker ben ik het ermee eens eerst zelfredzaam maken en ook niet bodemprijzen voor hun produkten betalen voor dingen die hier dan wel 100% duurder zijn.

de klimaattop vind ik een grote blunder geldverspilling daar had een grote groep mensen hulp voor kunnen krijgen.

maar dat is met zoveel dingen praten,praten,praten en niks oplossen en maar eten en drinken en reizen met vliegtuigen en als wij gewonen werkmensen op vakantie gaan is het vervuiling onbegrijpelijk toch.

groetjes greet

• wana

Bestuurstechnisch is het hopeloos,mensen zitten daar tig jaar ‘aan de macht’. Infrastructuur is ook een ongelofelijke klus omdat op poten te zetten én te houden.

Een hulpvorm van educatie en microkrediet vind ik waardevol en vruchtbaar. Dat is nog geen 65 jaar aan de gang. Educatie en het financieel onafhankelijk maken van vrouwen heeft een gigantisch effect. Doelgericht en ook voor de volgende generatie effectief en zichtbaar.

Bovendien denk ik dat het echte grote denken over ‘de derde wereld’ en ook het ‘grote geld’ daarheen brengen zinloos en ineffectief.

Maar elk geholpen mens is er één.

• desiree2

zeg jij maar dat het niet zo is

• desiree2

weet je die mensen worden afhankelijk gehouden , dit duurt al 65 jaar, in mijn optiek hadden er al lang een paar generaties zelfredzaamheid kunnen worden aangeleerd

• martine

ik zeg dus dat de beste stuurlui ook hier weer aan wal staan; het is erg modieus om tekeer te gaan tegen “de overheid, linkse elite,stopzetten ontwikkelingshulp etc etc” , maar al dat geschreeuw heeft nog geen een oplossing gebracht! Borreltafelgeklets is het.

• desiree2

geef dan eens jou eigen mening aangaande dit onderwerp

• bella donna

Hoe bedoel je dat ? Alles kost toch geld ?

Voedselhulp is nodig, je kunt mensen toch moelijk aan hun lot overlaten als er honger heerst.

En ook betere voorlichting over geboortebeperking kost geld.

Als je al geen eten hebt, dan heb je zeker geen geld voor voorbehoedsmiddelen, met als gevolg meer ziektes, en nog meer monden te voeden. Betere scholing en medische hulp komt ook niet vanzelf uit de lucht vallen.

De stichting gered gereedschap is oa een geweldig initiatief en ook microkrediet helpt mensen op eigen benen te staan. Zo zijn er tal van projecten die het grote verschil maken tussen leven in armoede en zelfredzaamheid, maar die projecten kosten eveneens geld.

Bovendien heeft het westen zijn welvaart voor een deel te danken aan dit soort landen om me maar even voorzichtig uit te drukken, ik zou ook het woord uitbuiten kunnen gebruiken in dit verband.

Financiele hulp is en blijft broodnodig. Uiteraard moet dat wel op een juiste, en doordachte manier gebeuren.

• martine

Ik ben het helemaal met je eens!