etenslust

• Channah

Wellicht is het handiger om te zoeken in een woordenboek, en dan op het - helaas mannelijke - grondwoord ‘meester’. Van Dale zegt dit:

mees·ter de; -s 1 m (in het basisonderwijs) aanspreekvorm ve leraar 2 m,v titel na afgelegd doctoraal examen in de rechten, gelijkwaardig met master 3 m kunstenaar van naam: Rembrandt, Frans Hals en Vermeer, de grote ~s vd Hollandse school 4 m werk ve kunstenaar van naam: veiling van oude ~s 5 m,v iem die boven anderen staat; machthebber: heer en ~ zijn; de brand ~ zijn de baas zijn, beheersen 6 m,v titel bij schaken en dammen; houder van die titel

• paul

tja, je hebt gelijk, dat googelen krijg je trouwens toch zoveel `hits ` dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.

Het is meer, dat het woord in de volksmond een andere betekenis heeft dan volgens de van dale.

Maar je mag gerust streng zijn van mij, ik vind het wel spannend

• Bern@dette

Tja, daarom worden sommige dames die prikborden beheren dus boos op mij als ik ze in plaats van webmaster webmistress noem….. Een term die in het Oud–Engels overigens slechts gebruikt werd voor dames uit de allerhoogste kringen.

Aldus Channah .

Ik heb er echt geen moeite mee hoor Channah met dat mistress gedoe . Geeft een beetje het respect wat we eigenlijk zouden moeten krijgen D: Ik hou wel van de Engelse mentaliteit .

Het is notabene ook nog mijn favoriete vakantie bestemming . Ik vertoef daar graag .

Wat ik wel minder vind is het ontleden van het taalgebruik telkens , gaan we zo off topic .

Dat vind ik wat minder respectvol jegens de topic- opener , groetjes Bernadette

• Bern@dette

Ja ach tis niet anders …..

Vroeger toen ik nog alleenstaande was kookte ik s,morgens al erg vroeg en warmde ik het in de eind van de middag in de magnetron op . Of mijn kinderen kookte .

Tegenwoordig kookt mijn partner erg veel …….maar sommige geuren blijven erg overheersend en eet ik inderdaad om wat binnen te krijgen .

Bloemkool is echt erg , groetjes Bernadette

• Bern@dette

Ehmmmmmm,

Eigenlijk wil ik helemaal niet weten wat jij dacht en trouwens JIJ wilt helemaal niet weten wat ik dacht over jou interpretatie van dat woord ): . greetz Bernadette

• Bern@dette

Ik ben cleaver vandaag :D

Ik dacht wat klopt er nu niet aan onderstaande zin :

Tja, daarom worden sommige dames die prikborden beheren dus boos op mij als ik ze in plaats van webmaster webmistress noem….. Een term die in het Oud–Engels overigens slechts gebruikt werd voor dames uit de allerhoogste kringen.

Hee ik snap het … het woord webmistress……. Een term die in het Oud-Engels slechts gebruikt werd voor dames uit de allerhoogste kringen .

De Engelse zijn van huis uit wat chauvinistisch op het snobistische af maar in het Oud -Engels kende men slechts het woord mistress en niet webmistress om de simpele reden dat toen er al sprake was van een web in verband met het www het Oud -Engels al overgegaan was in het moderne engels .

Een groot aandeel trouwens in de MSN taal dat engels , groetjes Bernadette

• Channah

Blijkbaar heb je er geen moeite mee als in hetzelfde onderwerp - topic - een andere prikbordbezoeker via Google het woord ‘meesteres’ meent te moeten verklaren. Wat de reden was voor mijn uitleg over het woord, zowel in het Engels als het Nederlands.

• Channah

Wat een verwarrend stukje, met name deze passage (ik kopieer)….:“maar in het Oud -Engels kende men slechts het woord mistress en niet webmistress om de simpele reden dat toen er al sprake was van een web in verband met het www het Oud -Engels al overgegaan was in het moderne engels.”

Volgens jou kende men in het Oud-Engels - om de simpele reden – het woord webmistress niet omdat er al sprake was van het www., en men daarom is overgegaan naar het moderne Engels.

Nu, ik heb het over Oud-engels, en niet over ouderwets Engels. Het Engels dus van een paar eeuwen geleden. Uiteraard kende men ten tijde van middeleeuwen en renaissance de term ‘webmistress’ niet, evenmin als dat men de term ‘webmaster’ kende. Terwijl het woord ‘master’, net zoals het woord ‘mistress’ wel algemeen bekend en in gebruik was.

• Marjorie

Je bedoelt ‘clever’?

Ik hou van lekker eten en ook van de geur ervan. Hmmm! Een vers gebakken brood!

• Dikkertje Dap

Whatever,voorlopig heb ik dus weer trek (:D omdat ik vanavond geen trek had. En nu is het dus een tijdstip dat ik eigenlijk hoor te slapen, mijn maagje rammelt en voila, leve de cup a soup en de crackers……! En hierna gaat deze dame heerlijk slapen.!!!! Voor degene die het nog leest…… welterusten….

Liefs DD